eGospodarka.plPodatkiGrupypl.soc.prawo.podatki1) Faktura VAT prawnie, 2) sprzedaż środka nietrwałego;) › Re: 1) Faktura VAT prawnie, 2) sprzedaż środka nietrwałego;)
    From: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo.podatki
    Subject: Re: 1) Faktura VAT prawnie, 2) sprzedaż środka nietrwałego;)
    Date: Thu, 27 Jan 2005 19:27:38 +0100

    On Thu, 27 Jan 2005, tester wrote:
    [...]
    > + Nie pomieszalem (płacę ryczałt i VAT od wykonywanych usług), tylko VAT
    > + odliczony z tego tytulu
    > + nazwalem kosztem VAT - co za roznica

    Jakby ci to powiedzieć... posługujesz się własnym jezykiem
    to ja cię nie rozumiem, nie uczyłem się go.
    Pojęcie "koszt" ma JEDNO znaczenie (choć koszty dzieli się na
    KUP i NKUP, zaliczane kasowo i mamoriałowo tudzież inne sposoby)
    i "koszt VAT" IMHO czytelnie oznacza jedno: VAT którego nie można
    odliczyć i można *tylko* dać w KUP.

    > + i jedno i drugie jest poniesione i sie odlicza.

    ....tia. I dzięki takim 'uproszczeniom pojęć' mamy na grupie
    kfitaki z dedukcją jakoby koszty odliczało się od podatku :>

    > + > A ty się orientujesz aby co jest w ustawie ds. ryczałtu ???
    > + > Od kiedy to na ryczałcie handel jest zabroniony ?!
    > + Nie mma handlu w PKD

    Znaczy: chciałeś napisać "nie ma" czy "nie mam" ??

    > + - jak mowie nie handluje tylko chce pozbyc sie starego
    > + sprzetu i kupic nowy, a stary sprzedac legalnie.

    A co to ma do "wylatywania z ryczałtu" ???
    Najwyraźniej chciałeś zadać inne pytanie: "czy dopuszczalne jest
    wykonywanie czynności nie wpisanych do PKD".
    Zresztą też nieścisłe :) bo "sprzedaż ST" to czynność uboczna.

    > + > ...ależ jest osobna stawka ryczłtu DLA HANDLU właśnie !!!
    > + > > + Jak to jest w przepisach?
    > + Pytanie nadal aktualne. Jak masz doswiadczenie to odpisz

    "Doświadczenie" ??
    Nie mam, bo nie jestem ryczałtowcem.

    > + jak nie - No Comments.

    No comments.
    Odpowiedź (na pytanie o które NAJWYRAŹNIEJ ci chodziło, pomjając
    iż te które zadałeś RÓWNIEŻ) jest na tyle oczywista że rzeczywiście
    nie trzeba komentować.
    Jeśli nie chcesz myśleć... to trudno.
    Tak, moje posty miały na celu żebyś sobie odpowiedział SAM.

    --
    pozdrowienia, Gotfryd
    (KPiR, VAT, memoriał, ZUS)