  • Data: 2003-12-31 08:59:02
    Temat: Re: 22% VAT na mat. budowlane od 1 stycznia 2004
    Od: Maddy <m...@e...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Użytkownik /slawek napisał:

    > Użytkownik "mw" <r...@p...onet.pl> napisał w wiadomości

    Firma nie sprzedaje mi farby i malowania osobo ale roboty remontowe
    postac malowania. Ate są na 7% VAT

    > I tu kłania się nieznajomość zasad dziłania podatku VAT (ale nie przejmuj
    > się nawet w M.Finansów niewiele osób to rozumie nie mówiąc już o Sejmie)

    I jeszcze nieznajomośc zasad fakturowania w budownictwie.
    A raz widziałam faturę na "wykonanie przyłacza kanalizacyjnego" czyli
    robociznę i do tego dwie strony 'sprzedanego' materiału. Koszmarek.

    > Patrzaj:
    > Założenia: cena farby 100, stawka podatku 22%, cena usługi - cena materiału
    > plus 10% narzut opodatkowana 7%
    > 1. Maluję sam - wydaję 122 zł
    > 2. Maluje firma - kupuje farbe za 122 zł w tym 22zł podatku do odliczenia,
    > firma fakturuje mnie na 110 + 7% VAT czyli 117,70 zł czyli płacę o 4,30 zł
    > mniej niż poprzednio.

    Tak a propos to farba faktycznie jest na 22% więc akurat i teraz i po 30
    kwietnia zysk jest ten sam. Ja sama z tego korzystałam 2 lata temu ale
    zapomniałam. Skoro i tak miałam zatrudnić malarzy oficjalnie (ulga
    budowlana na to małe mieszkano pomieściła wszystkie mozliwe wydatki, żal
    odpuścić) to niech oni kupuja farbę ;-)

    Więc powiedzmy że to gips, płytki albo kabina prysznicowa. Teraz 7%
    niedlugo 22% VAT.
    Teraz nam wszystko jedno jak to rozliczymy ale za 4 miesiące lepiej
    będzie kupić roboty budowlane - ułożenie płytek z materiału wykonawcy
    czy tez wymiane kabuny prysznicowej niż kupic materiał i zatrudnić kogos
    do montażu.

    Maddy

    --
    Magdalena "Maddy" Wołoszyk