    From: "moro73" <m...@t...poznan.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo.podatki
    Subject: Re: 5 miesiecy pracy - skad jeszcze miesiac?
    Date: Thu, 29 Jul 2004 17:01:49 +0200

    Użytkownik "SIM" <x...@p...pl> napisał
    <ciach>
    > Kilka moich trudnych pytań:
    > 1. czy po umowie na czas określony (1 miesiąc), dostanie od razu zasiłek
    > czy też ma to znamiona rozwiązania umowy za porozumieniem stron, kiedy
    > ona musi czekać na zasiłek?
    Jeżeli zawrzesz z nią umowę na czas określony na jeden miesiąc, to nie ma. I na
    zasiłek (dla bezrobotnych, rozumiem) nie trzeba czekać. Poza tym jeżeli ona jest
    Twoja rodziną to rozwiazanie za porozumieniem stron jej nie zaszkodzi, wiem z
    autopsji.

    > 2. mając na uwadze, że to osoba bliska, czy muszę od niej brać
    > świadectwo pracy z poprzedniej firmy oraz badania lekarskie?
    Musisz. A badania bym sobie darowała. I tak nikt tego nie sprawdza. Ale jeżeli
    chcesz być praworządny to musisz.
    > 3. czy i jak długo muszę trzymać jej dokumenty z tego powodu, że u mnie
    > pracowała?
    Oj, niestety bardzo długo! Listy płac (w tym przypadku jedną), obecności i inne
    pierdoły potrzebne do emerytury - 50 lat!!
    Kopie deklaracji ZUS ROZLICZENIOWE 10 lat, a zgłoszeniowe 5 lat.
    > 4. jeśli zatrudnię ją na 1 miesiąc, to na koniec muszę jej dać
    > świadectwo pracy? czy coś jeszcze?
    Nic innego nie przychodzi mi do głowy.
    > 5. rozumiem, że jakieś sprawy kobiece, zwolnienia itp. przy pracy na 1
    > miesiąc mnie nie złapią - to tylko przy pracy na ponad 1 miesiąc?
    Złapią! Może iść sobie spokojniutko na zwolnienie. Ale co Ci to wadzi?
    > 6. czy w miejsce umowy o pracę nie może być umowa zlecenie lub o dzieło
    > na kwotę min. 824 zł?
    Jak to jest jej potrzebne do zasiłków to nie może.

    --
    moni K.