  • 11. Data: 2011-04-08 09:54:34
    Temat: Re: RATUNKU !! niestety mam program ksi?gowy buchalter POMOCY!!
    Od: spp <s...@o...pl>

    W dniu 2011-04-08 11:50, fart pisze:

    > Prosty program ksi?gowy a problem?w daje tyle, ?e od trzech dni nic innego
    > nie robi?, tylko pr?buj? uruchomi? pod windows xp "dziada".

    Taka prosta maszyna parowa ... lokomotywa. ;)

    --
    spp

  • 12. Data: 2011-04-08 10:41:08
    Temat: Re: RATUNKU !! niestety mam program księgowy buchalter POMOCY!!
    Od: cyklista <c...@k...pl>

    Użytkownik witek napisał:

    > połowiczne rozwiazanie.oryginalny dos nie ma czegos takiego jak
    > scheduling i zezre ci caly czas jednego rdzenia procesora.

    to akurat najmniejszy problem bo i tak takie programy są do pracy tylko
    jedno.... i nic innego wtedy nie łazi w tle (bo jak ma łazić jak win nie
    jest uruchamiany)

  • 13. Data: 2011-04-08 11:50:05
    Od: "MM" <m...@o...fiki-miki.pl>

    Użytkownik "fart" <a...@u...wp.pl> napisał w wiadomości
    > Nie ukrywam, że zajmuję się programem buchalter II z obrzydzeniem.
    > Skrajnym ...
    > 19GB wolnej przestrzeni na dysku, na którym zainstalowany jest buchalter.

    Zgaduję tylko :
    Za duży dysk i ten program nie potrafi poprawnie określić ilości wolnego
    miejsca na dysku...
    Rozwiązaniem jest zrobienie partycji mniejszej niż 2 (dwa GB)
    i tam trzymanie tego programu...
    Na próbę można spróbować np. z pendrive 2 GB (nie większe!)

    Powodzenia ;-)

    MM

  • 14. Data: 2011-04-08 12:57:39
    Od: Przemysław Adam Śmiejek <n...@s...pl>

    W dniu 08.04.2011 10:49, mvoicem pisze:
    > Jest jeszcze wygodniejsze rozwiązanie - zainstalowanie DOSa na
    > wirtualnej maszynie. Np. VirtualBox jest za darmo, VMWare chyba płatne
    > ale ma jakiegoś playera za darmo, Microsoft podobno coś ma (ale chyba
    > jest takie sobie)

    A licencja na DOSa to skąd :)

    Jak już, to chyba spróbować czy pójdzie pod DosBOX (choć może ma jakieś
    zabezpieczenia)

    --
    Przemysław Adam Śmiejek

  • 15. Data: 2011-04-08 13:12:44
    Od: "fart" <a...@u...wp.pl>

> [...]
    > i tam trzymanie tego programu...
    > Na próbę można spróbować np. z pendrive 2 GB (nie większe!)

    No tak ale wcześniej to giewno chodziło na tym dużym dysku.

    fart

  • 16. Data: 2011-04-08 13:23:57
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    On 4/8/2011 4:50 AM, fart wrote:
    > Kurde ... to za skomplikowane dla mnie.

    nie, proste.
    windows jest wielozadaniowy, dos był jednozadaniowy, wiec na komendy z
    klawiatury czekał sobie grzecznie w pętli, robiąc nic.
    W windowsie pod emulatorem to nic zzera caly czas procesora.

  • 17. Data: 2011-04-08 13:26:59
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    On 4/8/2011 8:12 AM, fart wrote:

    > No tak ale wcześniej to giewno chodziło na tym dużym dysku.

    sprawdz jeszcze czy te pliki przez przydatek nie są "read only".

  • 18. Data: 2011-04-08 13:38:20
    Od: "\\n" <n...@m...xy>

    W dniu 08-04-2011 11:05, witek pisze:

    > połowiczne rozwiazanie.oryginalny dos nie ma czegos takiego jak
    > scheduling i zezre ci caly czas jednego rdzenia procesora.

    Zgadza się ale jest program, który to załatwia. Niestety nie pamiętam
    jak się nazywa. Zdaje się, że instaluje się to jako sterownik w dosie.
    Niestety właśnie kilka dni temu wywaliłem instalację dosową na vmware,
    która mi się pałętała na dysku więc nie mogę podać szczegółów. W każdym
    razie działa.

    --
    Panie, zachowaj mnie od zgubnego nawyku mniemania,
    że muszę coś powiedzieć na każdy temat i przy każdej okazji.

  • 19. Data: 2011-04-08 13:40:26
    Od: "\\n" <n...@m...xy>

    W dniu 08-04-2011 12:41, cyklista pisze:

    > to akurat najmniejszy problem bo i tak takie programy są do pracy tylko
    > jedno.... i nic innego wtedy nie łazi w tle (bo jak ma łazić jak win nie
    > jest uruchamiany)

    Zapominasz o takich wynalazkach jak oszczędzanie energii i takie tam.
    Instalacja vm z gołym dosem np. na takim lapku oznacza ciągłą pracę
    wiatraka na max obrotach.

  • 20. Data: 2011-04-08 13:54:36
    Od: temp <n...@h...pl>

    Przemysław Adam Śmiejek wrote:

    > A licencja na DOSa to skąd :)
    >
    > Jak już, to chyba spróbować czy pójdzie pod DosBOX (choć może ma jakieś
    > zabezpieczenia)

    To może FreeDOS ( www.freedos.org )?
    Na moich laptopach działa (sprzedaż na DOSie), choć czasem są z tym
    problemy.