    From: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo.podatki
    Subject: Re: 22% VAT na mat. budowlane od 1 stycznia 2004
    Date: Wed, 31 Dec 2003 09:09:01 +0100

    On Wed, 31 Dec 2003, mw wrote:

    >+ Z jaką stawkę podatku VAT firma usługowa zakupi tą farbę?
    >+ Wydaje mi się że za 22%.

    Czy tyle jest *dziś* ? (nie wiem)

    >+ W takim razie cena farby zostanie taka sama.

    Możesz pisać *pod* właściwym cytatem ? Byłoby prościej
    zrozumieć co chcesz powiedzieć ! Cena netto załóżmy że
    zostania ta sama. I co dalej ? ;)

    [...Maddy...]
    >+ > Dobrze tez pamiętac że na usługi i robot budowlane VAT 7% będzie
    >+ > obowiązywał do 2007 roku.
    >+ > Co oznacza że bardziej mi się opłaca ofijalnie zlecic malowanie niz
    >+ > kupić farbę i dać w łape Panu Jankowi żeby mi ściany maznął. :-)

    ...bo jeśli przypadkiem VAT na farbę dziś wynosiłby 7% a od maja
    - 22%, to jeśli usługa byłaby objęta 7% VAT - to w maju przy
    "oficjalnym zleceniu" firmie zostanie w kieszeni 14% VAT, czyli
    o tyle może obniżyć wartość usługi, co częściowo skompensuje wartość
    podatku dochodowego...
    Mowa oczywiście o firmie-VATowcu, a nie "firmie po godzinach"
    która celem niewejścia w VAT kupuje farbę "na klienta" i *osobno*
    żeby do limitu się nie liczyła :)

    pozdrowienia, Gotfryd
    (KPiR, VAT, ZUS, memoriał)