  • 1. Data: 2007-05-16 11:15:26
    Temat: Pytanie o KPiR
    Od: "my way" <y...@n...pl>

    Witam,
    mam pytanie dotyczące tego fragmentu rozp. w sprawie KPiR:
    Par.16

    3. Jeżeli podatnik otrzymał materiał lub towar handlowy oraz fakturę na ten
    materiał lub towar handlowy w tym samym miesiącu, opis, o którym mowa w ust.
    2, dołącza do otrzymanej faktury, a zapisów w księdze dokonuje na podstawie
    otrzymanej faktury.

    Nie bardzo rozumiem sens ostatniego fragmentu:

    "zapisow w ksiedze dokonuje na podstawie otrzymanej faktury"

    skoro:

    Par 17

    1. Zakup materiałów podstawowych oraz towarów handlowych musi być wpisany do
    księgi, z zastrzeżeniem § 30, niezwłocznie po ich otrzymaniu,

    ^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^

    najpóźniej przed przekazaniem do magazynu, przerobu lub sprzedaży.

    Na pierwszy rzut oka brak w tym logiki. A może cos ominęłam??

    A teraz pytanie właściwe :)))

    Co nalezy zrobić w sytuacji, gdy wraz z towarem otrzymuję pro-forme, która
    spełnia wszystki wymagania dotyczące opisu a właściwa faktura dociera po
    kilku dniach?? Wystarczy wpis do kpir na podstawie pro-formy?

    pozdrawiam

  • 2. Data: 2007-05-16 11:24:25
    Temat: Re: Pytanie o KPiR
    Od: "t...@o...pl" <t...@o...pl>

    Dnia 16-05-2007 o 13:15:26 my way <y...@n...pl> napisał(a):

    > Witam,
    > mam pytanie dotycz?ce tego fragmentu rozp. w sprawie KPiR:
    > Par.16
    >
    > 3. Je?eli podatnik otrzyma? materia? lub towar handlowy oraz faktur? na
    > ten
    > materia? lub towar handlowy w tym samym miesi?cu, opis, o którym mowa w
    > ust.
    > 2, do??cza do otrzymanej faktury, a zapisów w ksi?dze dokonuje na
    > podstawie
    > otrzymanej faktury.

    Zakładając że prowadzisz KPiR na bieżąco, to faktycznie jest to bez sensu
    :)

    > A teraz pytanie w?a?ciwe :)))
    >
    > Co nalezy zrobiae w sytuacji, gdy wraz z towarem otrzymuj? pro-forme,
    > która
    > spe?nia wszystki wymagania dotycz?ce opisu a w?a?ciwa faktura dociera po
    > kilku dniach?? Wystarczy wpis do kpir na podstawie pro-formy?

    Jesli prowadzisz zgodnie z par. 30 rozporządzenia(do 20. nast miesiąca),
    to wtedy czekasz i księgujesz na podstawie faktury która sobie dojdzie,
    i do tej faktury podpinasz proformę.

    A jeśli księgujesz na bieżąco to nie masz jak czekać na fakturę.

    No bo jak inaczej? :)

  • 3. Data: 2007-05-16 13:02:33
    Od: Ryszard G <w...@s...pl>

    my way pisze:
> [...]
    > spełnia wszystki wymagania dotyczące opisu a właściwa faktura dociera po
    > kilku dniach?? Wystarczy wpis do kpir na podstawie pro-formy?

    Przejrzyj archiwum z 18 marca, a znajdziesz odpowiedź.