  • Data: 2003-11-13 02:19:31
    Temat: Re[5]: Płatnośći gotówką
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

    On Mon, 10 Nov 2003, Krzysztof A. Ziembik wrote:
    [...]
> [...]
    >+ >>+ z terminem platnosci, a on Ci dodatkowo weksel oderwany od faktury???
    >+
    >+ GSn> Nie psze Pana.
    >+ GSn> Na fakturze taki napis:
    >+ GSn> "zapłata wekslem".
    >+ GSn> Na wekslu: "WEKSEL własny, bez prostestu, płatny 12.12.2003 w Zabrzu
    >+ GSn> ul....".
    >+
    >+ OK. Jak taki, to jednak umowa do weksla jest, o ktorej wspominalem:
    >+
    >+ >>+ Myslmy rozsadnie. Do takiego weksla powinna byc umowa, ktora

    Nie, nie.
    Weksel jest właśnie *bez* umowy. Jest *zapłatą* za fakturę.

    >+ >>+ stwierdza, ze jest on zwiazany z faktura i pozwala np. takze naliczyc
    >+ >>+ odsetki.

    Nie zgadzam się :)
    Odsetki mogą być określone na wekslu, ale to są odsetki *za weksel*.
    Faktura *jest zapłacona* (cała !) w momencie przyjęcia weksla, w tym
    momencie już nic ponadto *za fakturę* się nie należy :)
    Jak dokonam kompensaty - to *też* w momencie kompensaty realizuję
    zapłatę "płacąc" wartością jednej faktury za płatność drugiej
    faktury - *bez* zawierania jakichkolwiek umów.

    >+ I wszystko gra :)

    Gra :), acz nie zgadzam się z interpretacją :)

    >+ GSn> Nie spodziewałem się takiej propozycji z twojej strony :),
    >+ GSn> co miało być na polu "płatność" faktury ?
    >+
    >+ Na razie nie mam takiego pola na fakturze,

    :)

    [...]
    >+ GSn> Mogę na fakturze umieścić "zapłata kompensatą" ?
    >+ GSn> A mogę "zapłata wekslem" ?
    >+
    >+ Mozesz na fakturze napisac takze inne rzeczy, np. platnosc tylko
    >+ gotowka, gdy faktura na 20 000 zl. ;)

    Dobrze, dobrze. Już ty wiesz o co pytałem ;)

    >+ GSn> Najwyraźniej wnioski sterują w stronę (IMO logiczną) że
    >+ GSn> "płatność" zapodana w PDG dotyczy "przekazania kwoty
    >+ GSn> *pieniężnej*", czyli nie obejmuje "praw majątkowych".
    >+
    >+ A wiec zgoda co do meritum.

    Ufff... :)

    pozdrowienia, Gotfryd
    (CC do autora, jak wróci będzie miał stosik poczty ;))