  • 1. Data: 2011-04-14 13:15:09
    Temat: Aktualizacja numeru rachunku a NIP - zmiana przepisow?
    Od: "r...@k...pl" <r...@k...pl>

    Osoba prowadząca DG chce zaktualizować nr rachunku w US.
    Składa więc NIP-1 lub 3 (w każdym bądź razie NIP właściwy dla DG).

    Przychodzi odpowiedź, że od 01.02 zmieniły się przepisy i aktualizacja nr
    rachunku musi być na EDG + EDG-cośtam.

    Faktycznie tak jest i teraz trzeba aż takiej papierkologii?

  • 2. Data: 2011-04-14 13:44:00
    Od: "r...@k...pl" <r...@k...pl>

    14 Apr 2011 15:40:04 +0100, w <s...@p...org>, Wojciech
    Bancer <p...@p...pl> napisał(-a):

    > Faktycznie tak jest. Mamy Jedno Okienko! Składasz wszystkie papiery
    > do Urzędu Miasta/Urzędu Gminy, oni to wyślą do US. :)

    Ach, no to rzeczywiście ułatwienie :).

    Czyli NIP-x (ten dla osób prow. DG) przestaje ogólnie funkcjonować?

  • 3. Data: 2011-04-14 13:51:21
    Od: elephanto <e...@c...it.gmail.com>

    > NIP-2 dla osób prawnych

    lub jednostki organizacyjnej niemajacej osobowosci prawnej

    --
    Adam

  • 4. Data: 2011-04-14 13:53:18
    Od: "r...@k...pl" <r...@k...pl>

    14 Apr 2011 15:45:39 +0100, w <s...@p...org>, Wojciech
    Bancer <p...@p...pl> napisał(-a):

    > NIP-1 jest dla osób prowadzących działalność gospodarczą *nie będących
    przedsiębiorcami* :)

    Cóż oznacza to *nie będących przedsiębiorcami*? Dla mnie jest to sprzeczne :).

    Dla mnie NIP-1 był dla osób fizycznych prow. DG bez osobowości prawnej.

  • 5. Data: 2011-04-14 14:40:04
    Od: Wojciech Bancer <p...@p...pl>

    On 2011-04-14, r...@k...pl <r...@k...pl> wrote:
    > Osoba prowadząca DG chce zaktualizować nr rachunku w US.
    > Składa więc NIP-1 lub 3 (w każdym bądź razie NIP właściwy dla DG).

    Ani to, ani to.

> [...]

    Faktycznie tak jest. Mamy Jedno Okienko! Składasz wszystkie papiery
    do Urzędu Miasta/Urzędu Gminy, oni to wyślą do US. :)

    Wojciech Bańcer
    p...@p...pl

  • 6. Data: 2011-04-14 14:44:24
    Od: "r...@k...pl" <r...@k...pl>

    14 Apr 2011 16:29:24 +0100, w <s...@p...org>, Wojciech
    Bancer <p...@p...pl> napisał(-a):

    > http://fer.org.pl/pity/druki/nip_1__06.04.pdf
    > Przeczytaj fragment "składający".

    OK, ale ja pytam kto to taki ten przedsiębiorca? :)

    Wg ustawy o DG przedsiębiorca to osoba fizyczna [...] wykonująca we własnym
    imieniu działalność gospodarczą (oraz osoby prawne itp.).

    Ja jednak widzę sprzeczność:
    - wg ustawy osoba fizyczna wykonująca DG we własnym imieniu - to przedsiębiorca
    - uprawnienia do składaniu NIP-1: osoba fizyczna prowadząca DG niebędąca
    przedsiębiorcą

    Jaki jest zbiór osób fizycznych prowadzących DG uprawionionych składania NIP-1?
    :)

  • 7. Data: 2011-04-14 14:45:39
    Od: Wojciech Bancer <p...@p...pl>

    On 2011-04-14, r...@k...pl <r...@k...pl> wrote:

    [...]

    > Ach, no to rzeczywiście ułatwienie :).
    >
    > Czyli NIP-x (ten dla osób prow. DG) przestaje ogólnie funkcjonować?

    NIP-3 jest dla osób *NIE* prowadzących działalności gospodarczej.
    NIP-2 dla osób prawnych

  • 8. Data: 2011-04-14 15:10:54
    Od: elephanto <e...@c...it.gmail.com>

    W dniu 14-04-2011 16:44, r...@k...pl pisze:
> [...]
    > przedsiębiorcą
    >
    > Jaki jest zbiór osób fizycznych prowadzących DG uprawionionych składania NIP-1?

    Niepusty.
    Komornik, biegly sadowy, rolnik ryczaltowy.

    --
    Adam

  • 9. Data: 2011-04-14 15:29:24
    Od: Wojciech Bancer <p...@p...pl>

  • 10. Data: 2011-04-14 17:24:48

    Thu, 14 Apr 2011 17:10:54 +0200, w
    <4da70e7c$0$2454$65785112@news.neostrada.pl>, elephanto
    <e...@c...it.gmail.com> napisał(-a):

    > Niepusty.
    > Komornik, biegly sadowy, rolnik ryczaltowy.

    Rzeczywiście - pozostaje wąski ten przedział.
    Dzięki.