  • 1. Data: 2005-03-11 11:56:04
    Temat: Sprzedaż na Allegro a podatek
    Od: "chairon" <c...@i...SKASUJ-TO.pl>

    Witam

    W archiwum doszukałem się informacji, że sprzedaż używanych przedmiotów na
    Allegro, które sprzedający posiada przez 6 miesięcy, zwolniona jest z
    podatku. Znalazłem również informację, że przy zysku <1000 zł nie jest
    wymagane odprowadzenie podatku. Czy ktoś mógłby mi podsunąć link bądź nazwę
    rozporządzenia czy stosownego paragrafu, które tę kwestię reguluje? Dodam,
    że chodzi o osoby prywatne nie prowadzące DG.

    chairon

  • 2. Data: 2005-03-11 12:33:24
    Temat: Re: Sprzedaż na Allegro a podatek
    Od: Samotnik <s...@W...samotnik.art.pl>

    <c...@i...SKASUJ-TO.pl> napisal(a):
> [...]
    > rozporządzenia czy stosownego paragrafu, które tę kwestię reguluje? Dodam,
    > że chodzi o osoby prywatne nie prowadzące DG.

    Ustawa o podatku od czynności cywilnoprawnych (to w kwestii tego <1000
    zł) i ustawa o podatku dochodowym osób fizycznych w kwestii 6 miesięcy.
    --
    Samotnik

  • 3. Data: 2005-03-11 15:37:23
    Od: Mieczysław <m...@o...pl>

    Dnia Fri, 11 Mar 2005 12:33:24 +0000 (UTC), Samotnik napisał(a):

    > Ustawa o podatku od czynności cywilnoprawnych (to w kwestii tego <1000
    > zł) i ustawa o podatku dochodowym osób fizycznych w kwestii 6 miesięcy.

    I nie ZYSK tylko PRZYCHÓD czyli cena sprzedaży.
    --
    Mieczysław
    ----

  • 4. Data: 2005-03-11 20:19:20
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Fri, 11 Mar 2005, Mieczysław wrote:

> [...]
    >+
    >+ I nie ZYSK tylko PRZYCHÓD czyli cena sprzedaży.

    ...no to ja też...się przyczepię znaczy... :)
    Nie przychód a "wartość rynkowa" :)
    Wykazanie na umowie wartości 999 zł nie świadczy iż US ją "uzna".
    Inna sprawa że w przypadku allegro IMHO prawdziwa wartość transakcji
    jest "do obronienia" dzięki temu iż jest to licytacja publiczna.
    Ale... formalnie... cena sprzedaży podstawą PCC nie jest :)

    Oczywiście w odróżnieniu od drugiej kwestii - czyli zysku
    i związanego z tym podatku dochodowego zależnego (o ile by
    wystąpił przy <6 miesięcy) od ceny sprzedaży (minus koszty
    rzecz jasna) właśnie :)

    --
    pozdrowienia, Gotfryd
    (KPiR, VAT, memoriał, ZUS)

  • 5. Data: 2005-03-11 20:43:46
    Temat: Re: Sprzedaż na Allegro a podatek - pytanie?
    Od: "Ania" <p...@o...pl>

    witam szanownych grupowiczow

    Niechcac rozpoczynac nowego watku pozwolicie iż zapytam podpinajac się do
    tego.

    Sprawa dotyczy sprzedazy na allegro, mianowicie wysprzedaje na aukcjach
    znaczki pochodzące z rodzinnej kolekcji, nic wielkiego kwoty za poszczególne
    aukcje nie przekraczaja 4 zl, i tu moje pytanie czy zobowiązana jestem w
    przypadku sprzedazy takowych rzeczy do zaplaty jakiegos podatku i
    ewentualnie w jaki sposób mam tego dokonac? Dodam jeszcze ze troszke juz
    takich aukcji bylo ok 300.

    Z gory dzieki za cenne rady.

    --

    Anna

    PS nie prowadze działalności gospodarczej

  • 6. Data: 2005-03-12 14:19:36
    Temat: 1000 zl miesiecznie, czy w sumie
    Od: "m" <m...@g...pl>

    jak to jest z tym podatkiem powyzej 1000 zl - czy chodzi tutaj o sytuacje,
    kiedy w miesiacu sie przekracza 1000 zl, czy w sumie kiedy sie przekacza 1000
    zl (np w ciagu 3 miesiecy)?

  • 7. Data: 2005-03-12 14:26:10
    Temat: Re: 1000 zl miesiecznie, czy w sumie
    Od: witek <w...@g...pl.spam.invalid>

    m wrote:
    > jak to jest z tym podatkiem powyzej 1000 zl - czy chodzi tutaj o sytuacje,
    > kiedy w miesiacu sie przekracza 1000 zl, czy w sumie kiedy sie przekacza 1000
    > zl (np w ciagu 3 miesiecy)?

    jakim podatkiem? od czego?

  • 8. Data: 2005-03-12 14:45:22
    Od: "m" <m...@g...SKASUJ-TO.pl>