  • 1. Data: 2008-01-17 10:07:13
    Temat: 1% od ryczałtu na OPP
    Od: "Joanna Duszczyńska" <j...@p...onet.pl>

    US przekazuje kwotę 1% minus koszty przelewu.
    Jakie są te koszty przelewu dla urzędu skarbowego?
    Ze względów czysto moralnych życzyłabym sobie przelania nawet 10 groszy, ale
    jak sądzę 10 groszy będzie poniżej kosztów przelewu.
    OD jakiej kwoty US faktycznie coś przeleje na rzecz OPP?
    Co się stanie, jeśli 1% będzie niższy niż koszty przelewu dla US?
    Skąd pytanie?
    Działalność rozpoczęta w grudniu.
    Należny podatek 100 PLN.
    Z tego 1% to 1 PLN.
    Wypełniać wniosek o przekazanie 1% czy nie?
    Joanna
    http://www.jduszczynska.republika.pl/

  • 2. Data: 2008-01-17 13:12:22
    Temat: Re: 1% od ryczałtu na OPP
    Od: Sarpedon <f...@b...cy>

    Joanna Duszczyńska pisze:
    > US przekazuje kwotę 1% minus koszty przelewu.

    skad takie zalozenie?

  • 3. Data: 2008-01-17 20:12:56
    Od: "Joanna Duszczyńska" <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Sarpedon" <f...@b...cy> napisał w wiadomości

    > skad takie zalozenie?

    Polska Akcja Humanitarna tak twierdzi...
    http://www.pah.org.pl/50189.html

    Biorąc jednak pod uwagę, że jak urząd zwraca nadpłacony podatek przekazem,
    to też sobie odlicza koszty oddania nadpłaconych pieniędzy, to może
    przekazywanie pieniędzy przelewem na konto fundacji tez faktycznie sobie
    zdejmują z kosztów.

  • 4. Data: 2008-01-17 20:21:05
    Od: "Joanna Duszczyńska" <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Sarpedon" <f...@b...cy> napisał w wiadomości

    > skad takie zalozenie?

    Ustawa z dnia 20 listopada 1998 o zryczałtowanym podatku dochodowym od
    niektórych przychodów osiąganych przez osoby fizyczne.
    http://www.pit.pl/att/przepisy/ryczalt.pdf
    Artykuł 21 punkt 3c

  • 5. Data: 2008-01-17 22:25:54
    Od: Sarpedon <f...@b...cy>

    Joanna Duszczyńska pisze:

    > Ustawa z dnia 20 listopada 1998 o zryczałtowanym podatku dochodowym od
    > niektórych przychodów osiąganych przez osoby fizyczne.
    > http://www.pit.pl/att/przepisy/ryczalt.pdf
    > Artykuł 21 punkt 3c

    cholera jasna, ale zdziercy!

  • 6. Data: 2008-01-17 22:35:00
    Od: w...@a...pl (Wemif)

    Sarpedon <f...@b...cy> wrote:

    > cholera jasna, ale zdziercy!

    a nie mogliby jednym wspolnym przelewem przekazac kwote od wszystkich
    podatnikow naraz do danej organizacji??? Tak lekko liczac trafiloby do
    OPP o kilka milionow zlotych wiecej...

    a.

  • 7. Data: 2008-01-18 08:33:09
    Od: Jano <k...@p...onet.pl>

    Joanna Duszczyńska pisze:
> [...]
    > to też sobie odlicza koszty oddania nadpłaconych pieniędzy, to może
    > przekazywanie pieniędzy przelewem na konto fundacji tez faktycznie sobie

    A to zlodziejstwo. Zawsze jak przekazywalem ze swojego konta to ja
    ponosilem koszty przelewu (czyli nie ponosilem bo mam darmowe). A teraz
    nasze kochane panstwo zamiast pomagac to jeszcze zezre czesc darowizny -
    ciekawe jaka to (o nastawieniu pupulistycznym) to wymysliła?

    Jano

  • 8. Data: 2008-01-18 10:29:49
    Od: Sarpedon <f...@b...cy>

    Wemif pisze:

    > a nie mogliby jednym wspolnym przelewem przekazac kwote od wszystkich
    > podatnikow naraz do danej organizacji??? Tak lekko liczac trafiloby do
    > OPP o kilka milionow zlotych wiecej...

    a to pewne ze tak nie jest? i co z kwota, ktora jest mniejsza od oplat
    za przelew?

  • 9. Data: 2008-01-18 20:43:40
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Thu, 17 Jan 2008, Wemif wrote:

    > a nie mogliby jednym wspolnym przelewem przekazac kwote od wszystkich
    > podatnikow naraz do danej organizacji??? Tak lekko liczac trafiloby do
    > OPP o kilka milionow zlotych wiecej...

    Obawiam się, że powyżej podałeś powód, dla którego banki z chęcią
    podejmują się obsługi "budżetu" :>

    pzdr, Gotfryd

  • 10. Data: 2008-01-22 07:48:45
    Od: jureq <j...@X...to.z.adresu.Xop.pl>

    Dnia Thu, 17 Jan 2008 11:07:13 +0100, Joanna Duszczyńska napisał(a):

    > US przekazuje kwotę 1% minus koszty przelewu.

    Jeśli dobrze pamiętam artykuły prasowe sprzed mniej więcej roku, to US-y
    mają rachunki w NBP, a NBP jak dotąd nie pobierał od US opłat za przelewy.
    Chyba, że za "koszt" przelewu uznają pensję pracownika przygotowującą taki
    przelew.