  • 1. Data: 2003-10-15 18:21:47
    Temat: Amortyzacja - drukarka, komputery
    Od: "Lukasz Goralczyk" <l...@p...onet.pl>

    Witam.

    Artykul na Infor.pl chyba definitywnie wyczerpuje temat komputerow, drukarek
    i ich amortyzacji , ktory wraca regularnie na liste - mysle, ze mozna go
    polecic kazdemu.
    Oczywiscie wyczerpuje do nastepnego razu:-)

    http://www.infor.pl/serwis.html?serwis=01&P180=I25.2
    003.041.000001400&krok=A

    Pozdrawiam
    Łukasz Góralczyk

  • 2. Data: 2003-10-15 19:43:58
    Temat: Re: Amortyzacja - drukarka, komputery
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Wed, 15 Oct 2003, Lukasz Goralczyk wrote:

    >+ Witam.
    >+
    >+ Artykul na Infor.pl chyba definitywnie wyczerpuje temat komputerow,

    :)
    Mnie zaskoczyło:
    "Warto zaznaczyć, że ulepszenie (unowoczeœnienie) programu
    komputerowego nie zwiększa jego wartoœci poczštkowej".
    Mam "do poczytania" :)

    >+ drukarek

    Akurat do tego to literatura (wyroki NSA i dyskusje) występuje
    i była wałkowana, ale:
    [...]
    >+ Oczywiscie wyczerpuje do nastepnego razu:-)

    ...właśnie jest FAQ :) Niemniej thx za zwrócenie uwagi !
    Trzeba będzie skrót na tinyURL wygenerować :)

    --
    pozdrowienia, Gotfryd
    (KPiR, VAT, memoriał, ZUS)

  • 3. Data: 2003-10-23 21:06:43
    Od: Karol <a...@u...poczta.onet.pl>

    Użytkownik Gotfryd Smolik news napisał:

    > Mnie zaskoczyło:
    > "Warto zaznaczyć, że ulepszenie (unowocze?nienie) programu
    > komputerowego nie zwiększa jego warto?ci poczštkowej".
    > Mam "do poczytania" :)

    Jak poczytasz, to zastanów sie jaki bedzie skutek podatkowy jezeli mimo
    to "zwiekszysz" wartość poczatkowa nieumorzonego programu komputerowego.

    Pozdrawiam,
    Karol

  • 4. Data: 2003-10-24 16:21:10
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Thu, 23 Oct 2003, Karol wrote:
    [...]
> [...]
    >+ to "zwiekszysz" wartość poczatkowa nieumorzonego programu komputerowego.

    Czekaj.
    Raz, to sugerujesz że mam rozważać dokonanie czegoś wbrew przepisom ? ;)
    Dwa, to jeszcze zależy jaką kombinację rozważać.
    Zdecydowanie "wrzucenia w koszt" żadna "podzielona na raty" amortyzacja
    nie przebije, co chyba jasnym jest (poza przypadkiem kiedy mamy
    stratę oczywiście).
    Natomiast jak miałeś na myśli że lepiej amortyzować "podwyższenie"
    (z WP równym sumie starego WP i podwyższenia) niż samo "podwyższenie"
    jako oddzielną "wartość" - to oczywiście :)
    Ale z zapisków GP wynikało, że kupując upgrade mamy do wyboru
    *wyłącznie*:
    - uznanie że to nie jest "nowa wartość" i dać całość w KUP
    - uznanie że to "nowa wartosć", a więc nie "podwyższenie"...
    Owszem, uznaję że przy upgrade nakazującym nieużywanie starej
    wersji (może i są takie) byłoby to bez sensu :(

    pozdrowienia, Gotfryd
    (KPiR, VAT, memoriał, ZUS)

  • 5. Data: 2003-10-24 20:15:23
    Od: Karol <a...@u...poczta.onet.pl>

> [...]

    > Zdecydowanie "wrzucenia w koszt" żadna "podzielona na raty" amortyzacja
    > nie przebije, co chyba jasnym jest (poza przypadkiem kiedy mamy

    Nigdy nie lubiłem dywagacji czy "rozbudowa" WNiP jest mozliwa.

> [...]
    > jako oddzielną "wartość" - to oczywiście :)
    > Ale z zapisków GP wynikało, że kupując upgrade mamy do wyboru

    A ja wyszedłem z założenia, że ustawy podatkowe nie zabraniają
    amortyzowac niższymi stawkami :-)

> [...]
    > Owszem, uznaję że przy upgrade nakazującym nieużywanie starej
    > wersji (może i są takie) byłoby to bez sensu :(

    Ale jak to rozroznic co jest stare a co nowe. To jest cholera czasami
    cienka roznica.
    Czy "podniesienie" wersji z X na X+1 jest utworzeniem nowej WNiP, w
    szczegolnosci jak zmienia sie tylko interface uzytkownika, a "baza
    danych" zostaje ta sama ?

    Pozdrawiam,
    Karol