  • 1. Data: 2006-03-30 21:13:29
    Temat: Sprawa spadkowa
    Od: "J" <...@...pl>

    Witam,
    Jestem niepelnoletni, ale za 2 miesiace bede juz mial skonczone 18 lat.
    Osoba z rodziny zapisala mi w testamencie gospodarstwo rolne (dom,
    zabudowania gospodarcze i pole).

    Co mam zrobic w tym momencie? Czy od razu mam sie zglosic do notariusza czy
    tez poczekac az bede pelnoletni? Czy i jakie oplaty bede musial poniesc? Jak
    to wszystko wyglada i jak dlugo to trwa?

    Po raz pierwszy cos takiego mi sie zdrarzylo i nie wiem co mam robic :( Bede
    wdzieczny za pomocne wskazowki.

    pozdrawiam...

  • 2. Data: 2006-03-30 22:40:03
    Temat: Re: Sprawa spadkowa
    Od: "R6" <bez spamu_r6@gazeta.pl>

    Użytkownik "J" <...@...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > Jestem niepelnoletni, ale za 2 miesiace bede juz mial skonczone 18 lat.
    > Osoba z rodziny zapisala mi w testamencie gospodarstwo rolne (dom,

    cierpliwie poczekaj az ta osoba z rodziny zejdzie z tego swiata...
    pozdro:)

  • 3. Data: 2006-04-01 06:53:44
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Fri, 31 Mar 2006, it was written:

    > Użytkownik "J" <...@...pl> napisał

    > cierpliwie poczekaj az ta osoba z rodziny zejdzie z tego swiata...

    :)
    Żeby formalnie było:
    ---- KODEKS CYWILNY -----
    Art. 924. Spadek otwiera się z chwila śmierci spadkodawcy.

    Inaczej: "nie jest ważny testament póki żyje ten co testament
    uczynił".

    --
    pozdrowienia, Gotfryd
    (KPiR, VAT, memoriał, ZUS)