  • 11. Data: 2004-03-26 16:41:09
    Temat: Re: Prawo autorskie
    Od: Borszczuk <c...@R...7Hi5.wfmh.org.pl.AND.7Hi5>

    Krzysztof Sielicki wrote:

    > Czy naruszylem przez to prawo? Czy moge poniesc z tego powodu
    > jakies prawne konsekwencje?

    Jesli te materialy byly prawnie chronione i nie mozna ich bylo
    powielac bez zgody wlasciciela praw autorskich (czy bezplatnej
    czy platnej - licencji) to robiac kopie popelniles przestepstwo.
    A skoro do tego wziales za to jeszcze kase, to gorzej, czerpales
    z przestepstwa korzysci materialne. Pytanie, jakie straty poniosl
    z tego powodu wlasciciel i czy bedzie pragnal ich dochodzic.

    --
    Life is a beach and then you dive...

    Marcin

  • 12. Data: 2004-04-02 15:28:20
    Od: KLoSS <N...@a...com.pl>

    pią, 26 mar 2004 o 10:41 GMT Borszczuk napisał(a):

> [...]
    > z przestepstwa korzysci materialne. Pytanie, jakie straty poniosl
    > z tego powodu wlasciciel i czy bedzie pragnal ich dochodzic.

    Przecież punkty ksero mają płacićdodatkową kase za prawa autorskie
    http://www.gazetaprawna.pl/dzialy/6.html?numer=1130&
    dok=1130.6.3.2.6.2.0.1.htm

    Oraz ZTCW to opłata taka jest takze w liczona w cenę papieru ksero
    oraz dysków CDR. Dlatego uważam, że skoro płace za coś to zupełnie
    legalnie mogę sobie kopiować co chcę byle tylko był to żytek własny.
    Natomiast ten poprzedni Pan wziął kasę za swój czas a nie za matriały.

    Pozdrawiam
    KLoSS
    --
    Koszulki z jajem ;-)
    Hit SEZONU! Razem ponad 60 oryginalnych wzorów!

  • 13. Data: 2004-04-02 16:49:10
    Od: Borszczuk <c...@R...7Hi5.wfmh.org.pl.AND.7Hi5>

    KLoSS wrote:

    > Oraz ZTCW to opłata taka jest takze w liczona w cenę papieru ksero
    > oraz dysków CDR. Dlatego uważam, że skoro płace za coś to zupełnie

    Przeczytaj co napisalem raz jeszcze. To ze cena papieru czy CDR cos
    tam zawiera to nie znaczy ze masz licencje na zabijanie ;) Poza tym
    przeczytaj ustawe o ochronie wlasnosci intelektualnej i nie gdybajmy
    bez sensu bo naprawde szkoda czasu.

    > legalnie mogę sobie kopiować co chcę byle tylko był to żytek własny.

    W wiekszosci mozesz zrobic 1 kopie na uzytek wlasny ale tylko wtedy
    jesli *kupiles* to co powielasz. Kupiles ksiazki w biblitece albo
    plyte kolegi? Nie. Wiec jesli jest prawnie chroniona to koniec tematu
    i nie Twoja to zlamales prawo.

    > Natomiast ten poprzedni Pan wziął kasę za swój czas a nie za matriały.

    Jasne. A chlopcy w dresach dla przykladu tez nie biora przeciez szmalcu
    za kradziez fury tylko za know-how i za fatyge.

  • 14. Data: 2004-04-20 20:56:47
    Temat: Re: Amortyzacja notebooka - jak najszybciej?
    Od: Jacek Osiecki <j...@c...pl>

    Dnia Thu, 11 Mar 2004 13:53:07 +0100, Gotfryd Smolik news napisał(a):
    > On Thu, 11 Mar 2004, Jacek Osiecki wrote:
    > [...]

    > "oficjalna" wersja na isip.sejm.gov.pl
    > Ale czasem "idzie jak żółw" i do tego jest w .PDFie ("nie lubię obsługi
    > Acrobat Readera" :)).
    > Zajrzyj na:
    > www.gofin.pl
    > www.podatki.pl

    Wielkie dzięki, na www.podatki.pl znalazłem praktycznie wszystko czego
    szukałem :)

    Chciałbym teraz podsumować - żeby się upewnić że na pewno zrozumiałem :)

    Zakup za 4500zł netto - w kwietniu br.
    W kwietniu, wrzucam w koszty 4500*0.6*8/12 = 1800zł netto
    Od stycznia 2005 mam do wyboru:
    - zacząć amortyzację degresywną, z podstawą 4500zł
    - zacząć amortyzację liniową

    Hmm - już mam wątpliwości :)
    Czy w tym kolejnym roku podatkowym mogę stosować współczynnik 2,0 - czyli
    odliczyć (w ratach miesięcznych) 60% wartości komputera? Zdaje się, że w tym
    momencie degresywna i liniowa wyjdą identycznie - bo po prostu rata
    miesięczna to będzie 4500*0.6/12 = 225zł, co pozwoli na całkowite
    zamortyzowanie komputera do końca roku 2005...

    A właśnie - czy z dyskusji dobrze zrozumiałem, że stosowanie metody
    degresywnej skutkuje jakimiś problemami przy ew. ulepszaniu środka trwałego?

    Pozdrawiam,
    --
    Jacek Osiecki
    j...@c...pl

  • 15. Data: 2004-04-21 10:27:26
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Tue, 20 Apr 2004, Jacek Osiecki wrote:
    [...]
    >+ Chciałbym teraz podsumować - żeby się upewnić że na pewno zrozumiałem :)
    >+
    >+ Zakup za 4500zł netto - w kwietniu br.
    >+ W kwietniu, wrzucam w koszty 4500*0.6*8/12 = 1800zł netto

    Korzystasz z "atomowej" art. 22k.4 ? :)

> [...]
    >+ Czy w tym kolejnym roku podatkowym mogę stosować współczynnik 2,0 - czyli
    >+ odliczyć (w ratach miesięcznych) 60% wartości komputera?

    ...bo skorzystasz z liniowej przyspieszonej (z podwyższonym
    współczynnikiem) art.22i.1.3. OCZYWIŒCIE jest ona IMO lepsza :)

    >+ Zdaje się, że w tym
    >+ momencie degresywna i liniowa wyjdą identycznie

    Nie szkodzi. A pomyœl co będzie jako go "ulepszysz" :)

    >+ A właśnie - czy z dyskusji dobrze zrozumiałem, że stosowanie metody
    >+ degresywnej skutkuje jakimiś problemami przy ew. ulepszaniu środka trwałego?

    Hm... "problemami" powiadasz ? Ja problemów nie widzę - przepis
    jest IMHO prosty :) Ale brak problemów nie oznacza różnicy w skutkach :)
    (IMO :))

    --
    pozdrowienia, Gotfryd
    (KPiR, VAT, ZUS, memoriał)

  • 16. Data: 2004-04-21 11:25:24
    Od: Jacek Osiecki <j...@c...pl>

    Dnia Wed, 21 Apr 2004 12:27:26 +0200, Gotfryd Smolik news napisał(a):
    > On Tue, 20 Apr 2004, Jacek Osiecki wrote:
    > [...]

    > Korzystasz z "atomowej" art. 22k.4 ? :)

    Tak, punkty 4-6.

    > ...bo skorzystasz z liniowej przyspieszonej (z podwyższonym
    > współczynnikiem) art.22i.1.3. OCZYWIŒCIE jest ona IMO lepsza :)

    Hmm... Czyli najpierw 22k.4 a od następnego roku 22i.1.3?

    > Nie szkodzi. A pomyœl co będzie jako go "ulepszysz" :)

    To notebook, raczej nie bardzo jest go jak rozbudować :)

    Czyli teraz już wszystko OK, przy tych podanych podstawach?

    Pozdrawiam,
    --
    Jacek Osiecki
    j...@c...pl

  • 17. Data: 2004-04-21 13:23:55
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Wed, 21 Apr 2004, Jacek Osiecki wrote:
    [...]
    >+ Hmm... Czyli najpierw 22k.4 a od następnego roku 22i.1.3?

    "a dlaczego by nie" :)

    >+ To notebook, raczej nie bardzo jest go jak rozbudować :)

    ...okaże się za pół roku ;)

    --
    pozdrowienia, Gotfryd
    (KPiR, VAT, ZUS, memoriał)

  • 18. Data: 2004-04-21 20:58:20
    Od: Jacek Osiecki <j...@c...pl>

    Dnia Wed, 21 Apr 2004 15:23:55 +0200, Gotfryd Smolik news napisał(a):
    > On Wed, 21 Apr 2004, Jacek Osiecki wrote:
    > [...]
    >
    > "a dlaczego by nie" :)

    :)
    Jeszcze jedno pytanie - w KPiR wystarczy wpisać "amortyzacja notebooka" czy
    też bardziej drobiazgowo - jaka amortyzacja, która rata itp?

    > ...okaże się za pół roku ;)

    Kupuję z dodatkowym RAMem, więc nie będzie już nawet miejsca by coś wsadzić ;)

    Pozdrawiam,
    --
    Jacek Osiecki
    j...@c...pl

  • 19. Data: 2004-04-21 22:20:49
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Wed, 21 Apr 2004, Jacek Osiecki wrote:
    >+ Jeszcze jedno pytanie - w KPiR wystarczy wpisać "amortyzacja notebooka" czy
    >+ też bardziej drobiazgowo - jaka amortyzacja, która rata itp?

    A to odpowiedz na proste pytanie podstawowe: a co jest dokumentem
    księgowym, twoim zdaniem ? :) Uprzedzam że spotyka się odmiany
    opinii do tego co *może* być :)

    >+ >>+ To notebook, raczej nie bardzo jest go jak rozbudować :)
    >+ > ...okaże się za pół roku ;)
    >+
    >+ Kupuję z dodatkowym RAMem, więc nie będzie już nawet miejsca by coś wsadzić ;)

    A musisz *wsadzić* ? Nie może być na zewnątrz ?
    Przecież ja pracę na notebooku "na stanowisku stacjonarnym" bez
    'normalnej' myszki (i najchętniej również klawiatury, a i monitor
    nie zawadzi ;)) uznaję za czyn karalny :)

    --
    pozdrowienia, Gotfryd
    (KPiR, VAT, ZUS, memoriał)

  • 20. Data: 2004-04-22 11:42:13
    Od: "Graszka" <g...@w...pl>

    wiadomości
    n.zabrze.pl...
    > On Tue, 20 Apr 2004, Jacek Osiecki wrote:
    > [...]
    >
    > Korzystasz z "atomowej" art. 22k.4 ? :)

    "Atomowa" to ma zdaje się współczynnik nie większy niż 3,0 (art.22k ust.5),
    więc byłoby 4500*0,9*8/12.
    Pozdrawiam, Graszka.