  • 1. Data: 2002-10-08 19:40:31
    Temat: Pytanie w sprawie odpisu ulgi remontowej
    Od: "TeDee" <t...@w...pl>

    Witam
    Czy zeby skorzystac z odpisow z rachunkow na remont domu wlasciciel musi byc
    wpisany do ksiegi wieczystej??

    Pozdrawiam
    TeDee

  • 2. Data: 2002-10-08 21:47:00
    Temat: Re: Pytanie w sprawie odpisu ulgi remontowej
    Od: Gotfryd Smolik - listy dyskusyjne <s...@s...com.pl>

    On Tue, 8 Oct 2002, TeDee wrote:

    >+ Witam
    >+ Czy zeby skorzystac z odpisow z rachunkow na remont domu wlasciciel musi byc
    >+ wpisany do ksiegi wieczystej??

    Jako umiarkowanie znający się na rzeczy spróbuję przez negację:
    czy spółdzielcy mają prawo do odliczania funduszu remontowego ?
    (sugeruję że:
    1. mają
    2. nie sa właścicielami, tym bardziej 'notarialnymi')
    Jak się mylę to proszę o obtentegowanie :)

    Pozdrowienia, Gotfryd

  • 3. Data: 2002-10-09 05:10:57
    Od: "Marcin Sławicz" <m...@p...com>

> [...]
    > 1. mają
    > 2. nie sa właścicielami, tym bardziej 'notarialnymi')
    > Jak się mylę to proszę o obtentegowanie :)

    Ulga remontowa przysługuje na remont i modernizację mieszkania, które
    zajmujecie na podstawie tytułu prawnego ( art. 27a ust. 1 pkt 1 updof).
    Tytułem prawnym jest prawo własności, spółdzielcze prawo do lokalu
    (własnościowe, bądź lokatorskie), a także umowa najmu lub użyczenia.
    Zameldowanie nie jest tytułem prawnym, tak więc, jeżeli lokator jest tylko
    zameldowany w danym mieszkaniu, nie może skorzystać z ulgi podatkowej na
    remont mieszkania. Przysługuje mu natomiast ulga podatkowa z tytułu remontu
    mieszkania, które stanowi jego własność.

    Dla mnie natomiast nie jest jasne, czy w przypadku kupowanego nowego
    mieszkania takim tytułem prawnym jest protokół przekazania mieszkania do
    zasiedlenia (użytkowania), czy dopiero uzyskanie aktu notarialnego (na który
    czeka się zwykle wiele tygodni).
    Pozdrawiam,
    Marcin

    PS. czy ulga remontowa będzie obowiązywać w przyszłym roku? Pewnie po
    wyborach się dowiemy, że nie.