    From: "MDK" <a...@m...com.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo.podatki
    Subject: Re: Absurd czy ja czegoś nie rozumiem
    Date: Sat, 17 Jan 2004 16:39:42 +0100
    <btlrhs$sel$1@nemesis.news.tpi.pl> <btltqm$1un$1@flis.man.torun.pl>
    <btm3d3$4q$1@nemesis.news.tpi.pl> <btm8ch$otd$1@flis.man.torun.pl>
    <btmjpc$kcl$1@atlantis.news.tpi.pl>
    <P...@k...portezjan.zabrze.pl>
    <btp4hl$pfq$1@nemesis.news.tpi.pl>
    <P...@k...portezjan.zabrze.pl>
    <bu27bn$ho0$1@nemesis.news.tpi.pl>
    <P...@k...portezjan.zabrze.pl>
    <bu6ond$gc8$1@nemesis.news.tpi.pl>
    <P...@k...portezjan.zabrze.pl>
    <bu9chm$9u2$1@nemesis.news.tpi.pl> <bu9h24$rcn$1@atlantis.news.tpi.pl>
    <P...@k...portezjan.zabrze.pl>
    <buave0$lfr$1@atlantis.news.tpi.pl> <bub1ko$1m3$1@atlantis.news.tpi.pl>

    [..]
    > Każdy jasny jak słońce przepis można interpretować.
    > Zdziwiłbyś się gdybyś np usłyszał, że warunek zwrotu VAT
    > związany z zapłatą faktury w całości może być interpretowany, tak, że
    > zapłata
    > całej faktury, ale w kilku ratach nie uprawnia do zwrotu VAT.
    > Prawda, że ciekawe? Ale to zupełnie OT
    Dla mnie jest jasne że chodzi zapłącenie całęj kwoty bez względu na ilość
    rat .
    Żeczywiście Ciekawa interpretacja

    > opodatkowaną
    >
    > Ja też się śmieję.
    > Teraz już wiem czego nie rozumiesz.
    > Wyodrębniam kwoty, które można ustalić bez problemu.
    Jakie kwoty z kosztów ogólnych wyodrębnisz bez problemu ?
    I jak ?

    > Jeśli tę benzynę kupiłem do sprzedaży, to odliczam cały VAT.
    > Nawet nie trzeba nic wyodrębniać.
    > Jeśli to benzyna z kosztów ogólnych to proporcja,
    > bo jak sam piszesz wyodrębnić jest trudno.
    Wcale niemożliwe

    > Opisałem w wywodzie, który Gotfryd wyciął.
    > Jeśli przeczytałeś te przykłady i nie rozumiesz,
    > to już nie poradzę.
    Nie o to chodzi.Jeżeli nie możesz wyodrębnić ze wszystkich składników,
    nie możesz wyodrębnić wcale.
    Dla pełniejszego zobrazowania paranoi tego przepisu wyobraź sobie że
    część kosztów jest poniesiona w miesiącach poprzednich.
    Jeżeli chcesz dokonać sprzedaży zwolnionej w firmie zajmującej się
    opodatkowaną i zwolnioną, to już wiele miesięcy przedtem wykonujesz
    czynności
    związane ze sprzedażą zwolnioną , odliczając Vat od kosztów.
    Przecież nie wiesz co Ciebie czeka w przyszłości.

    Jeżeli nie rozumiesz o co mi chodzi ,
    weź przykład Maddy który to świetnie obrazuje, sprzedaż komputerów dla
    szkół.

    Kupujesz podzespoły , odliczasz VAT.
    Przychodzi szkoła i kupuje komputer ze stawką zwolnioną .
    Wcześniej nie wiedziałeś kto będzie odbiorcą Twoich komputerów.
    Komputer jest składany z części kupionych 3,2,1, miesiąc wcześniej.
    {Tylko nie mów że przypadek jest wydumany}
    Nie wymagam żebyś opisał samo rozliczenie bo to by był zbyt długi wywód.
    Napisz jakbyś się do tego zabrał, żeby rozliczyć bez struktury.

    Pozdrawiam
    Karol