  • 1. Data: 2002-03-13 18:01:48
    Temat: Problem z deklaracją VAT-R
    Od: "Tomasz Lisowski" <j...@N...pf.pl>

    Bardzo Was proszę o pomoc w rozwikłaniu mojej sytuacji związanej ze
    złożeniem deklaracji VAT-R.

    Do tej pory (od 1996r.) prowadziłem jednoosobową DG w zakresie tłumaczeń
    tekstów obcojęzycznych, prowadząc PKPiR. Wartość sprzedaży w żadnym roku nie
    przekroczyła 10.000 euro. Do tej pory byłem nie-VATowcem, co wybrałem na
    początku mojej działalności. Obecnie zamierzam zajmować się także
    informatyką (programowanie, szkolenia, konsulting).

    Znajomi mówią mi, że muszę być VAT-owcem. W sumie nie bardzo wiem, na jakiej
    podstawie, gdyż nie przekroczyłem 10.000 euro sprzedaży. Czy może dlatego,
    że nie ma tego rodzaju usług wymienionych w Załączniku nr 2 (usługi
    zwolnione z VAT)? Jak to jest, co jest przyczyną, dla której muszę
    (powinienem) wejść w VAT?

    Jeżeli jednak muszę być VAT-owcem, zabrałem się za wypełnianie deklaracji
    VAT-R. Ponieważ nie jestem pewien, co do przyczyny, dla której deklaracja
    jest składana, mam wątpliwości które pole wypełnić w części C. Najbardziej
    prawdopodobne jest pole 39 ...

    pole 39: Podatnik rezygnuje ze zwolnienia z podatku przysługującego na mocy
    art. 14 ustawy:
    Artykuł ten mówi zasadniczo o zwolnieniu, jeżeli nie przekroczyło się 10.000
    euro sprzedaży. Ja ten warunek spełniam, więc czy mógłbym nadal być
    nie-VATowcem? A może rodzaj wykonywanych przeze mnie czynności nie dają mi
    prawa do zwolnienia? Jeżeli muszę być VAT-owcem, to w tym polu mógłbym
    zaznaczyć, że rezygnuję ze zwolnienia, ale nie jestem pewien (nie pamiętam),
    czy to właśnie było podstawą zwolnienia, które wybrałem rozpoczynając
    działalność w 1996 roku.

    Czy dobrze robię zaznaczając odpowiedź Tak w tym polu?

    Z góry dziękuję i pozdrawiam wszystkich

    Tomasz Lisowski

  • 2. Data: 2002-03-13 21:31:33
    Temat: Re: Problem z deklaracją VAT-R
    Od: "Andrzej W. Ząbik" <z...@k...com.pl>

    Użytkownik "Tomasz Lisowski" <j...@N...pf.pl> napisał w wiadomości

> [...]
    > że nie ma tego rodzaju usług wymienionych w Załączniku nr 2 (usługi
    > zwolnione z VAT)? Jak to jest, co jest przyczyną, dla której muszę

    Nie musisz być vatowcem. Sam właśnie rozpoczynam podobną działalność i już o
    tym dyskutowałem kilka dni wcześniej, patrz archiwum grupy: niusy.onet.pl

    > Jeżeli jednak muszę być VAT-owcem, zabrałem się za wypełnianie deklaracji
    > VAT-R. Ponieważ nie jestem pewien, co do przyczyny, dla której deklaracja
    > jest składana, mam wątpliwości które pole wypełnić w części C.

    Sam mam podobny problem i też zajrzyj kilka postów wcześniej: Zgłoszenie
    działalności w US