  • 1. Data: 2007-05-16 09:50:24
    Temat: VAT NP a podwykonawcy
    Od: \"@ <""monse1(\"@)op.pl">

    Witam,
    Mam takie pytanie, wykonuję usługę budowlaną w Szwecji i fakturuję to
    tego firmę Szwecką, rozumiem że wystawiam fakturę VAT z opisem nie
    podlega, lub odprowadza płatnik w Szwecji, ale moje pytanie brzmi:
    do wykonania tej pracy podnajmuję firmę w Polsce która leci do Szwecji i
    wykonuję tą pracę, czy ona też wystawia mi fakturę VAT z adnotacją, czy
    może nalicza 22% VAT - u a ja odzyskuję to kwotę w innych sposób czy to
    z Vat - u naliczonego w Polsce, czy to z Vat-u odzyskanego?
    Z poważaniem
    Wiktor

  • 2. Data: 2007-05-16 11:21:27
    Temat: Re: VAT NP a podwykonawcy
    Od: "my way" <y...@n...pl>

    Użytkownik ""@" <""monse1(\"@)op.pl"> napisał w wiadomości
> [...]
    > może nalicza 22% VAT - u a ja odzyskuję to kwotę w innych sposób czy to z
    > Vat - u naliczonego w Polsce, czy to z Vat-u odzyskanego?

    usługi te - zarówno Twoje jak i podwykonawcy - nie podlegaja opodatkowaniu w
    Polsce, miejscem ich opodatkowania w zakresie vat jest Szwecja. Wasze
    faktury powinny być fakturami bez podatku vat.
    W przypadku faktury wystawianej przez Ciebie - o ile odbiorca jest
    podatnikiem vat, prawdopodobnie przejmie od Ciebie obowiązek rozliczenia
    podatku vat w Szwecji.
    Gorzej natomiast z fakturą, która Ty otrzymujesz od polskiego
    podwykonawcy -prawdopodobnie na Ciebie spadnie obowiązek rozliczenia vat w
    Szwecji. Musisz zorientowac się, jak wyglądają ich przepisy w tym zakresie.

    pozdrawiam