  • 11. Data: 2005-05-31 13:19:30
    Temat: Re: Przychód czy darowizna
    Od: witek <w...@g...pl.spam.invalid>

    Jarek Spirydowicz wrote:

    > Khem. Mowa była o kredycie w banku, więc te 2% to chyba trochę nie
    > tego...

    Ale przykład był, jak kolega pożycza koledze 500 zł.

  • 12. Data: 2005-06-01 23:00:43
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Mon, 30 May 2005, witek wrote:

    > + Obowiązek zwrotu może zostać umorzony przez rektora i wówczas jest to dochód
    > + do opodatkowania.

    OK. O tę część mi chodziło: jakby uczelnia podarowała stosowną sumę
    niedoszłemu doktorantowi to byłaby darowizna; również jeśliby
    uczelnia tę sumę podarowała i potrąciła z niezapłaconej nalezności.
    Ale jak to jest "nieodpłatne świadczenie" (uczelnia *nie chciała
    zapłaty*) to już nie jest darowizna lecz dochód (też do opodatkowania
    ale innym podatkiem).

    --
    pozdrowienia, Gotfryd
    (KPiR, VAT, memoriał, ZUS)

  • 13. Data: 2005-06-02 09:44:11
    Od: Jarek Spirydowicz <j...@k...szczecin.pl>

    In article <d7ho94$q3v$1@inews.gazeta.pl>,
    witek <w...@g...pl.spam.invalid> wrote:

    > Ale przykład był, jak kolega pożycza koledze 500 zł.

    To chyba też nie tego, tylko z innego powodu... ;)

    --
    Jarek
    To tylko moje prywatne opinie.

  • 14. Data: 2005-06-02 09:47:00
    Od: Jarek Spirydowicz <j...@k...szczecin.pl>

    In article <Pine.WNT.4.60.0506020057080.904@athlon>,

> [...]
    > Ale jak to jest "nieodpłatne świadczenie" (uczelnia *nie chciała
    > zapłaty*) to już nie jest darowizna lecz dochód (też do opodatkowania

    Chyba zaczynam rozumieć. Więc trochę z innej mańki - skoro dochód, to
    czy w opisanym na początku przypadku bank nie powinien odprowadzić
    zaliczki?

  • 15. Data: 2005-06-03 07:52:17
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Thu, 2 Jun 2005, Jarek Spirydowicz wrote:
    [...]
    >+ Więc trochę z innej mańki - skoro dochód, to
    >+ czy w opisanym na początku przypadku bank nie powinien
    >+ odprowadzić zaliczki?

    A ma taki obowiązek ?
    Na pewno ma w przypadku dochodu (klienta) z odsetek.
    Ale w tym przypadku to *nie* jest dochód z odsetek które otrzymał
    klient, tylko dochód z odsetek których nie otrzymał bank :)
    Art. 10.1.9 i 11.2a a nie art. 10.1.7 i art. 17.1.1 :)

    Tylko ten drugi podlega pod art. 30a.1.1 lub art. 30a.1.3 !
    I tylko dla niego w art.41.1 i .4 oraz 41.3.1 istnieje "obowiązek
    płatniczy". Wychodzi mi na to że albo coś przeoczyłem - albo bank
    płatnikiem nie jest.
    IMHO oczywiście :) (znaczy: jeśli nie przeoczyłem to znaczy że źle
    interpretuję i również proszę o skorygowanie).

    --
    pozdrowienia, Gotfryd
    (KPiR, VAT, memoriał, ZUS)