  • 1. Data: 2002-10-08 20:55:44
    Temat: Umowa o prace i DG dla tej samej firmy ???
    Od: "pawezale" <p...@p...onet.pl>

    Witam, i proszę o poradę, jako żółtodziób w dziedzinie prawa, podatków
    itp...
    Otóż jestem zatrudniony na podstawie umowy o pracę w hurtowni
    farmaceutycznej na stanowisku przedstawiciela medycznego. Jednocześnie,
    prowadzę działalność gospodarczą, którą rozliczam na zasadach ogólnych. Czy
    mogę jako osoba prowadząca DG współpracować z moim obecnym pracodawcą, jako
    dystrybutor innych środków nie wchodzących w zakres moich obowiązków
    służbowych, jednocześnie pracując na etacie dla tej samej firmy. Pragnę
    dodać, że dystrybucja odbywałaby się do całkiem innego odbiorcy, niż jest to
    w zakresie moich obowiązków wynikających, ze stosunku pracy, a nawet byłby
    to całkiem inny kanał dystrybucji, jak również całkiem inny produkt -
    spożywczy. Jednocześnie informuję, że firma, dla której pracuje odprowadza
    za mnie składkę ZUS w pełnej wysokości, ja natomiast z tytułu prowadzonej DG
    opłacam składkę na ubezpieczenie zdrowotne.

    Pozdrawiam i dziękuję za rady.
    Pablo

  • 2. Data: 2002-10-08 21:57:52
    Temat: Re: Umowa o prace i DG dla tej samej firmy ???
    Od: Gotfryd Smolik - listy dyskusyjne <s...@s...com.pl>

    On Tue, 8 Oct 2002, pawezale wrote:
    [...]
> [...]
    >+ służbowych, jednocześnie pracując na etacie dla tej samej firmy. Pragnę
    >+ dodać, że dystrybucja odbywałaby się do całkiem innego odbiorcy,

    IMO to jest drugorzędne.
    Pierwszorzędne (żeby nikt nie mógł się 'przyczepić', a chętni
    - tu ZUS, jak widzę - się znajdą) jest to, żeby umowa w ramach
    DG nie miała znamion umowy o prace. Mam na mysli *faktyczne*
    cechy, ostatnio wymieniałem je tu:
    http://groups.google.com.pl/groups?q=group:*prawo*+a
    uthor:smolik&hl=pl&lr=&ie=UTF-8&inlang=pl&safe=off&s
    coring=r&as_drrb=b&as_mind=7&as_minm=10&as_miny=2002
    &as_maxd=8&as_maxm=10&as_maxy=2002&selm=Pine.LNX.4.2
    1.0210080119210.23166-100000%40irys.stanpol.com.pl&r
    num=4
    ...ale "oryginalnie" zapisane sa w Kodeksie Pracy (zajrzyj !)

    Korzystając z googla na zasadzie linku jak wyżej (tylko autora
    wytnij :) i okres zwiększ, tak od początku 2001 roku) znajdziesz
    opisy wyroków w których sądy (do SN włącznie) nakazywały
    nawiązanie stosunku pracy - właśnie na podstawie właściwości
    jej realizacji.
    Inaczej mówiąc: *nie w miejscu pracy*, *nie w określonych godzinach*,
    *nie pod nadzorem*,....
    ...i będzie OK

    Pozdrowienia, Gotfryd
    (który co nieco takich UoD z pracodawcą swojego czasu zaliczył)

  • 3. Data: 2002-10-09 05:34:59
    Od: "eoah" <d...@h...com>

    Ja mam podobne pytanie: czy z punktu widzenia Urzedu Skarbowego i ZUS mozna
    wystawic pracodawcy fakture za wykonanie uslugi nie bedacej w zakresie
    obowiazkow wykonywanych w pracy?
    Takze pracuje i mam DG na ryczalcie.

  • 4. Data: 2002-10-09 12:04:10
    Od: Gotfryd Smolik - listy dyskusyjne <s...@s...com.pl>

    On Wed, 9 Oct 2002, eoah wrote:
    [...]
> [...]
    >+ wystawic pracodawcy fakture za wykonanie uslugi nie bedacej w zakresie

    Dobrze że napisałeś :)
    Ryczałtowiec nie może.
    WRÓĆ, źle: ryczałtowiec *może*, ale oznacza to "przymusowe
    zrzeczenie się ryczałtu" :> i konieczność zaprowadzenia KPiR
    oraz rozliczenia przychodów i kosztów wstecz (od początku roku).
    Ponieważ książkę przychodów masz (a kosztów niekoniecznie)
    - to (pomijając 'stratę' ryczałtu) można nieźle wtopić na
    takim manewrze :] Skok podatku w skrajnym przypadku z 3%
    na 40% robi wrażenie ;(

    Tak BTW: próbowałeś przeczytać ustawę o podatkach ryczałtowych ?
    Na inforze nie ma, ale na hodze AFAIR leży i się marnuje... ;)

    Pozdrowienia, Gotfryd

  • 5. Data: 2002-10-10 10:57:33
    Od: "Saldaar" <d...@h...com>

    > Tak BTW: próbowałeś przeczytać ustawę o podatkach ryczałtowych ?
    > Na inforze nie ma, ale na hodze AFAIR leży i się marnuje... ;)
    >
    > Pozdrowienia, Gotfryd

    Czytalem, ale chcialem sie upewnic.
    Dziekuje za odpowiedz.
    Dreczy mnie jeszcze jedna watpliwosc, mam do wyboru stawke 5,5% - uslugi
    budowlane, 8,5% - inne, to w takim razie wybudowanie kabla w ziemi bedzie
    objete jaka stawka? (to jest tzw. budownictwo telekomunikacyjne). Czy tytul
    uslugi musi odpowiadac kodom SWW i stad dowiem sie jaka jest stawka
    ryczaltu? (tak mi sugerowala pani w urz. statystycznym, pani w US wyslala
    mnie to urz. statyst. z tym pytaniem).

    pozdr

    Sm