  • Data: 2006-04-24 13:11:35
    Temat: Re: 50% uzysku dla freelancerów i nie tylko
    Od: "Cavallino" <k...@...pl> szukaj wiadomości tego autora

    Użytkownik "Hikikomori San" <h...@g...pl> napisał w wiadomości
    news:

    > ...za to zaplacili moi rodzice w podatkach...

    Ile razy Ci można tłumaczyć że gdyby zapłacili, to by teraz nie brakowało na
    nich?

    > Masz jakies konkretne wyliczenia? Z checia bym zerknal. Bo moim zdaniem
    > zaplacili 100%. Dlaczego? Panstwo mowi - placicie takie a takie podatki,
    > a my zapewniamy Wam za darmo to, tamto, siamto.

    Ale nigdzie nie ma mowy że te podatki na to wystarczą.

    > Aha... No ciekawe ciekawe. A ja pamietam jak bylem maly przynosili takie
    > swistki z pracy, gdzie bylo ile zarobili, ile zaplacili podatku, ile
    > zus. A potem to na koniec roku wpisywali w kaies takie formularze i bylo
    > ile im zabrano.

    To mały musiałeś być całkiem niedawno.
    Indywidualny podatek (PIT) wprowadzono chyba w 1990 r, reforma ZUS była w
    1999.

    > I czasem dostawali cos z powrotem, czasm musieli
    > zaplacic wiecej... Ale to pewnie mi sie snilo? :>

    Nie.
    Tyle że zaszłości (i wynikający z nich brak kasy w ZUS) dotyczączą znacznie
    dłuszego okresu niż ostatnie 16 lat.