  • 1. Data: 2013-11-24 15:51:37
    Temat: Przestępwa skarbowe.
    Od: g...@g...com

    Dzień dobry,

    Pewna rzecz nie jest dla mnie jasna. Skoro przestępstwa skarbowe przedawniają się po
    pięciu latach, to taki ktoś może powiedzieć, że majątek który zgromadził, zgromadził
    wcześniej. W jaki sposób działają tutaj US ?

    Gr

  • 2. Data: 2013-11-26 23:19:21
    Temat: Re: Przestępwa skarbowe.
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Sun, 24 Nov 2013, g...@g...com wrote:

> [...]
    > Skoro przestępstwa skarbowe przedawniają się po pięciu latach,
    > to taki ktoś może powiedzieć, że majątek który zgromadził,

    Zwyczajnie - żądają dowodów.
    Jak zainteresowany ma "twarde" dowody, np. w postaci stanu kont
    bankowych, to ma.
    A jak nie ma, to różnie bywa - bywały w prasie opisy kiedy to
    najpierw US a potem sąd "nie dał wiary" i łupnął ówcześnie
    obowiązującym ryczałtem (75% sumy nie znajdującej pokrycia
    w ujawnionych źródłach).

    Coś jeszcze.
    Pięć lat, ale nie od zdarzenia, a od końca roku w którym rozlicza
    się dany podatek. Plus możliwe "zawieszenia", np. w wyniku
    prowadzonego postępowania skarbowego.
    O darowiźnie wspomnę dla porządku, bo tam jest hak który w praktyce
    wyłącza przedawnienie (jak nie ma urzędowego papieru, który co do
    zasady idzie do US, to liczy się od dnia, w którym podatnik
    powołał się na fakt darowizny, a nie dnia w którym zaszła).

    pzdr, Gotfryd