  • 1. Data: 2007-01-02 22:22:34
    Temat: Pytanie dot. podatku od spadku
    Od: Maciek <m...@w...pl>

    Witam, mam pytanie.

    W 2003 roku, 24 października moja mama i moja babcia odziedziczyły
    spadek po 1/2 części każde z nich wprost po moim dziadku (mieszkanie na
    ulicy Anielewicza, 43 m2). W tym mieszkaniu obecnie mieszka babcia, a
    mama mieszka w innym mieście i ma swoje mieszkanie własnościowe. Nie
    zgłosiła tego do urzędu skarbowego, bo nie wiedziała, że trzeba. W
    związku ze zmianami podatku od spadków i nagłośnieniem sprawy w
    telewizji, zorientowała się, że trzeba było to zgłosić do urzędu
    skarbowego. Czy Mama musi to zgłosić do 10 stycznia (mija termin
    składania PIT 12) i czy będzie od tego musiała zapłacić podatek, czy
    nie? W związku z nowymi przepisami.

    Proszę o szybką odpowiedź. Z góry dziękuję.

    --
    Maciej O.