  • 1. Data: 2009-01-14 15:11:16
    Temat: Zakup mieszkania z bonifikatą - notariusz_podatek.
    Od: "Andrzej_K" <n...@b...tak.pl>

    Witam,

    Jak to jest przy zakupie od gminy mieszkania z bonifikatą?

    Rzeczoznawca wycenił mieszkanie na np. 200 tys zł.
    Kupujący ma bonifikatę(85%) przy zakupie i ma zapłacić
    dla gminy np. 30 tys zł.

    Od której z tych kwot notariusz pobierze opłatę akt
    (wypis) notarialny?
    Od faktycznej wartości mieszkania (200 tys) czy od
    kwoty zakupu (30 tys)?

    Jak będzie z podatkiem do US? Czy podatek będzie
    od kwoty transakcji (30 tys) czy od kwoty wartości
    mieszkania (200 tys)?

    Z góry dziękuję za rzeczowe odpowiedzi.

    --
    Pozdrawiam - Andrzej_K.
    "Pewnego dnia nie wytrzymal i uderzyl ową dziewczyne! Zrobił to delikatnie

  • 2. Data: 2009-01-14 21:40:02
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Wed, 14 Jan 2009, Andrzej_K wrote:

> [...]
    >
    > Od której z tych kwot notariusz pobierze opłatę akt
    > (wypis) notarialny?
    > Od faktycznej wartości mieszkania (200 tys) czy od

    Od wartości mieszkania. Nie tyle faktycznej co "wycenionej
    rynkowej" :) czyli z przykładu - 200 tysięcy.

    > Jak będzie z podatkiem do US? Czy podatek będzie
    > od kwoty transakcji (30 tys) czy od kwoty wartości
    > mieszkania (200 tys)?

    KTÓRY podatek?
    Jak myślisz o PCC to IMHO myślisz źle.
    To nie jest "normalny zakup", lecz "ustawowy".

    Sprawdź sobie art.2..1.g :)
    Tu:
    http://prawo-nieruchomosci.krn.pl/Ustawa-o-podatku-o
    d-czynnosci-cywilnoprawnych-1_2_32.html

    A VAT dotyczy kwoty wynagrodzenia notariusza (ta rzeczywiście jest
    jak wyżej - od "rynkowej", ale z kolei stanowi tylko drobną część
    wartości mieszkania).

    pzdr, Gotfryd

  • 3. Data: 2009-01-15 05:30:44
    Od: "Andrzej Kowalski" <a...@N...gazeta.pl>

    > KTÓRY podatek?
    > Jak myślisz o PCC to IMHO myślisz źle.
    > To nie jest "normalny zakup", lecz "ustawowy".

> [...]

    Nie wiem który, ani jaki. Po prostu tu wyczytałem:
    http://darmowidoradcy.pl/artykul/7
    "Notariusz, podatek, księga wieczysta"

    3. Notariusz, podatki, KW
    * notariusz - 1.410 zł + 22% VAT = 1.710 zł
    * podatek - 2.800 zł
    * odpisy - ok. 250 zł
    * wpis do KW - 200 zł
    * hipoteka - 2x200 zł

    Jest tu podana pozycja "podatek - 2800 zł" co przy
    podawanej kwocie zakupu (140 tys zł) daje 2% podatku.
    Więc te 2% miałem na myśli, ale nie wiem jaki to
    podatek. Czy dla US, czy komuś innemu.

    --
    Pozdrawiam - Andrzej_K.
    "Gdy choć co drugi z Twoich pomysłów wyda Ci się genialny...

  • 4. Data: 2009-01-15 09:00:34
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Thu, 15 Jan 2009, Andrzej Kowalski wrote:

    d-czynnosci-cywilnoprawnych

    > Nie wiem który, ani jaki. Po prostu tu wyczytałem:
    > http://darmowidoradcy.pl/artykul/7
    > "Notariusz, podatek, księga wieczysta"

    Wiesz, masz wybór: albo wiedzieć o co chodzi, albo płacić doradcy
    za każde kiwnięcie palcem, albo pojechać po bandzie na ślepo.
    Nie oczekuj *porad* podatkowych w warunkach w których ktoś komentuje
    bliżej nieznany stan prawny, który opisujesz własnymi słowami,
    jednocześnie dowodząc że nie wiesz o co chodzi :)
    Ba, o porady w ogóle trudno - doradcy mają dość zajmowania się
    nimi przez całą dniówkę. A bez uprawnien nie wolno.
    Czyli albo sam się rozeznasz (i *nie możesz* bazować na tym, co
    w dobrej wierze ktoś Ci napisze, bo ten ktoś może nie wiedzieć
    o czymś czego *nie* napisałeś skoro *nie* wiesz co i jak), albo...
    jak wyżej!

    Pytanie jest krótkie: PRZECZYTAŁEŚ PRZEPIS?
    Jakie wnioski?

> [...]
    > * hipoteka - 2x200 zł
    >
    > Jest tu podana pozycja "podatek - 2800 zł" co przy
    > podawanej kwocie zakupu (140 tys zł) daje 2% podatku.

    Co odpowiadałoby kwocie PCC.
    A wtedy patrz przepis - omawiasz inny stan prawny (inną sprzedaż).

    > Więc te 2% miałem na myśli, ale nie wiem jaki to
    > podatek. Czy dla US, czy komuś innemu.

    Ale nie idzie o to KOMU, tylko KTÓRY podatek.
    US zbiera całkiem sporo RÓŻNYCH podatków, naprawdę.

    pzdr, Gotfryd

  • 5. Data: 2009-01-15 16:15:46
    Od: "Andrzej_K" <n...@b...tak.pl>

    wiadomości news:Pine.WNT.4.64.0901150953130.3988@quad

    (...)
> [...]
    > bliżej nieznany stan prawny, który opisujesz własnymi słowami,
    > jednocześnie dowodząc że nie wiesz o co chodzi :)

    Po prostu naiwnie sądziłem, że te dane które podałem
    wystarczą.
    Poszedłem do źródła (notariusza) i podałem te same dane:

    Zakup mieszkania od gminy. Wartość ok 200 tys.

    Otrzymałem taką odpowiedź:

    1. Opłaty sądowe - 260 zł
    2. Notariusz - ok 800 zł (połowa taksy - zakup od gminy wg ustawy którą
    podawałeś)
    3. Wniosek do KW(?) - 200 zł
    4. Wypisy - 250 zł
    5. 22% VAT'u za trzy ostatnie pozycje - ok 300 zł

    W zaokrągleniu będzie to ok 1800 zł

    W każdym bądź razie, dzięki za chęć pomocy.

    PS. Pkt 3 - nie pamiętam jaki to ma być wniosek, czy wpis do
    księgi wieczystej czy jakiś inny, ale mi była istotna kwota, a nie
    nazwa.

  • 6. Data: 2009-01-15 18:31:32
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Thu, 15 Jan 2009, Andrzej_K wrote:

> [...]
    > 3. Wniosek do KW(?) - 200 zł
    > 4. Wypisy - 250 zł
    > 5. 22% VAT'u za trzy ostatnie pozycje - ok 300 zł

    Zakładając że nie ma jakiejś niespodzianki by się zgadzało.
    PCC IMO nie powinno być (BTW: przeczytałeś ten przepis? :D)

    pzdr, Gotfryd