  • 11. Data: 2006-09-15 22:29:50
    Temat: Re: Pytania nowiciusza o Vat.
    Od: TLZ <t...@w...info.com.pl>

    Dr.Endriu napisał(a):

    > 1) NIe wiem czy to w Makro czy w Selgrosie...jakoś tak
    >
    > 2) Może nie to że nie płaci całości, może jakiś niższy:
    >

    > Na każdej pólce sklepowej z towarem są dwie ceny :
    > Jedna wielkim drukiem (niższa) chyba bez vatu
    > Druga malutkim (wyższa ) już z watem.
    >
    > Po co by mieli więc wystawiać tą wielkim drukiem, skoro i tak zawsze ( jak
    > mniemam z powyższej wypowiedzi)
    > trzeba doliczyć vat (więc obowiązuje ta mniejszym drukiem).

    Firmy będące płatnikami VAT mogą odliczać VAT z zakupów, ksiegują go
    osobno, kosztem jest kwota netto. Firmy zwolnione
    podmiotowo/przedmiotowo z VAT księgują całą kwotę (z VAT) w koszty.

    --
    TLZ.| http://rtfm.killfile.pl/#wybierz

  • 12. Data: 2006-09-16 11:39:34
    Od: "Dr.Endriu" <n...@i...pl>

    > Firmy będące płatnikami VAT mogą odliczać VAT z zakupów, ksiegują go
    > osobno, kosztem jest kwota netto.

    Czyli w tym przypadku prowadząc działalność i będącą płatnikiem VAT, przy
    zakupie jakiegoś urządzenia potrzebnego
    dla firmy, kupuje to urządzenie w Selgrosie po cenie wyróżnionej TŁUSTYM
    DRUKIEM (niższej)
    wliczając go w koszty uzyskania przychodu, i nie płacę w ten sposób VAT-u?

    P.S. Tylko skąd w nazwie "Firmy będące płatnikami VAT ".....:). Pewnie w
    jakiś inny sposób....tylko jaki...?.
    Jaki jest mechanizm tego zamieszania, i czy na tym można zarobić...?
    (w myśl zasady jak nie wiadomo o co chodzi to chodzi o pieniądze
    :) )

    >Firmy zwolnione podmiotowo/przedmiotowo z VAT księgują całą kwotę (z VAT) w
    koszty.

    Jak tu założyć firmę zwolnioną z VAT...:)

    Dr.Endriu
    nmp1(małpa)interia.pl
    http://nmp1.w.interia.pl

  • 13. Data: 2006-09-16 16:02:50
    Od: "cef" <c...@i...pl>

    Dr.Endriu wrote:

> [...]
    > TŁUSTYM DRUKIEM (niższej)
    > wliczając go w koszty uzyskania przychodu, i nie płacę w ten sposób

    Dlaczego myślisz, że nie zapłacisz?
    Nikt tak nie napisał. Zapłacisz kwotę brutto.
    Kwota netto może być kosztem, a kwotę VAT odliczysz
    od należnego VAT.

    > czy na tym można
    > zarobić...?

    Zostań płatnikem VAT. Po pierwszym rozliczeniu się zorientujesz.

    > Jak tu założyć firmę zwolnioną z VAT...:)

    Powinieneś się też zorientować szybko,
    że firma zwolniona, to bardziej problem dla niej niż
    jakaś zaleta.

    Czytanie takich wyjaśnień bez praktyki niewiele Ci pomoże.
    Bez urazy, ale mam wrażenie, że potem ludzie z takim pojęciem ustalają
    prawo,
    bo słyszeli, że Ci cholerni przedsiębiorcy VATu nie płacą,
    a firmy zwolnione z VAT, to mają jak w raju.
    Najlepszym przykładem jakość ustaw podatkowych.

  • 14. Data: 2006-09-16 16:46:57
    Od: "Dr.Endriu" <n...@i...pl>

    > Dlaczego myślisz, że nie zapłacisz?
    > Nikt tak nie napisał. Zapłacisz kwotę brutto.
    > Kwota netto może być kosztem, a kwotę VAT odliczysz
    > od należnego VAT.

    Czy mógł byś mi to przybliżyć...?
    "a kwotę VAT odliczysz od należnego VAT."

    Kiedy następuje odliczanie kwoty VAT od należnego VAT, i między jakimi
    podmiotami?.
    Moje kombinacje co do podmiotów wobec których następuje odliczanie VAT:

    1) Między mną a urzędem skarbowym ? Urząd skarbowy mi wraca ?
    (od razu nasuwa się następne pytanie, dlaczego państwo ma mi niby wrócić
    ten
    VAT, - tylko dlatego że mam firmę i działalność gospodarczą....(raczej
    absurd).
    Nasuwał by się od razu wniosek aby od razu zakładać firmę i na nią
    wszystko kupować...od razu wszystko było by
    taniej bo by było kupowane beż VAT-u....bezszens. To dlaczego mamy tak
    mało firm płatników VAT
    (musi tu być jakieś drugie dno...)
    2) Między moim klientem mną a urzzędem skarbowym.....?
    3) inne ....?

    Nie rozumiem. Czyli w sklepie płacę kwotę MAŁYM DRUKIEM (Wyższą-Brutto). Z
    tego kwotę netto
    wrzucam w koszty, a VAT mi zwrócą, czy nie zwrócą w końcu...?.

    > Zostań płatnikem VAT. Po pierwszym rozliczeniu się zorientujesz.

    Tu jak najbardziej proszę o przykłady... . Co w koncu daje mi to że zostanę
    płatnikiem VAT.
    To że będę mógł sobie odliczać w koszty kwote netto zakupów na moją firmę +
    będę miał zwrot podatku Vat
    (tego jeszcze nie ustaliłem...).

    Dr.Endriu
    nmp1(małpa)interia.pl
    http://nmp1.w.interia.pl

  • 15. Data: 2006-09-16 17:20:48
    Od: t <r...@o...pl>

    Zwykle jestem bezkonfliktowy ale jak czytam takie coś to mi się scyzoryk w
    keiszeni otwiera
    - znasz www.google.pl ? No to zajrzyj tam czasem!

  • 16. Data: 2006-09-16 18:02:40
    Od: "Dr.Endriu" <n...@i...pl>

    Użytkownik "t" <r...@o...pl> napisał w wiadomości
    > Zwykle jestem bezkonfliktowy ale jak czytam takie coś to mi się scyzoryk w
    > keiszeni otwiera
    > - znasz www.google.pl ? No to zajrzyj tam czasem!

    Równie dobrze mogłeś mnie odesłac do konstytucji
    Rzeczpospolitej.....Przecież to najwyższy akt prawny...
    Jak nie umiesz mi pomóc to się nie odzywaj....

    Dr.Endriu
    nmp1(małpa)interia.pl
    http://nmp1.w.interia.pl

  • 17. Data: 2006-09-16 18:24:55
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Sat, 16 Sep 2006, Dr.Endriu wrote:

    > Czy mógł byś mi to przybliżyć...?
    > "a kwotę VAT odliczysz od należnego VAT."
    >
    > Kiedy następuje odliczanie kwoty VAT od należnego VAT

    Ja dostaniesz ten VAT od klienta.
    Kupujesz towar wart 100 zł netto (+22zł VAT)
    Sprzedajesz za 183 zł (150 zł netto plus 22% VAT)
    Odprowadzasz do US 11 zł VAT - bo masz 33 zł VAT należnego (który
    zapłacił klient) i 22 zł naliczonego (który *już* zapłaciłeś
    u dostawcy, a on odprowadził go do US).
    Podatek dochodowy oczywiście płaci się OSOBNO - ale już liczony
    tylko wg kwot netto.

    > Moje kombinacje co do podmiotów wobec których następuje odliczanie VAT:

    Twoim kombinacjom brakuje podstawy: rozliczenia CZTERECH podmiotów.
    Ciebie, dostawcy, klienta i US.

    > Tu jak najbardziej proszę o przykłady... . Co w koncu daje mi to że zostanę
    > płatnikiem VAT.

    Musisz zarobić np. 500 zł na ZUS.
    To klienci muszą zapłacić tyle, żeby dochodu przed odliczeniami było
    610 zł. Tak samo z "czystym zyskiem".
    Wszystko co jest *zwolnione* z VAT lub *nie podlega* VAT jest jako
    składnik ceny, w razie sprzedawania z VATem, "droższe o VAT".

    pzdr, Gotfryd

  • 18. Data: 2006-09-16 18:28:18
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Sat, 16 Sep 2006, Dr.Endriu wrote:

    > Użytkownik "t" <r...@o...pl> napisał
    >
    > Jak nie umiesz mi pomóc to się nie odzywaj....

    wKF:
    http://rtfm.killfile.pl/#wstep
    (p.1 jakby co)
    Folgując nerwom dojdziesz tu:
    http://rtfm.killfile.pl/#lajza

    pzdr, Gotfryd

  • 19. Data: 2006-09-16 19:56:36
    Od: "cef" <c...@i...pl>

    Dr.Endriu wrote:

    > Czy mógł byś mi to przybliżyć...?
    > "a kwotę VAT odliczysz od należnego VAT."
    >
    > Kiedy następuje odliczanie kwoty VAT od należnego VAT, i między jakimi
    > podmiotami?.

    Podaj linki do stron, które przeczytałeś, albo tytuły tych pozycji,
    które Ci wcześniej polecano, a może ktoś pokaże Ci palcem,
    który fragment opuściłeś.

    > Nie rozumiem.

    Jak nie przeczytasz nic, to nic nie zrozumiesz.
    A już szczególnie z tego, co Gotfryd wysmaruje ;-)

  • 20. Data: 2006-09-16 20:06:03
    Od: "Dr.Endriu" <n...@i...pl>

    Składając dwa posty:

    1)

    2)

> [...]
    > u dostawcy, a on odprowadził go do US).
    > Podatek dochodowy oczywiście płaci się OSOBNO - ale już liczony

    Powyższe objasnienie dotyczy sytuacji gdzie mój klient) i ja płacimy VAT.
    Mi jednak nie o to chodziło

    Mnie się rozchodzi o sytuację w której przedmiot kupiony przez moją firmę
    nie wchodzi do dalszego obrotu.
    Chodzi mi tu o towar kupiony na własny użytek (koszty),z postu TLZ gdzie
    mowa była o tym że:

    "Firmy będące płatnikami VAT mogą ODLICZAĆ VAT Z ZAKUPÓW, ksiegują go
    osobno, kosztem jest kwota netto", więc wynikało by że jednak jest możliwość
    jakoś go odliczyć.
    (I broń boże nie było tu mowy o żadnym "Wacie ze sprzedaży - wacie
    należnym").

    Reasumując ustaliliśmy w dyskusji pojęcia:

    1) Kwota netto - która może być kosztem,
    2) VAT naliczony (zapłacony przez siebie kupując jakiś przedmiot)
    3) VAT należny (zapłacony prze klienta)

    Czy ktoś jest w stanie posunąć naszą dyskusję dalej, i wyjaśnić jak ODLICZAĆ
    VAT Z ZAKUPÓW ?.

    Dr.Endriu
    nmp1(małpa)interia.pl
    http://nmp1.w.interia.pl