  • Data: 2007-06-11 15:49:09
    Temat: Re: Amortyzować czy nie?
    Od: Jagna <j...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    On 11 Cze, 15:58, "Cavallino" <k...@...pl> wrote:

    > Twój?
    > I dalej - czy takie ulepszenie środka trwałego można amortyzować?

    Że się wtrącę....
    Ulepszenie środka trwałego jest wtedy, gdy coś się mocno remontuje,
    lub modernizuje, zakłada dodatkową instalację, a z tego co tu
    przeczytałam, to rozumiem, że klimatyzatory możesz swobodnie sobie
    zabrać, kiedy przestaniesz wynajmować zajmowany lokal, więc moim
    zdaniem, nie ma tu żadnego niebezpieczeństwa i niekoniecznie zaraz
    podnoszą one na trwałe standard zajmowanego budynku.

    A jeśli masz straszne wątpliwości i martwisz się o zakwestionowanie
    kosztów, to możesz sobie odetchnąć, bo od tego roku jest taka fajna
    "ulgowa" amortyzacja. Dla osoby fizycznej (art. 22 k, ust. 7 i 8
    ustawy o pod.doch. od osób fiz.), która pozwala wrzucić w koszty
    środki trwałe JEDNORAZOWO do wartości 50 tys. euro, dla śr. trwałych z
    grupy 3-8 z wyj. samochodów osobowych :)

    Są tam oczywiście pewne warunki:
    1. Dla osób rozpoczynających działalność gospodarczą w roku jej
    rozpoczęcia,
    2. Mały podatnik - czyli obroty poniżej 800.000 euro w roku ubiegłym.

    Sądzę, że spełniasz ten drugi warunek, bo gdyby tak nie było, to
    miałbyś dobrego doradcę podatkowego pod ręką :))

    Wpisz więc w koszty i śpij spokojnie.

    Pozdrawiam,
    Jagna