  • 1. Data: 2002-03-13 14:06:35
    Temat: Prowadzenie sklepu w miejscu zamieszkania
    Od: "Arkadiusz Piotrowski" <a...@p...com.pl>

    Witam
    Mam zalegalizowaną działalność gospodarczą w miejscu swojego zamieszkania,
    dom jest własnością rodziców, ogrodzony.
    Wysyłam towar (płyty CD-R, opakowania na płyty, sprzęt komputerowy)
    zamówiony przez internet. Chciałbym jednak na próbę również zacząć
    sprzedawać na parterze domu i mam pytanie czy mogę po prostu wystawić towar
    zaraz przy wejściu do domu w werandzie na stole?
    Zrobiłem już szyld reklamowy który planuje umieścić przy furtce.
    Czy to będzie zgodne z prawem i czy ktoś może się doczepić? Rodziców
    wykluczam bo mam pozwolenie :-)

    --
    << Arkadiusz Piotrowski <---------> e-mail: i...@a...com.pl >>
    << ICQ: 10304552 <---------> SMS Plus GSM: +48607550438 >>

  • 2. Data: 2002-03-13 16:15:04
    Temat: Re: Prowadzenie sklepu w miejscu zamieszkania
    Od: "Sark" <w...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Arkadiusz Piotrowski"
    <a...@p...com.pl> napisał w wiadomości

> [...]
    > sprzedawać na parterze domu i mam pytanie czy
    mogę po prostu wystawić towar
    > zaraz przy wejściu do domu w werandzie na stole?

    Prawo budowlane wymaga chyba w takim przypadku
    zmiany sposobu użytkowania lokalu ale w przypadku
    takich towarów i jednej osoby prowadzonej
    zarejsestrowaną dg to bym sie nie przejmował

    Sark

  • 3. Data: 2002-03-13 21:13:43
    Od: Michal Wolski <m...@w...pl>

    Czasami sie zdarza że gmina lub zarządca drogi czepnie się o szyld i bedzie
    chciał opłaty.

  • 4. Data: 2002-03-14 14:32:23
    Od: "Arkadiusz Piotrowski" <a...@p...com.pl>

    Użytkownik "Michal Wolski" <m...@w...pl> napisał w wiadomości
    > Czasami sie zdarza że gmina lub zarządca drogi czepnie się o szyld i
    bedzie
    > chciał opłaty.

    Nawet jeśli będzie on na płocie? Bez przesady......

  • 5. Data: 2002-03-14 19:57:18
    Od: "Sark" <w...@p...onet.pl>

    > Nawet jeśli będzie on na płocie? Bez
    przesady......

    Też mi się wydaje że to próba naciągania i zwykłe
    czepialstwo. Proponuję tablicę postawić przy
    płocie ale po swojej stronie działki (np. na
    tyczce czy wsporniku) tak aby było na twojej
    własności

    Sark

  • 6. Data: 2002-03-14 21:49:33
    Od: Gotfryd Smolik - listy dyskusyjne <s...@s...com.pl>

    On Thu, 14 Mar 2002, Arkadiusz Piotrowski wrote:

> [...]
    >+ > bedzie chciał opłaty.
    >+
    >+ Nawet jeśli będzie on na płocie? Bez przesady......

    W kwestii formalnej: zależy czyj płot.
    Znany jest przypadek obywatela który się uparł i wygrał
    z gminą, że ma płacić JEMU za wywieszenie tabliczki
    z nazwą ulicy (!) na jego płocie (!). Gmina się poddała
    (w sądzie) i postawiła oddzielne słupki (równoległe
    do płotu). Namiarów nie pamiętam :(
    Niemniej - jeśli teren z szyldem jest własnością
    rodziców pytającego to nie ma sprawy :)

    Pozdrowienia, Gotfryd