  • 1. Data: 2011-11-02 14:33:52
    Temat: Aukcja all..o a podatek
    Od: "Arek" <a...@o...pl>

    Witam,
    mam dwie sytuacje i proszę o informację o podatku:

    1. Kupiłem w sklepie pewne urządzenie za 200 zł. Po trzech miesiącach
    okazało się już niepotrzebne o postanowiłem sprzedać na all...o za 150 zł.

    2. Kupiony na all...o za 80 zł używany przyrząd okazał się nieodpowiedni i
    po kilku dniach sprzedaję go, oczywiście już po niższej cenie, bo nie uda
    się za tę samą.

    W obu przypadkach sprzedaż nastąpiła przed upływem 6 miesięcy. Chcę być w
    porządku pod względem podatkowym. W jaki sposób należy rozliczyć się z tych
    sprzedaży i jak obliczyć podatek.

    Z góry dzięki.

    --
    Arek

  • 2. Data: 2011-11-03 08:28:12
    Temat: Re: Aukcja all..o a podatek
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Wed, 2 Nov 2011, Arek wrote:

> [...]
    >
    > 1. Kupiłem w sklepie pewne urządzenie za 200 zł. Po trzech miesiącach okazało
    > się już niepotrzebne o postanowiłem sprzedać na all...o za 150 zł.

    Strata 50zł, w myśl regulacji szczególnej nie sumuje się z dochodami,
    zero dochodowego, poniżej progu PCC, zero podatków w ogóle.

    > 2. Kupiony na all...o za 80 zł używany przyrząd okazał się nieodpowiedni i po
    > kilku dniach sprzedaję go, oczywiście już po niższej cenie, bo nie uda się za
    > tę samą.

    J.w.

    BTW:
    Jedyny podatek który mógłby powodować *obowiązki* (choć nie zapłatę),
    to byłby VAT, ale tylko wtedy jeśliby skarbówka była w stanie udowodnić
    że zakup był *z zamiarem* odsprzedaży (fakt poniesienia straty nie
    zwalniałby z obowiązku prowadzenia ewidencji).
    Ale przy ww. opisanych warunkach taka wersja IMO "oczywiście odpada".

    > W obu przypadkach sprzedaż nastąpiła przed upływem 6 miesięcy.

    Przy tym kryterium opodatkowany jest jedynie dochód i wyłączone
    jest zwolnienie przedmiotowe z VAT (ale nie niepodleganie i nie
    zwolnienie podmiotowe).
    Czyli bez znaczenia.

    pzdr, Gotfryd

  • 3. Data: 2011-11-03 08:37:59
    Od: "Arek" <a...@o...pl>

> [...]
    >
    > Przy tym kryterium opodatkowany jest jedynie dochód i wyłączone
    > jest zwolnienie przedmiotowe z VAT (ale nie niepodleganie i nie

    Czyli nie należy tych operacji opisywać w PIT rocznym?

    --
    Arek

  • 4. Data: 2011-11-03 10:38:10
    Od: Michal Jankowski <m...@f...edu.pl>

    Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl> writes:

    > Jedyny podatek który mógłby powodować *obowiązki* (choć nie zapłatę),
    > to byłby VAT, ale tylko wtedy jeśliby skarbówka była w stanie udowodnić
    > że zakup był *z zamiarem* odsprzedaży (fakt poniesienia straty nie

    A ja ci mówię, że wszystkie samochody kupowałem z zamiarem
    odsprzedaży. Co prawda sprzedałem tylko N-1 posiadanych kolejno aut,
    bo jedno mi ukradli... Obecnie posiadany pojazd też zamierzam
    odsprzedać.

    8-)

    MJ

  • 5. Data: 2011-11-03 11:04:06
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Thu, 3 Nov 2011, Arek wrote:

    > Czyli nie należy tych operacji opisywać w PIT rocznym?

    Nie. I żadnym innym formularzu - dlaczego akurat PIT wyciągnąłeś
    na wierzch? ;)

    pzdr, Gotfryd

  • 6. Data: 2011-11-03 11:33:32
    Od: Tomasz Chmielewski <t...@n...wpkg.org>

    On 03.11.2011 11:38, Michal Jankowski wrote:

> [...]
    > odsprzedaży. Co prawda sprzedałem tylko N-1 posiadanych kolejno aut,
    > bo jedno mi ukradli... Obecnie posiadany pojazd też zamierzam

    Powinienes zostac ministrem finansow, po dziurze budzetowej dawno nie
    byloby sladu :)

    Tak swoja droga, mieszkania tez nie zamierzasz kiedys sprzedac, i kupic
    np. wieksze? Albo twoj sasiad? Pewnie Grecki deficyt daloby sie zasypac
    pozyskanymi w ten sposob srodkami...

    --
    Tomasz Chmielewski
    http://wpkg.org

  • 7. Data: 2011-11-03 11:39:39
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Thu, 3 Nov 2011, Michal Jankowski wrote:

    > A ja ci mówię, że wszystkie samochody kupowałem z zamiarem
    > odsprzedaży.

    Chroni Cię teza wyroku NSA:
    http://www.orzeczenia-nsa.pl/wyrok/i-sa-op-596-10,po
    datek_od_towarow_i_uslug_podatkowe_postepowanie,35cd
    2bb.html
    "Ocena zamiaru działania, w tym przypadku prowadzenia działalnoœci
    handlowej, nie może być wyprowadzana jedynie z werbalnych deklaracji
    podatnika, lecz musi uwzględniać, dla właœciwego zrekonstruowania stanu
    faktycznego, także cały kontekst okolicznoœci faktycznych"
    Po prawdzie teza służyła dowodowi w drugą stronę, ale jej prawdziwości
    nie śmiem podważać :P

    Zwyczajnie Ci nie wierzymy i tyle, udowodnij że to nie było w celu
    użytkowania osobistego :|

    > Co prawda sprzedałem tylko N-1 posiadanych kolejno aut,
    > bo jedno mi ukradli... Obecnie posiadany pojazd też zamierzam
    > odsprzedać.

    :)

    pzdr, Gotfryd

  • 8. Data: 2011-11-03 12:45:30
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    On 11/3/2011 3:37 AM, Arek wrote:
    > Czyli nie należy tych operacji opisywać w PIT rocznym?

    Nie.

  • 9. Data: 2011-11-03 13:24:50
    Od: "Arek" <a...@o...pl>

    -- Z powa|aniem Arkadiusz Tomczuk WICEDYREKTOR SZKOAY

    > Nie. I żadnym innym formularzu - dlaczego akurat PIT wyciągnąłeś
    > na wierzch? ;)
    >
    > pzdr, Gotfryd

    Bo nie mam działalności gospodarczej i rozliczam się PIT. A PCC jest chyba
    od 1000 zł?

    --
    Arek

  • 10. Data: 2011-11-03 13:36:31
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Thu, 3 Nov 2011, Arek wrote:

    > Bo nie mam działalności gospodarczej i rozliczam się PIT.

    A co ma DG do PIT, oprócz tego, że "fizyczna" rozlicza się
    właśnie za pomocą PIT? :O

    > A PCC jest chyba od 1000 zł?

    Zgadza się.
    Ale np. "zamiar" odsprzedaży, z samym już podejrzeniem chęci
    dokonania tego wielokrotnie podpada pod VAT, bo tam jest
    odrębna definicja co to jest DG (w Ordynacji zresztą również).
    Nie implikuje to jeszcze płacenia VAT ani składania deklaracji :),
    (bo jest zwolnienie itede), ale trzeba pamiętać że brak
    zarejestrowanej DG nie oznacza "nieprowadzenia DG".
    W żaden deseń to oczywiście Ciebie nie dotyczy (bo nie
    sposób dowieść ani "zamiaru sprzedaży" ani "sposobu
    częstotliwego"), wskazałem jedynie na to, że pierwotne
    pytanie (o podatki *w ogóle*) nie pokrywa się z wersją
    późniejszego pytania *tylko* o PIT :D

    pzdr, Gotfryd