  • 1. Data: 2002-05-14 07:24:48
    Temat: Pytanie o akt notarialny, hipooteke...
    Od: "Richard" <R...@p...onet.pl>

    Czesc!

    Panowie?

    Mam taką sytuacje:

    Chcę wziąść kredyt budowlano - hipoteczny.
    jako zastaw byla by nierychomosc, na której bank zalozyl by hipoteke.

    Niestety, wlascicelem tej nieruchpomosci jestem ja, moja mama, i moja
    siostra.
    bank nie moze ustanowic hipoteki na 1/3 tej nieruchomosci....

    Z tego co wiem, to musze isc do notariusza i jakos to załatwic....

    Wie ktos cos na ten temat?

    Są z tym jakies wieksze problemy?

    Ile się czeka na załatwienie takich formalności????

    Dzieki

    Pozdrawiam

  • 2. Data: 2002-05-14 11:56:15
    Temat: Re: Pytanie o akt notarialny, hipooteke...
    Od: "Wojciech Suszycki (Brick B.)" <s...@i...pl>

    O bracie, dobrze trafiłeś, ja ten temat przerabiam w sądzie aktualnie.
    To sie nazywa "Zniesienie wspólwłasności poprzez ustanowienie odrębnej
    własności".
    Nie wiem jak wygląda ta nieruchomośc ale żeby znieśc współwłasność to musi
    być fizyczna możliwość podzielenie tej nieruchomości na niezalezne lokale,
    np. mieszkania czy piętra domu itp. Musi byc wykonany projekt podziału przez
    inzyniera biegłego. Jeżeli posiadacie dokładne plany nieruchomości to
    projekt ten będzie dośc szybko. Do projektu potrzebny jest wypis z ewidencji
    gruntów i wypis z mapy ewidencyjnej.
    Do notariusza sa niezbędne oprócz dow. osobistych, aktualny wypis z KW, ten
    projekt, i stawiennictwo w/w osób.
    Do całej imprezy dochodzą koszty projektu i taksy notarialnej. Zależy od
    wartości nieruchomości.
    Prostsze rozwiązanie to ustanowienie zastawu na hipotece całości, a z tym
    jak sądzę siostra się nie zgadza :-)

    pozdr
    WS

    Użytkownik Richard <R...@p...onet.pl> w wiadomości do grup
    dyskusyjnych napisał:abqe2o$f81$...@n...tpi.pl...

  • 3. Data: 2002-05-14 21:15:32
    Od: "Wojciech Suszycki (Brick B.)" <s...@i...pl>

    Uppss.... :)) , zapomniałem że to kredyt budowlany. W banku Ci pomogą.
    Zasada podobna jak przy kupnie mieszkania.
    WS