    Date: Thu, 29 Jul 2004 14:47:44 +0200
    From: SIM <x...@p...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo.podatki
    Subject: Re: 5 miesiecy pracy - skad jeszcze miesiac?

    Artur Ch. wrote:

    > Czy przypadkiem do otrzymania zasiłku dla bezrobotnych nie potrzeba mieć
    > przepracowanych 12 miesięcy w ciągu ostatnich 18 miesięcy?

    Tak, 12 w ciągu 18.
    W sumie ma 11. Ostatnio miała 5 miesięcy i stąd to niedomówienie na
    grupie. PRZEPRASZAM!

    Proszę, doradźcie, jak ją tanio zatrudnić na miesiąc,
    by mieć jak najmniej formalności i trzymania dokumentów,
    aby mogła mieć zasiłek dla bezrobotnych?

    Kilka moich trudnych pytań:
    1. czy po umowie na czas określony (1 miesiąc), dostanie od razu zasiłek
    czy też ma to znamiona rozwiązania umowy za porozumieniem stron, kiedy
    ona musi czekać na zasiłek?

    2. mając na uwadze, że to osoba bliska, czy muszę od niej brać
    świadectwo pracy z poprzedniej firmy oraz badania lekarskie?

    3. czy i jak długo muszę trzymać jej dokumenty z tego powodu, że u mnie
    pracowała?

    4. jeśli zatrudnię ją na 1 miesiąc, to na koniec muszę jej dać
    świadectwo pracy? czy coś jeszcze?

    5. rozumiem, że jakieś sprawy kobiece, zwolnienia itp. przy pracy na 1
    miesiąc mnie nie złapią - to tylko przy pracy na ponad 1 miesiąc?

    6. czy w miejsce umowy o pracę nie może być umowa zlecenie lub o dzieło
    na kwotę min. 824 zł?

    Kuba