  • 1. Data: 2002-01-14 13:44:29
    Temat: Re: Zatrudniony w Niemczech -praca w Polsce -HELP
    Od: "Boguslaw Szostak" <b...@u...agh.edu.pl>

    "Dariusz Plesniak" <d...@w...z.pl> wrote in message
    news:3C42EA5A.663770AE@wsp.z.pl...
    > Czy ktoś z Forum orientuje się w następującej sytuacji.
    > Jak wygląda kwestia płacenia podatku jeśli ktoś jest zatrudniony w
    > Niemczech a pracuje w Polsce.
    > Czy podatek będzie płacony w Polsce czy w Niemczech????

    Ustawa o podatku dochodowym od osob fizycznych mowi jakos tak:
    Kto "przebywa w Polsce, conajmniej 183 dni" podlega w Polsce
    obowiazkowi podatkowemu.

    Boguslaw

  • 2. Data: 2002-01-14 14:25:30
    Temat: Zatrudniony w Niemczech -praca w Polsce -HELP
    Od: Dariusz Plesniak <d...@w...z.pl>

    Czy ktoś z Forum orientuje się w następującej sytuacji.
    Jak wygląda kwestia płacenia podatku jeśli ktoś jest zatrudniony w
    Niemczech a pracuje w Polsce.
    Czy podatek będzie płacony w Polsce czy w Niemczech????

    Dariusz Plesniak (Sfam) - Czestochowa
    Grafika 3D & Programowanie
    http://www.darek.wsp.czest.pl
    e-mail: d...@w...z.pl
    ICQ 24618645

  • 3. Data: 2002-01-14 15:31:37
    Od: Gotfryd Smolik - listy dyskusyjne <s...@s...com.pl>

    On Mon, 14 Jan 2002, Boguslaw Szostak wrote:

    >+ "Dariusz Plesniak" <d...@w...z.pl> [...]
    >+ > Jak wygląda kwestia płacenia podatku jeśli ktoś jest zatrudniony w
    >+ > Niemczech a pracuje w Polsce.
    >+ > Czy podatek będzie płacony w Polsce czy w Niemczech????

    Nie martw się, Niemcy wstępnie zaliczkę ściągną :] żeby się
    nie zmarnowała ! Pytaniem jest czy, gdzie i ile się da/trzeba
    odzyskać bądź dopłacić.

    >+ Ustawa o podatku dochodowym od osob fizycznych mowi jakos tak:
    >+ Kto "przebywa w Polsce, conajmniej 183 dni" podlega w Polsce
    >+ obowiazkowi podatkowemu.

    W kwestii formalnej: obowiązkowi rozliczenia rocznego !

    Bo to NIE znaczy że NIE płaci podatków (jeśli w Polsce przebywa
    krócej niż rzeczone pół roku) - płaci, ale tylko od tego co zarobił
    w .pl no i nie wpada w żadne "progi" i inne takie wynalazki.
    Za to może mu się to przydarzyć w Niemczach... (choć tam pewnie
    progi wyższe !)

    Nadto są umowy o zapobieganiu podwójnego opodatkowania - JEŚLI
    Polska ma taką umowę zawartą z danym krajem to jest gwarancja
    że podatek od zarobku zapłaci tylko raz. Jeśli NIE MA - to
    może się zdarzyć (np. pracował i przebywał za granicą 4 miesiące
    - a resztę w kraju) że zapłaci dwa razy... No, chyba że się
    nie przyzna :] ale to jest przestępstwo.
    Jak z Niemcami - nie wiem, byłoby dziwne jakby nie było
    takiej umowy; ale z drugiej strony jednym z "podatkowych
    hitów tygodnia" tego roku było zaliczenie przez polskie MF
    Niemiec (wraz z wszystkimi Luksemburgami) do... "rajów
    podatkowych", czyli "krajów stosujących szkodliwe praktyki
    gospodarcze" !!! (z transakcjami do takich krajów trzeba
    się z definicji spowiadać w US: na co, po co, za ile...
    i to trzeba SAMEMU się zgłosić; oczywiście ponad jakąś kwotę)

    >+ Boguslaw

    Pozdrowienia, Gotfryd