  • 1. Data: 2011-04-08 07:30:51
    Temat: RATUNKU !! niestety mam program księgowy buchalter POMOCY!!
    Od: "fart" <a...@u...wp.pl>

    Nie ukrywam, że zajmuję się programem buchalter II z obrzydzeniem. Skrajnym
    obrzydzeniem.

    Niestety nie mam niestety innego wyjścia.
    Ze względu na to, że nie ma w naszej najbliższej okolicy jakiegokolwiek
    człowieka, który zajmuje się archaikami dosowymi w stylu tego programu,
    zmuszony jestem się z Wami komunikować i prosić o pomoc albowiem pomoc tzw.
    techniczna programu buchalter II przekazuje mi wszystkie informacje, poza
    tymi, które są przydatne do rozwiązania problemu.
    Wziąwszy dodatkowo pod uwagę fakt, że zamiast zajmować się pracą muszę
    (powtarzam MUSZĘ!!!) uczestniczyć w tym pałowaniu nad tym programem i
    straciłem do tej pory w tym tygodniu już 3 dni i jedną noc, to możecie sobie
    wyobrazić jakie mam zdanie o tym programie.

    Dane:
    Windows XP z aktualizacjami.
    19GB wolnej przestrzeni na dysku, na którym zainstalowany jest buchalter.
    Sytuacja jest następująca.
    Config.sys - files = 150
    Program pracuje pod dosem

    Problem cholerny jest taki:
    Podczas robienia weryfikacji aktualizacji danych klienta wyskakuje
    komunikat:
    "Błąd zapisu na dysk lub brak miejsca na dysku
    Naciśnij dowolny klawisz"

    to ja go naciskam, to mi wyskakuje komunikat:
    "Archiwizacja zakończona błędnie
    Naciśnij dowolny klawisz"

    to ja naciskam

    i wracam do poprzedniego stanu przed zapisem.

    Problem jest idiotyczny jest taki, że weryfikacja archiwizacja zatrzymuje
    się raz na pliku B4ZESP11.DBF lub BRPAKF.DBF lub 1I000012.B12 i wyskakuje
    błąd.

    Próbowałem również możliwości wgrania buchaltera do nowego folderu.
    Wgrał się.
    Zmodyfikowałem w opcjach ścieżkę do archiwizacji (i gówno prawda, że w
    opcjach głównych na być w ścieżce dostępu wpisane JEDYNIE D:, tak mi wczoraj
    od początku nakazywała niejaka pomoc telefoniczna. Może być również D:\ARCH,
    co miałem wcześniej ustawione, a co sugerowano mi jako błąd).

    Skopiowałem do nowego folderu foldery klientów oraz plik b4kata.dbf
    Po usunięciu plików *.mdf z katalogu głównego, pokazał mi się katalog
    klientów.
    Wybrałem klienta i rozpocząłem archiwizację.
    Zapis przebiegł normalnie ale przy weryfikacji archiwizacji wystąpił ten sam
    błąd opisywany wcześniej.

    Zrobiłem również inną rzecz.
    Na innym komputerze buchalter chodzi. Wolno bo wolno ale chodzi. Nie ja na
    nim pracuję. Nie moja sprawa. Ktoś chce się pałować topornym programem, to
    niech się pałuje.
    kopiuję z niego cały folder, w którym zainstalowany jest buchalter wraz z
    klientami i wgrywam na inny komputer.
    Następnie instaluję w tym przeniesionym folderze buchaltera przypisanego do
    danego komputera. Rezultat taki sam.
    Podczas weryfikacji aktualizacji wyskakuje błąd opisany powyżej.

    DO JASNEJ CHOLERY!!
    Jaka może być przyczyna wadliwego działania cholernego programu.

    Zwracam się do Was, bo jak wspomniałem wcześniej, tzw. pomoc techniczna od
    wczoraj nie potrafi mi pomóc a dzisiaj z kolei odpowiedziano mi, że na
    wysłanego maila mają 24 godziny. Tak jakby nie doszło do nich to, że wczoraj
    w temacie awarii pałowałem się z nimi do godz. 17 a później sam
    masturbowałem się (bo jak można to inaczej nazwać) uruchamiając ten cholerny
    program.

    Jeśli ktoś miał podobny problem i zna odpowiedź, to pilnie proszę o
    odpowiedź ...

    fart

    ps. Ja wiem, że najlepszym wyjściem byłoby kupienie normalnego programu
    księgowego, ale osoba się upiera, że boi się czegoś nowego a nie mam
    możliwości przekonać ją, że

  • 2. Data: 2011-04-08 07:56:34
    Od: cyklista <c...@k...pl>

    Użytkownik fart napisał:
    > Nie ukrywam, że zajmuję się programem buchalter II z obrzydzeniem. Skrajnym
    > obrzydzeniem.

    Ja ci dam tylko poradę ogólną, problemem jest właśnie windows,
    rozwiązaniem zainstalowanie buchaltera po prostu w dosie. Wykrojenie z
    xp partycji na dos i tam zainstalowanie tego kwiatka.
    Sam tak zrobiłem przy okazji innego programu któty też pod win95 działał
    (ale po zmianie konputera jest na nowym xp) i się ustawił a pod xp już
    nikt się nawet nie chciał za niego zabierać.

  • 3. Data: 2011-04-08 08:01:05
    Od: jureq <j...@X...to.z.adresu.Xop.pl>

    Dnia Fri, 08 Apr 2011 09:30:51 +0200, fart napisał(a):

    > Config.sys - files = 150

    Może zamiast w config.sys wpisz to w C:\WINDOWS\system32\CONFIG.NT

  • 4. Data: 2011-04-08 08:49:15
    Od: mvoicem <m...@g...com>

    (08.04.2011 09:56), cyklista wrote:

> [...]
    > (ale po zmianie konputera jest na nowym xp) i się ustawił a pod xp już
    > nikt się nawet nie chciał za niego zabierać.

    Jest jeszcze wygodniejsze rozwiązanie - zainstalowanie DOSa na
    wirtualnej maszynie. Np. VirtualBox jest za darmo, VMWare chyba płatne
    ale ma jakiegoś playera za darmo, Microsoft podobno coś ma (ale chyba
    jest takie sobie)

    p. m.

  • 5. Data: 2011-04-08 09:05:12
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    On 4/8/2011 3:49 AM, mvoicem wrote:

    > Jest jeszcze wygodniejsze rozwiązanie - zainstalowanie DOSa na
    > wirtualnej maszynie.

    połowiczne rozwiazanie.oryginalny dos nie ma czegos takiego jak
    scheduling i zezre ci caly czas jednego rdzenia procesora.

  • 6. Data: 2011-04-08 09:05:15
    Od: cyklista <c...@k...pl>

    Użytkownik mvoicem napisał:

> [...]
    > wirtualnej maszynie. Np. VirtualBox hjest za darmo, VMWare chyba płatne
    > ale ma jakiegoś playera za darmo, Microsoft podobno coś ma (ale chyba

    wirtualne maszyny mają swoje wady, zwłaszcza jeśli chodzi o porty dla
    starych urządzeń, drukarek i innych podpinanych po comy, większość co
    miało swoje sterowniki dosowe napisane 20 lat temu tutaj nie działa

  • 7. Data: 2011-04-08 09:10:40
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    ?

  • 8. Data: 2011-04-08 09:50:51
    Od: "fart" <a...@u...wp.pl>

    > połowiczne rozwiazanie.oryginalny dos nie ma czegos takiego jak scheduling
    > i zezre ci caly czas jednego rdzenia procesora.

    Kurde ... to za skomplikowane dla mnie.

    Prosty program księgowy a problemów daje tyle, że od trzech dni nic innego
    nie robię, tylko próbuję uruchomić pod windows xp "dziada".

    jednak dziękuję za wypowiedź ... bo tzw. pomoc techniczna milczy i chyba
    milczeć będzie .. taka pomoc, jaki program - to oczywiście moje zdanie.

    fart

  • 9. Data: 2011-04-08 09:53:20
    Temat: Re: RATUNKU !! niestety mam program ksiegowy buchalter POMOCY!!
    Od: "fart" <a...@u...wp.pl>

    > Może zamiast w config.sys wpisz to w C:\WINDOWS\system32\CONFIG.NT

    oczywiście chodziło mi o config.nt

  • 10. Data: 2011-04-08 09:54:08
    Od: "fart" <a...@u...wp.pl>

    > c:\windows\system32\config.nt