  • 1. Data: 2002-03-13 18:34:23
    Temat: ulga na zakup działki budowlanej POMOCY
    Od: Grzegorz <g...@e...pl>

    Zgodnie z interpretacją ustawy o podatku dochodowym (np. Gazety Prawnej) w
    przypadku zakupu lokalu mieszkalnego wraz z udziałem w gruncie od developera
    podatnik może skorzystać z ulgi na zakup działki budowlanej pod warunkiem,
    że w akcie notarialnym wyszczególniono cenę tego udziału.
    W przypadku US interpretacja jest inna: Ulga na zakup działki budowlanej
    przysługuje jedynie w przypadku zakupu działki na której zamierzamy dopiero
    wybudować budynek mieszkalny.
    KTO MA RACJE ???

    Mam jeszcze inne problemy:
    Zaliczkę za udział w gruncie zapłaciłem developerowi w 2001 r. Na fakturze
    VAT tranzakcja została zaksięgowana jako częściowa zapłata za lokal (stawka
    VAT 0%).
    W 2002 w celu uporządkowania podatków dokonano korekty faktury odejmując od
    niej kwotę zaliczki i wystawiając nową fakturę z datą 2002r na udział w
    gruncie.
    Jak taką operację potraktuje US (posiadam dowód wpłaty z datą zgodną z datą
    wystawienia pierwszej faktury).

    W chwili obecnej nie posiadam dokumentu określającego dokładnie wielkość
    udziału w gruncie (takie informacje znajdą się w akcie notarialnym który
    zostanie sporządzony w drugiej połowie 2002. Cenę 1m2 mogę wyznaczyć na
    podstawie informacji otrzymanych od developera (akt notarialny przyrzeczenia
    sprzedarzy określa ten udział jako stosunek powierzchni lokalu i powierzchni
    przynależnych do powierzchni urzytkowej budynku, jednak nie zawiera
    informacji dot. powierzchni miejsca parkingowego oraz powierzchni urzytkowej
    budynku (jest jedynie powierzchnia mieszkalna, powierzchnia części usługowej
    i powierzchnia całkowita budynku))