  • 1. Data: 2009-01-14 11:44:50
    Temat: Pytania początkującego:
    Od: l...@g...pl

    Witam
    Mam pare prostych pytan, prosze o odpowiedz.
    Jestem platnikiem Vat.

    Kupuje auto za 1000 zl, sprzedaje je za 1400 zl.
    Wystawiam fakture vat-marza.
    Wiec wyglada to tak:
    - 1000 zl nie podlega opodatkowaniu
    - 400 zl - 22% vat = 88 zl

    Pozostaje:
    312 ZL - 18% dochodowego = 56,16
    Wiec dla mnie zostaje na "czysto" 255, 84 zl

    Zgadza sie?
    I teraz tak:
    - Czy jak kupuje auto i place podatek od czynnosci cywilno prawnych
    skladajac forumlarz PCC-3 to czy kwota zaplaconego podatku wchodzi do
    odliczenia podatku dochodowego?
    Czyli jesli zaplace za samochód 70 zl podatku pcc-3 a powinienem
    zaplacic
    56,16 to nie place tego poniewaz wliczam 70 zl jako mój koszt tak?

    Rozumiem że do odliczenia od podatku dochodowego (18%) w tej chwili są
    również:
    - płacony zus
    - koszty księgowej
    - telefony

    Pozdrawiam

  • 2. Data: 2009-01-14 12:18:36
    Temat: Re: Pytania początkującego:
    Od: jureq <j...@X...to.z.adresu.Xop.pl>

    Dnia Wed, 14 Jan 2009 03:44:50 -0800, luko2 napisał(a):

    > Kupuje auto za 1000 zl, sprzedaje je za 1400 zl.
    > Wystawiam fakture vat-marza.
    > Wiec wyglada to tak:
    > - 1000 zl nie podlega opodatkowaniu
    > - 400 zl - 22% vat = 88 zl

    Nie.
    400 *22/(100+22) = 72,13

    A dalej sam popraw konsekwencje tej różnicy

  • 3. Data: 2009-01-14 12:26:21
    Temat: [OT] Re: Pytania początkującego:
    Od: Piotrek <p...@p...na.berdyczow.info>

    jureq wrote:
    > [...]

    Czy na Twoim serwerze widać jeszcze post wątkotwórcy?

    Bo nie wiem czy został usnięty, czy coś się porąbało na serwerach, czy
    może u mnie.

    Dzięki za ewentualną odpowiedź.

    Piotrek

  • 4. Data: 2009-01-14 12:27:20
    Od: l...@g...pl

    On 14 Sty, 04:26, Piotrek <p...@p...na.berdyczow.info> wrote:

    > Czy na Twoim serwerze widać jeszcze post wątkotwórcy?
    >
    > Bo nie wiem czy został usnięty, czy coś się porąbało na serwerach, czy
> [...]

    Rozumiem wyliczenie. Ale nie rozumiem zasady liczenia?
    Może Pan mi to przybliżyć?

  • 5. Data: 2009-01-14 12:33:41
    Od: "Kotlet mielony" <w...@d...mnie>

    Użytkownik <l...@g...pl> napisał w wiadomości
    f.googlegroups.com...
    Witam
    Mam pare prostych pytan, prosze o odpowiedz.
    Jestem platnikiem Vat.

    Kupuje auto za 1000 zl, sprzedaje je za 1400 zl.
    Wystawiam fakture vat-marza.

    a czy przypadkiem faktura vat marza nie dotyczy uslug turystycznych i
    lomardow ?

    --
    http://Wspolna-Flaszka.PL - nasza-klasa dla żuli
    http://zabijacz-czasu.niesfornazyta.pl - forum ogólnotematyczne bez

  • 6. Data: 2009-01-14 12:37:25
    Od: jureq <j...@X...to.z.adresu.Xop.pl>

    Dnia Wed, 14 Jan 2009 04:27:20 -0800, luko2 napisał(a):

    > Rozumiem wyliczenie. Ale nie rozumiem zasady liczenia?
    > Może Pan mi to przybliżyć?

    Zakładam, że kupujesz wbez VAT i masz prawo sprzedawać na VAT - marża.
    A zasada jest prosta: 22% VAT liczy się od marży netto (bez VAT) a nie od
    marży brutto (z VAT).

    327,87 * 22% = 72,13

  • 7. Data: 2009-01-14 12:39:36
    Od: jureq <j...@X...to.z.adresu.Xop.pl>

    Dnia Wed, 14 Jan 2009 13:33:41 +0100, Kotlet mielony napisał(a):

    > a czy przypadkiem faktura vat marza nie dotyczy uslug turystycznych i
    > lomardow ?

    Nie tylko. Także np. komisu.

  • 8. Data: 2009-01-14 21:31:23
    Temat: Re: [OT] Re: Pytania początkującego:
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Wed, 14 Jan 2009, Piotrek wrote:

    > Czy na Twoim serwerze widać jeszcze post wątkotwórcy?
    >
    > Bo nie wiem czy został usnięty, czy coś się porąbało na serwerach, czy może u
    > mnie.

    Odnoszę wrażenie że coś się porąbało.
    Padły pytanie do uwag z obliczeniami które były parę dni wcześniej
    (tak jakby nie były widziane).

    pzdr, Gotfryd