  • 1. Data: 2006-09-12 05:57:20
    Temat: Pytania nowiciusza o Vat.
    Od: "Dr.Endriu" <n...@i...pl>

    Jak to jest tym Vatem, parę pytań:

    1) Czy każdy posiadacz działalności gospodarczej może robć zakupy w Makro
    nie płacąc Vat-u?.
    2) Czy w prawodawstwie polskim jest możliwość nie płacenia vatu? (, jeżeli
    można - to chyba niesprawiedliwe)
    2) Kto może robić zakupy bez Vatu- a kto nie może.?
    3) Kto to jest "płatnik Vatu" i czy zasłuszane opinie o limitach dotyczących
    vatu są prawdą.?

    Taikie podstawowe pytanie chciałem zadać w związku z prawdopodobnym
    założeniem własnej działalności.

    Dr.Endriu
    nmp1(małpa)interia.pl
    http://nmp1.w.interia.pl

  • 2. Data: 2006-09-12 06:34:42
    Temat: Re: Pytania nowiciusza o Vat.
    Od: "Dr.Endriu" <n...@i...pl>

    > A skąd dziki pomysł, że w Makro ktokolwiek nie płaci VATu?

    1) NIe wiem czy to w Makro czy w Selgrosie...jakoś tak

    2) Może nie to że nie płaci całości, może jakiś niższy:

    Na każdej pólce sklepowej z towarem są dwie ceny :
    Jedna wielkim drukiem (niższa) chyba bez vatu
    Druga malutkim (wyższa ) już z watem.

    Po co by mieli więc wystawiać tą wielkim drukiem, skoro i tak zawsze ( jak
    mniemam z powyższej wypowiedzi)
    trzeba doliczyć vat (więc obowiązuje ta mniejszym drukiem).

    Czy nie jest tak że jak się coś bierze na firmę to się tego vatu nie płaci i
    wlicza się go w koszty.....?
    (Wszystkie te oinie są prze ze mnie zasłyszane, więc prosze o korygowanie
    jeżeli popełniam
    kardynalny błąd.)

    Dr.Endriu
    nmp1(małpa)interia.pl
    http://nmp1.w.interia.pl

  • 3. Data: 2006-09-12 10:37:27
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl>

    Hello Dr.Endriu,

    Tuesday, September 12, 2006, 7:57:20 AM, you wrote:

    > Jak to jest tym Vatem, parę pytań:
    > 1) Czy każdy posiadacz działalności gospodarczej może robć zakupy w Makro
    > nie płacąc Vat-u?.

    A skąd dziki pomysł, że w Makro ktokolwiek nie płaci VATu?

    [...]

    --
    Best regards,
    RoMan mailto:r...@p...pl

  • 4. Data: 2006-09-12 10:47:19
    Od: gonia <g...@w...pl>

    Użytkownik RoMan Mandziejewicz napisał:

    > A skąd dziki pomysł, że w Makro ktokolwiek nie płaci VATu?
    >
    > [...]

    jaki by nie był, mi się podoba;-))

  • 5. Data: 2006-09-12 11:42:21
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl>

    Hello Dr.Endriu,

    Tuesday, September 12, 2006, 8:34:42 AM, you wrote:

    [...]

    > (Wszystkie te oinie są prze ze mnie zasłyszane, więc prosze o
    > korygowanie jeżeli popełniam kardynalny błąd.)

    Myślę, że wizyta w księgarni i kupienie książki w rodzaju 'Podatki dla
    opornych' powinna być pierwszą rzeczą, jaką powinieneś zrobić.

    Swoją drogą - podstaw systemu podatkowego powinno uczyć w szkołach
    już nastolatków.

    --
    Best regards,
    RoMan mailto:r...@p...pl

  • 6. Data: 2006-09-12 11:56:59
    Od: "kukikuki" <h...@p...wp.pl>

    "Dr.Endriu" <n...@i...pl> wrote in message
    > 2) Czy w prawodawstwie polskim jest możliwość nie płacenia vatu? (, jeżeli
    > można - to chyba niesprawiedliwe)

    nawet jeśli byłaby to prawda, to argument o brak sprawiedliwości to nie jest
    ŻADEN wykładnik.
    żyjemy w państwie totalitarnym, i sprawiedliwość państwa wobec obywateli
    jest czysto hipotetyczna.

    --
    the evil one

  • 7. Data: 2006-09-12 17:57:29
    Od: "Dr.Endriu" <n...@i...pl>

    > Myślę, że wizyta w księgarni i kupienie książki w rodzaju 'Podatki dla
    > opornych' powinna być pierwszą rzeczą, jaką powinieneś zrobić.

    Bardzo chętnie, jeśli można jakiś tytuł książki przełożonej łopatologicznie,
    byłbym wdzięczny.

    Dr.Endriu
    nmp1(małpa)interia.pl
    http://nmp1.w.interia.pl

  • 8. Data: 2006-09-12 20:56:21
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Tue, 12 Sep 2006, Dr.Endriu wrote:

    > Jak to jest tym Vatem, parę pytań:

    http://pl.wikipedia.org/wiki/VAT

    Ale i tak za skomplikowane, to musi doradca pisał :]

    Streszczenie: VAT płacą ci co nie są VATowcami *z tytułu czynności
    oVATowanej*. To znaczy że jak kupię sobie coś w Makro celem konsumpcji
    to płacę VAT jak każdy - mimo że jestem przedsiębiorcą.
    Natomiast VAT *odprowadzają* podatnicy VAT - i wygląda to tak, że
    zabierają go kupującym.
    Wszystkim, VATowcom i nieVATowcom.
    I odprowadzają do US.
    A jak VATowiec *sam* osiągnie przychód VAT, to może tę część VAT
    którą "zużył" na cele gospodarcze (czyli na przykład *zapłacił*
    fizycznie w Makro) *odliczyć* bądź też wystąpić o *zwrot* z US
    (fizycznie, o wypłatę pieniedzy na konto).
    Krótko mówiąc - Skarb Państwa z założenia ma zapłacone zawsze z góry
    a płatnicy VAT udzielają mu pożyczki. Ponieważ część dochodu zawsze muszą
    "przejeść" żeby nie zbankrutować i wydać na własną (lub pracowników)
    konsumpcję, ZUS itp - to te wydane na "cele nieVATowe" pieniadze
    faktycznie są obłożone VATem.

    > 1) Czy każdy posiadacz działalności gospodarczej

    Sprzeciw formalny: "posiada" się coś czym można skutecznie rozporządzać,
    na przykład można zbyć (sprzedać, podarować). Działalność gospodarcza
    jest "właściwością" - DG się "prowadzi" :)

    > może robć zakupy w Makro nie płacąc Vat-u?.

    No to Ci już wyjaśnili :>

    > 2) Czy w prawodawstwie polskim jest możliwość nie płacenia vatu?

    Tak. Na przykład przy eksporcie - jak kupuje Amerykanin to ten kto
    dokonuje fizycznie eksportu albo "odzyskuje" zapłacony VAT albo wcale
    go nie płaci (zależnie od formy wywozu).

    > 2) Kto może robić zakupy bez Vatu

    ....tak to tylko w "sklepie nie dla idiotów" :>

    > 3) Kto to jest "płatnik Vatu"

    Ktoś kto jest zobowiązany aby podatek zedrzeć od nabywcy o odprowadzić
    go do US. Dotyczy nie tylko VAT - np. płatnikiem PCC przy sprzedaży
    nieruchomości są notariusze, więc notariusz nie moze wydać "papierów"
    jak nie dostanie podatku do ręki.
    Podobnie płatnik VAT - jak wyda towat to sam sobie winien i musi VAT
    i tak odprowadzić do US, nawet jakby nie dostał zapłaty, bo przyjdzie
    poborca podatkowy.

    > i czy zasłuszane opinie o limitach dotyczących
    > vatu są prawdą.?

    Wiesz, my to nie wiemy o czym słyszałeś :]
    Ale owszem, są pewne limity VAT.

    Wiesz jaka jest moja "standardowa porada grupowa"?
    Wziąć i przeczytać na początek tak ze 3000 postów (trzy tysiące).
    Później będziesz już wiedział ... czego dalej szukać :> (w archiwum
    grupy, na stronach www, w przepisach prawnych).
    I nie piszczeć poproszę, bo sam do siebie zastosowałem (kilka lat
    temu :))więc taryfy ulgowej nie przewiduję, O!

    pzdr, Gotfryd

  • 9. Data: 2006-09-12 21:01:51
    Od: "Jacek Cywiński" <j...@p...home.pl.KASUJ.TO>

    "Dr.Endriu" <n...@i...pl> napisał(a):
    > Jak to jest tym Vatem, parę pytań:
    >
    > 1) Czy każdy posiadacz działalności gospodarczej może robć zakupy w Makro
    >
    > nie płacąc Vat-u?.

    Vat jest płacony w cenie zawsze (w tym przypadku), tyle, że będziesz miał
    prawo pomniejszyć podatek należny o podatek vat naliczony

    > Taikie podstawowe pytanie chciałem zadać w związku z prawdopodobnym
    > założeniem własnej działalności.

    Pierwsze kroki Twojej DG powinny być skierowane ku takim pewnym
    przedsiębiorstwom, co zajmują się takimi problemami(tak coś czuję, że
    samemu nie dasz rady)

    pozdr

    JC

  • 10. Data: 2006-09-13 06:23:56