    From: Hikikomori San <h...@g...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo.podatki
    Subject: Re: 50% uzysku dla freelancerów i nie tylko
    Date: Fri, 21 Apr 2006 14:18:21 +0200

    Gotfryd Smolik news wrote:

    > Ano przez dwa lata.

    Potem mozna zamknac lub jednak wyjsc na swoje. Okres ochronny, ktorego
    ja nie mialem...

    > Bo tu zostają "ich" emeryci. Ludzi ktorzy ich wychowali itepe
    > i z którymi reszta społeczeństwa nie jest bardziej związana niż
    > wyjeżdżający. Skoro argumentem jest iż "wskutek historii" przypada
    > płacić w sumie podwójną stawkę ubezpieczenia społecznego (bo
    > "stare" składki są przejedzone) to dlaczego JA mam płacić *sam*
    > na nauczyciela który tego wyjeżdżającego uczył?

    Widzisz. Nie mam nic przeciwko placeniu emerytom. Dziwne? Nie. tylko nie
    placeniu w ten sposob. Jestem sw stanie zapewnic godziwe zycie moim
    rodzicom, gdy skoncza prace. Tak jak oni mi zapewniali przez czas co nie
    pracowalem. Prosciutkie? Prosciutkie...

    > Pod tym się podpisuję :)
    > Tylko przymij do wiadomości mój p. widzenia: zlikwidować 50%
    > KUP? - OK. Ale pod warunkiem że pozwala się na amortyzację ST.

    Luzik. Pozwalam :)

    > Nie widzisz pewnej hm... niespójności w logice zmian?

    Cóż. Jak to koncypował Maeciunkiewicz-Anioł - na ziemi zyja ludzie,
    ludzie zyja na ziemi, nie aniolowie, aniolowie nie zyja na ziemi, na
    ziemi... zyja... ludzie... i ludzie gromadza sie w wielkie rodziny...
    zwane... partiami... ;)

    > Wiesz, w sumie przemyślałem: może by przyjąć zasadę ze wszyscy
    > prowadzą DG i prowadzą ewidencje (w tym VAT), a tylko są zwolnieni
    > ze składania deklaracji jak nie uzyskaja przychodu w danym
    > miesiącu ;)
    > Znieść "umowy osobiste"...
    > Tylko co z tym ZUSem :]

    proporcjonalnie do dochodu, bez progu minimum 780 zlotych (obecnie, ze
    zdrowotnym dobrowolnym). To zabija....

    --