  • 1. Data: 2002-02-09 09:04:00
    Temat: Allegro, a podatki - PILNE
    Od: "J.J." <m...@g...pl>

    Witam !

    Ostatnio sprzedalem drukarke o wartosci ok. 500 PLN. Po finalizacji
    transakcji poprzez aukcje na allegro, kupujacy poprosil mnie, abym wystawil
    umowe kupna - sprzedazy (jestem osoba fizyczna nieprowadzaca dzialalnosci
    gospodarczej). Kupujacy chce wrzucic zakup w koszty firmy. Czy fiskus uzna
    takie odliczanie ?

    Bardziej inyteresuja mnie jednak skutki dla mnie jakie spowoduje wystawienia
    umowy kupna-sprzedazy. Czy bede zobowiazany do rozliczenia tego dochodu w
    PIT ? Czy moze takie transakcje sa zwolnione z podatku np. ze wzgledu na
    wartosc przedmiotu (do 2500 PLN ???) ?

    Bede bardzo wdzieczny za szybka odpowiedz, sprawa jest dosc pilna.

    Pozdrawiam
    Jurek

  • 2. Data: 2002-02-09 12:42:53
    Temat: Odp: Allegro, a podatki - PILNE
    Od: "EP" <0...@p...onet.pl>

    Opłaty skarbowej nie ma (poniżej 1000).
    Nic nie musisz czynić.

    E.
    -----------
    Użytkownik J.J. <m...@g...pl> w wiadomości do grup dyskusyjnych
    napisał:a42otd$dds$...@n...tpi.pl...

  • 3. Data: 2002-02-09 17:48:35
    Temat: Re: Allegro, a podatki - PILNE
    Od: "J.J." <m...@g...pl>

    Użytkownik EP w wiadomości do grup dyskusyjnych ...

    > Opłaty skarbowej nie ma (poniżej 1000).
    > Nic nie musisz czynić.

    A czy bede musial zglosic ten dochod przy wypelnianiu PIT'a w przyszlym roku
    ? Czy podchodzi to pod zwolnienie przedmiotowe ?

  • 4. Data: 2002-02-10 09:54:39
    Od: Magdalena Woloszyk <m...@e...com.pl>

    J.J. wrote:

    > Użytkownik EP w wiadomości do grup dyskusyjnych ...

    > A czy bede musial zglosic ten dochod przy wypelnianiu PIT'a w przyszlym
    > roku ? Czy podchodzi to pod zwolnienie przedmiotowe ?

    Przychody osoby fizycznej nie prowadzcej działalności gopodarczej z takich
    transakcji są opodatkowane ryczałtowo podatkiem od czynności
    cywilnoprawnych i nie wlicza sie ich do innych dochodów.
    A jeżeli wartośc przedmiotu jest niższa niż 1000zł to w ogóle nie ma
    podatku i nigdzie sie tego nie wykazuje, jak juz pisał EP.
    Są jeszcze w naszym kraju nieopodatkowane czynności, chociaz mało i na
    niewielkie kwoty.
    Zawsze to coś :-)))

    Maddy

    --
    Magdalena "Maddy" Wołoszyk
    e-mail: m...@e...com.pl

  • 5. Data: 2002-02-17 10:35:21
    Od: "Bogdan Odwaga" <b...@p...onet.pl>

    Sprzedales rzecz ruchoma jaka jest drukarka,jesli miedzy data jej nabycia
    przez Ciebie a data jej sprzedazy uplynelo 6 miesiecy (co najmniej) to
    przychodu z jej sprzedazy nie musisz opodatkowywac a w zwiazku z tym nie ma
    obowiazku wykazywac tego w Twoim PIT-cie.
    Pozdrawiam .

    Bodo

  • 6. Data: 2002-02-17 15:37:29
    Od: "Artur M. Brzeziński" <k...@p...onet.pl>

    UWaga - pełne 6 miesięcy kalendarzowych!

    Użytkownik Bogdan Odwaga <b...@p...onet.pl> w wiadomości do grup
    dyskusyjnych napisał:a4o137$lor$...@n...onet.pl...