    From: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo.podatki
    Subject: Re: 1/2 etatu
    Date: Mon, 29 Mar 2004 22:51:04 +0200

    On Mon, 29 Mar 2004, toster wrote:
    [...]
    >+ 1. Małżonkę nie da się zatrudnić inaczej, niż jako osobę współpracującą
    >+ (chyba, że się coś zmieniło, a ja błogo spałem).

    Zdaje się że jednak jest inaczej :)
    Małżonkę można zatrudnić. Oczywiście *nie przestaje* ona być osobą
    współpracującą. Krótko mówiąc: może płacić ZUS dwa razy.
    Czy może płacić tylko ZUS od pensji... hm... nie wiem :)
    Ale podatek jest ewidentnie wtopiony "podwójnie": ustawa nie zabrania
    zatrudnienia małżonka, tylko wyraźnie stanowi że "praca podatnika,
    małżonka [i kogo tam jeszcze] nie jest kosztem".
    A osoba współpracująca nie jest "zatrudniona" z tytułu "współpracy",
    aczkolwiek to sprawa formalna :)

    >+ 2. Wiąże się to z pełnym ZUSem jak za osobę z DG (nie wiem, czy się go da
    >+ podzielić na pół etatu - raczej wątpliwe)

    To się nie da, zgoda.

    >+ 3. Nie wiem jak to jest z zasiłkiem dla takich osób (DG), a dodatkowo praca
    >+ na pół etatu wyklucza (chyba) z zasiłku dla bezrobotnych

    No, chyba pytający nie spodziewał się że *zatrudniony* dostanie
    zasiłek. Sądzę że chciał "zmniejszyć ZUS", co mu się może
    nie udać :]

    --
    pozdrowienia, Gotfryd
    (KPiR, VAT, ZUS, memoriał)