    From: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo.podatki
    Subject: Re: Badania okresowe
    Date: Wed, 28 Jul 2004 17:19:51 +0200

    Zastrzegam iż widzę że wątek oddalił się od tematu oraz iż
    nie jestem zwolennikiem przeginania w *żadną* stronę. Ad rem:

    On Wed, 28 Jul 2004, Artur Ch. wrote:

    >+ Dnia 28 lip o godzinie 14:20, na pl.soc.prawo.podatki, Karpow napisał(a):
    [...]
    >+ budowa stacji np. 20kV. Okazuje się że Twoi pracownicy posiadają
    >+ uprawnienia 1kV - czyli troszkę mało .... wpadasz na pomysł:
    >+ - pracownicy - jutro musicie odbyć szkolenie i podnieść swoje kwalifikacje
    >+ zawodowe - bez uprawnień na 20kV nie chcę Was widzieć.
    >+
    >+ Nadal wychodzisz z założenia że pracownik ma w swoim czasie i własnym
    >+ staraniem podnieś swoje kwalifikacje? W końcu zysk wpadnie _tylko_ do
    >+ Twojej kiesy.

    Błąd logiczny.
    Znam co nieco pracodawców którzy dłuższy czas służyli za dostarczyciela
    wykwalifikowanej kadry (innym pracodawcom) zamiast puknąć lekko w stosowne
    miejsce i dojść do wniosku że wyszkolony pracownik JEST DROŻSZY, i jak
    mu nie zapłaci ten na potrzeby czyjej działalności się przeszkolił - to
    zapłaci inny :>
    Takoż wiem iż rzeczony czynnik bywa brany całkiem poważnie pod uwagę
    - dziś, w czasach kiedy jakoby tłumy na pracę czekają... ale w tych
    tłumach o KONKRETNEGO fachowca może być trudno !

    [...]
    >+ > W ten sposób wychowujemy nieudaczników którzy później nie wiedzą co to jest
    >+ > podatek od wynagrodzenia, co i ile płacą na ZUS itd. bo wszystko to robi za
    >+ > nich pracodawca.
    >+
    >+ Bo i po co wiedzieć "robolowi" jak liczyc podatek, jakie są podstawy, od
    >+ czego liczy się zdrowotne a od czego chorobowe???

    Sprzeciw.
    Właśnie w ten sposób wychowasz ludzi którym "się należy" i którzy
    nie widzą, że każda rzecz która "się należy" wychodzi ich DROŻEJ:
    drożej o "obsługę urzędniczą" tak w firmie jak i w państwie.

    >+ Od tego jesteś Ty albo biuro rachunkowe!!

    Zgoda. Ale *od liczenia* a nie "od wiedzy".

    >+ Ty chcesz jeszcze zwalić na "robola" by za Ciebie załatwiał papierki???

    Nie ma załatwiać - ale brutalna prawda jest taka iż nie znam bardziej
    motywującej drogi ;> (jak to mawiają: "sorry Winetou", ale własna kieszeń
    *na ogół* lepiej przemawia do wyobraźni ;)) żeby jeden z drugim się
    dowiedział ile musi zarobić żeby sam mógł dostać 1000 zł pensji...
    do tego doliczając koszty tych wszystkich którzy muszą owymi "papierkami"
    poobracać.
    Krótko mówiąc wykład "XXX zł poszło na szkolenia BHP i badania
    okresowe, mamy na premię mniej o YYY zł na głowę" ;) i już.
    Zastrzegam: nie mam nic przeciw obarczeniu papierkologią firmy.
    Ale mam DUŻO przeciw twojemu podejściu "a po co robolowi wiedzieć"
    - przepraszam bardzo, do objęcia wyobraźnią skutków owych "podstaw"
    można obejść się bez umiejętności mnożenia macierzy i liczenia
    całki podwójnej.

    >+ Bo nazywanie pracowników nieudacznikami,

    Ależ ty ich postawiłeś w nie lepszym świetle - niemal niewolników
    co mają być dobrze nakarmieni i starczy... :]

    >+ CYBAX - xncvgnyvfgb m rcbxv Xhagn-Xvagr /avr hoyvżąwąp bpmljvśćvr Xhagn -
    >+ Xvagr/

    Poczytam przy okazji (nie mam ROT-13 pod ręką, acz trudno to sobie
    wyobrazić, a manualnie kodować mi się nie chce :)).

    --
    pozdrowienia, Gotfryd
    (KPiR, VAT, ZUS)