  • 1. Data: 2002-03-13 18:54:09
    Temat: Amortyzacja komputera
    Od: "Tadeusz" <g...@p...com>

    Czy można amortyzować do celów podatkowych komputer powyżej 3500 zł przez
    okres krótszy niż 40 m-cy , inaczej czy stawka amortyzacyjna może być wyższa
    od 30%.

    Tadeusz

  • 2. Data: 2002-03-13 19:01:38
    Temat: Re: Amortyzacja komputera
    Od: "beata" <m...@i...pl>

    osobiscie amortyzuję podwójna stawką , czyli 60 % w skali roku. Do tej pory
    US nie kwestionował tego.

  • 3. Data: 2002-03-13 21:27:41
    Od: Michal Wolski <m...@w...pl>

    Nie polecałbym przyśpieszania amortyzacji bo w jednym US nic nie powiedzą a w
    drugim wlepią karę.

  • 4. Data: 2002-03-14 08:55:05
    Od: "Karol" <a...@b...com>

    Użytkownik Michal Wolski <m...@w...pl> w wiadomości do grup
    dyskusyjnych napisał:3...@w...pl...
    > Nie polecałbym przyśpieszania amortyzacji bo w jednym US nic nie powiedzą
    a w
    > drugim wlepią karę.

    Na jakiej podstawie?

    Karol

  • 5. Data: 2002-03-14 16:40:19
    Od: "beata" <m...@i...pl>

    Art. 22i.
    . Podatnicy mogą podane w Wykazie stawek amortyzacyjnych stawki podwyż-
    szać:

    1) dla budynków i budowli używanych w warunkach:

    a) pogorszonych - przy zastosowaniu współczynników nie wyższych niż 1,2, b)
    złych - przy zastosowaniu współczynników nie wyższych niż 1,4,

    2) dla maszyn, urządzeń i środków transportu, z wyjątkiem morskiego taboru
    pływającego, używanych bardziej intensywnie w stosunku do warunków
    przeciętnych albo wymagających szczególnej sprawności technicznej - przy
    zastosowaniu w tym okresie współczynników nie wyższych niż 1,4,
    3) dla maszyn i urządzeń zaliczonych do grupy 4-6 i 8 Klasyfikacji Środków
    Trwałych (KŚT) wydanej na podstawie odrębnych przepisów, zwanej dalej
    "Klasyfikacją", poddanych szybkiemu postępowi technicznemu - przy
    zastosowaniu współczynników nie wyższych niż 2,0.

    KŚT - 491 Zespoły komputerowe

  • 6. Data: 2002-03-14 21:57:05
    Od: Gotfryd Smolik - listy dyskusyjne <s...@s...com.pl>

    On Wed, 13 Mar 2002, Michal Wolski wrote:

    >+ Nie polecałbym przyśpieszania amortyzacji bo w jednym US nic nie powiedzą a w
    >+ drugim wlepią karę.

    Znasz taki przypadek ?? -:O

    BTW - z rzecznika prasowego CHIPa (czasopismo): "nie ma lepszej
    inwestycji niż niesłusznie zapłacone kary podatkowe"
    (tam jeszcze było: "pod warunkiem że ma się środki żeby
    je przetrzymać, jakbyśmy nie byli oddziałem zachodniej
    firmy to byśmy już zbankrutowali"; to było po 1. awanturze
    o 22% VAT za CD z czasopismem)

    >+ beata napisał(a):
    >+
    >+ > osobiscie amortyzuję podwójna stawką , czyli 60 % w skali roku.

    Jak ktoś mieszka w gminie o "specjalnych zasadach" (z - wątpliwej
    - okazji wysokiego bezrobocia) to może jeszcze się przydać
    stawka specjalna na amortyzację degresywną - 90% w roku.

    pzdr. - Gotfryd