  • 1. Data: 2002-01-14 14:09:26
    Temat: RACHUNKOWOŚĆ A POD. DOCHODOWE
    Od: <s...@p...onet.pl>

    JAK W PRAKTYCE KSIĘGOWAĆ COŚ, CO TERAZ NIE JEST KOSZTEM UZYSKANIA PRZYCHODU,
    BĘDZIE PÓŹNIEJ, JAK O TYM PAMIĘTAĆ? CZY TWORZYĆ KONTA SZCZEGÓŁOWE, W RAMACH
    KOSZTÓW I PRZENOSIĆ W TĘ I Z POWROTEM?

  • 2. Data: 2002-01-14 15:10:53
    Temat: Re: RACHUNKOWOŚĆ A POD. DOCHODOWE
    Od: "Anna Długopolczyk" <a...@r...pl>

    to co jest kosztem w przyszlosci ksiegujesz na 640 - zazwyczaj, chyba ze
    masz inny plan kont.
    do tego robisz zestawienie w excelu i co m-c sprawdzasz
    Użytkownik <s...@p...onet.pl> w wiadomości do grup dyskusyjnych
    napisał:4...@n...onet.pl...

  • 3. Data: 2002-01-14 15:16:07
    Od: s...@s...pl (Sławomir Dąbrowski)

    On 14 Jan 2002 15:09:26 +0100, <s...@p...onet.pl> wrote:

    >JAK W PRAKTYCE KSIĘGOWAĆ COŚ, CO TERAZ NIE JEST KOSZTEM UZYSKANIA PRZYCHODU,
    >BĘDZIE PÓŹNIEJ, JAK O TYM PAMIĘTAĆ? CZY TWORZYĆ KONTA SZCZEGÓŁOWE, W RAMACH
    >KOSZTÓW I PRZENOSIĆ W TĘ I Z POWROTEM?

    To zależy, różne są sytuacje np. niewypłacone umowy zlecenia - uważam,
    że nie warto. Zazwyczaj na koniec miesiąca jest tego kilka sztuk -
    można to łatwo przeanalizować i wyrzucić z kosztów statystycznie.
    Odsetki od dostawców - najlepiej księgować na koniec roku, ale jak już
    bardzo chcesz księgować na bieżąco to chyba warto mieć konto naliczone
    i zapłacone i przerzucać po zapłaceniu. To też zależy od ilości. Jak
    masz mało not to można sobie przeanalizować sytuację na koniec
    miesiąca i też wyrzucać statystycznie. Odsetki po drugiej stronie (od
    należności) tak samo: księgować jak wiesz, że na pewno będziesz się
    domagać zapłaty, ewentualnie na bieżąco a w koszty rezerwę. Po
    zapłacie rezerwę rozwiązujesz.

    Sławomir Dąbrowski

  • 4. Data: 2002-01-14 17:24:53
    Od: "Andrzej_56" <d...@w...pl>

    Po co te KRZYKI, i tak Cię ktoś usłyszy

  • 5. Data: 2002-01-14 19:13:21
    Od: <s...@p...onet.pl>

    Dziękuję za pomoc!!!
    stonsik

  • 6. Data: 2002-01-14 19:15:47
    Od: <s...@p...onet.pl>

    DZIĘKUJĘ BARDZO ZA ODPOWIEDŹ!!!
    STONSIK

  • 7. Data: 2002-01-14 19:20:42
    Od: <s...@p...onet.pl>

    ANDRZEJU 57, Z DYLEMATEM:
    A MOŻE JESTEM ROZCHISTERYZOWANĄ BLONDYNĄ W ROZPACZY I CHCĘ SIĘ
    WYINDYWIDUALIZOWAĆ Z TŁUMU??????? A MOŻE PO PROSTU ZALEŻY MI NA CZASIE?
    stonsik:)

  • 8. Data: 2002-01-14 20:58:58
    Od: a...@p...onet.pl (Arjos)

    Dn 14 sty 2002, przeczytalem na grupie pl.soc.prawo.podatki:

    >ANDRZEJU 57, Z DYLEMATEM:
    >A MOŻE JESTEM ROZCHISTERYZOWANĄ BLONDYNĄ W ROZPACZY I CHCĘ SIĘ
    >WYINDYWIDUALIZOWAĆ Z TŁUMU??????? A MOŻE PO PROSTU ZALEŻY MI NA CZASIE?
    >stonsik:)

    Niektorych to irytuje, a poza tym , z reguly odpowiadamy pod cytatem.
    OUTLOOK nie stanowi alibi ;)

    --
    Na poczatku byl chaos,
    a potem entropia wciaz rosla...

  • 9. Data: 2002-01-15 11:14:03
    Temat: Re: Re: RACHUNKOWOŚĆ A POD. DOCHODOWE
    Od: s...@s...pl (Sławomir Dąbrowski)

    On Mon, 14 Jan 2002 16:10:53 +0100, "Anna Długopolczyk"
    <a...@r...pl> wrote:

    >to co jest kosztem w przyszlosci ksiegujesz na 640 - zazwyczaj, chyba ze
    >masz inny plan kont.
    >do tego robisz zestawienie w excelu i co m-c sprawdzasz

    A po co na 640? Przecież chodziło o koszty miesiąca bilansowe, które
    przejściowo nie są kosztami podatkowymi, a nie rozliczanie kosztów w
    czasie.

    Sławomir Dąbrowski

  • 10. Data: 2002-01-15 17:47:36
    Od: <s...@p...onet.pl>

    > Dn 14 sty 2002, przeczytalem na grupie pl.soc.prawo.podatki:

    > Niektorych to irytuje, a poza tym , z reguly odpowiadamy pod cytatem.
> [...]

    Jestem tu nowa, proszę dać mi trochę czasu:))
    Kamila Kamaszewska / s...@p...onet.pl