  • 1. Data: 2006-03-31 08:52:50
    Temat: Pytania w sprawie VAT-7
    Od: "arkady" <a...@w...poczta.onet.pl>

    3 pytania moze ktos pomoze?:

    1. Sprzedawca polski czynny wysyła towar 20 lipca do holenderskiego
    kontrahenta (posiadajacego VAT unijny).
    Ten potwierdza otrzymanie towaru 28 lipca.
    Towar zamawiał jednak nie holenderski kontrahent, ale japoński, który na
    dodatek w UE nie ma przedstawiciela podatkowego.
    Jaka to czynność i czy podlega i kiedy podatkowi VAT

    2. Proporcje sprzedaży zwolnionej i podlegającej VAT przyjetej w roku 2005
    (obliczona ze sprzedazy 2004) wynosi 40 do 60%.
    Po zakonczniu roku wyszlo, iz proporcje za zeszly rok wynosily odwrotnie
    czyli 60% do 405 (zwolniona - opodatkowana). Kiedy dokonuje korekty
    deklaracji VATowskiej uwzgledniajacej nowe wyniki (termin) oraz czy zmiana
    ta wpływa na podatek dochodowy od osob prawnych?

    3. Zadanie troche dluzsze ;) Wszystko dotyczy polskiego kontrahenta. Dla
    uproszczenia przyjmijmy ze kwoty dostaw i uslug gdzie nie sa podane wynoszą
    5.000 euro. Przelicznik 1 euro = 4 zl. Czyli 20.000 zl.
    a. f-ra od angielskiego kontrahenta z dnia 30.09. Dostawa towarow i faktura
    wpływa 03.10. Termin płatności 03.11
    b. f-ra od francuskiego kontrahenta z dnia 03.10. Faktura wpływa 03.11.
    Termin płatności w listopadzie. Towary wysłane 20.09. Wpływ towarów 03.10
    c. f-ra od francuskiego kontrahenta z dnia 03.10. Faktura wpływa 03.11.
    Termin płatności 15.10. Towary wysłane 20.09. Wpływ towarów 03.10
    d. wydanie próbek towarów na kwotę 5.000 zł kontrahentowi polskiemu
    e. f-ra od niemieckiego kontrahenta z dnia 30.09. Faktura wpływa 15.10.
    Montaż urządzeń w dniu 05.10.
    f. sprzedaż notarialna gruntów niezabudowanych na kwotę 100.000 zł.
    g. f-ra od belgijskiego kontrahenta z dnia 30.09. Faktura wpływa 04.10.
    Termin płatności 10.10. Usługa wykonana i zapłacona 28.09
    h. f-ra od norweskiego kontrahenta z dnia 30.09. Faktura wpływa 15.10.
    Towary dostarczone 05.10. Zapłacona w grudniu.
    i. sprzedaż dla polskich kontrahentow w miesiacu pazdzierniku opodatkowana w
    wysokości 100.000 zł netto

    Napiszcie mi prosze jak powinien być rozliczony VAT-7. za miesiac
    pazdziernik z tytulu operacji powyzej.
    Jaki jest podatek naleazny, jaki naliczony (jaki z tytulu poszczegolnych
    pozycji podatek z tytulu importu, nabycia wewnatrzwspolnotowego). Jaki
    transakcje nie zalicza się do podatku VAT

  • 2. Data: 2006-04-03 09:38:09
    Temat: Re: Pytania w sprawie VAT-7
    Od: "Milanos" <r...@w...pl>

    arkady wrote:
> [...]
    > dodatek w UE nie ma przedstawiciela podatkowego.
    > Jaka to czynność i czy podlega i kiedy podatkowi VAT

    Taka transakcja jest opodatkowana jak sprzedaż krajowa (22% VAT albo
    7% jeśli ten towar korzysta z obniżonej stawki)
    Nie może być mowy o WDT bo nabywca (japoński) nie jest podatnikiem
    VAT UE (zakładam że fakturka idzie do Japonii). Eksport też nie
    wchodzi w grę bo towary nie opuszczają krajów Wspólnoty

> [...]
    > deklaracji VATowskiej uwzgledniajacej nowe wyniki (termin) oraz czy zmiana
    > ta wpływa na podatek dochodowy od osob prawnych?

    Korekta musi nastąpić w pierszym okresie rozliczeniowym po
    zakończeniu roku podatkowego czyli albo w styczniu 2006 (do 25 lutego)
    albo w I kwartale (do 25 kwietnia 2006) jeśli VAT kwartalnie
    rozliczany.
    Zmiana wpływa na podatek dochodowy w ten sposób że zmniejszenie
    odliczenia (bo proporcja spadła z 60 do 40%) staje się kup dla celów
    CIT

    > 3. Zadanie troche dluzsze ;) Wszystko dotyczy polskiego kontrahenta. Dla
    > uproszczenia przyjmijmy ze kwoty dostaw i uslug gdzie nie sa podane wynoszą
    > 5.000 euro. Przelicznik 1 euro = 4 zl. Czyli 20.000 zl.
    zakładam że oba podmioty (polski i ten drugi) są podatnikami
    czynnymi VAT UE (posiadają nr VAT UE)

    > a. f-ra od angielskiego kontrahenta z dnia 30.09. Dostawa towarow i faktura
    > wpływa 03.10. Termin płatności 03.11

    mamy WNT do rozliczenia za wrzesień w deklaracji składanej do 25
    października (liczy się data wystawienia faktury przez kontrahenta)
    Termin dostawy i płatności nieistotny.
    Jeśli nie rozliczymy we wrześniu to możemy w jeszcze w X.
    naliczony i należny 22% czyli 4.400

    > b. f-ra od francuskiego kontrahenta z dnia 03.10. Faktura wpływa 03.11.
    > Termin płatności w listopadzie. Towary wysłane 20.09. Wpływ towarów 03.10

    podobnie j.w. WNT tyle że do rozliczenia za październik (do 25
    listopada). Gdybyśmy nie dostali faktury do 15 listopada to obowiązek
    podatkowy powstaje tego dnia (15.11.) i rozliczylibyśmy tę
    transakcję w deklaracji składanej do 25 grudnia (czyli za listopad)
    naliczony i należny 22% czyli 4.400

    > c. f-ra od francuskiego kontrahenta z dnia 03.10. Faktura wpływa 03.11.
    > Termin płatności 15.10. Towary wysłane 20.09. Wpływ towarów 03.10

    j.w.
    naliczony i należny 22% czyli 4.400

    > d. wydanie próbek towarów na kwotę 5.000 zł kontrahentowi polskiemu

    Próbki to próbki (od 1 czerwca wartość nie ma znaczenia o ile nie
    ma wpływu na cenę) i jako takie nie podlegają VAT (nie są dostawą
    towarów) - patrz Art. 7 ust. 4 p. 7

    > e. f-ra od niemieckiego kontrahenta z dnia 30.09. Faktura wpływa 15.10.
    > Montaż urządzeń w dniu 05.10.

    obowiązek podatkowy w tym wypadku powstaje 5.10 (data montażu w tym
    wypadku a nie data faktury).
    naliczony / należny po 4.400 (22%)

    > f. sprzedaż notarialna gruntów niezabudowanych na kwotę 100.000 zł.

    art. 43 ust. 1 pkt 9 ustawy . Na mocy tego przepisy zwolniona od
    podatku jest dostawa terenów niezabudowanych innych niż tereny
    budowlane oraz przeznaczone pod zabudowę. Tym samym, zwolniona od VAT
    będzie sprzedaż działek niezabudowanych, ale tylko takich, które
    nie są terenami budowlanymi bądź nie są przeznaczone pod zabudowę.

    > g. f-ra od belgijskiego kontrahenta z dnia 30.09. Faktura wpływa 04.10.
    > Termin płatności 10.10. Usługa wykonana i zapłacona 28.09

    co to za usługa?

    > h. f-ra od norweskiego kontrahenta z dnia 30.09. Faktura wpływa 15.10.
    > Towary dostarczone 05.10. Zapłacona w grudniu.

    tu istotne jest kiedy powstał dług celny wynikający z dokumentu SAD
    (jeśli SAD ma datę wrześniową to rozliczymy VAT we wrzesniu, jeśli
    X to w październiku)

    > i. sprzedaż dla polskich kontrahentow w miesiacu pazdzierniku opodatkowana w
    > wysokości 100.000 zł netto

    normalnie, mamy podatek naliczony w wysokości 22 tys zł (jeśli
    stawka 22%) do rozliczenia w październiku (chyba że usługi
    budowlane, transportowe i inne wymienione w art 19 ust 13 )