    Date: Sun, 3 Apr 2022 08:14:01 +0200
    Subject: Re: Bez NIPU
    Newsgroups: pl.soc.prawo.podatki
    From: cef <c...@i...pl>

    W dniu 2022-04-03 o 07:44, Pete pisze:

    > To jest spółka europejska, nie podlega wpisowi do KRS, ale ma Polski
    > NIP.

    Ja tam widzę, że to jest oddział przedsiębiorcy zagranicznego.
    Prowadziłem taki oddział 10 lat i wiem jakim podlegał wpisom.
    Co się zmieniło? Przecież jest wpisany do KRS ale ma tam skreślony NIP,
    w GUS nie ma tego NIP. Czyli ma NIP ale go nie ma?

    Dlaczego zatem wstawia NIP na fakturach?

    Jak ktoś zechce wpisać taki NIP po raz pierwszy do programu księgowego,
    to mu wywali, że nie ma podmiotu z takim NIP.
    U mnie jest wklepany kiedyś tam do bazy i się przeklikało już 5 lat.