    Date: Fri, 27 Mar 2015 08:29:19 +0100
    From: Piotrek <p...@p...na.berdyczow.info>
    Newsgroups: pl.soc.prawo.podatki
    Subject: Re: Bezrobotny wykonawca
    <551304d4$0$2187$65785112@news.neostrada.pl>
    <X...@1...0.0.1>
    <55131650$0$8385$65785112@news.neostrada.pl>
    <X...@1...0.0.1>
    <55139623$0$8366$65785112@news.neostrada.pl>
    <X...@1...0.0.1>
    <55143830$0$15658$65785112@news.neostrada.pl>
    <X...@1...0.0.1>
    <5514e02e$0$15660$65785112@news.neostrada.pl>

    On 2015-03-27 05:44, Przemysław Adam Śmiejek wrote:
    > No ale mowa była o niesprawdzaniu posiadania ubezpieczenia, czyli o
    > otwarciu niepłatnej na wszystkich. Nie podam przykładów na niepłatną, bo
    > jest sprawdzana. One się pojawią, jak przestanie być sprawdzana.

    Jak już chyba ustaliliśmy uprawnienia do bezpłatnej opieki zdrowotnej
    może mieć każdy: poczynając od kloszarda z Dworca Centralnego w DC
    (rejestracja w UP lub zadania zlecone gminy), poprzez dzieci do 18 roku
    życia (lub uczące się do 25 roku), pracowników, emerytów, etc objętych
    opieką zdrowotną ustawowo. A kończąc na "niebieskich ptakach", że tak
    się odwołam do nomenklatury PRL-owskiej, którzy rejestrują się w UP
    wyłącznie po to, ażeby mieć uprawnienia.

    Tak więc system w zasadzie wyłapuje (jeśli kogokolwiek wyłapuje) tylko
    tych, co to nie wiedzieli jak/zapomnieli załatwić formalności.

    No to sorry ale nikt mnie nie przekona że to są racjonalnie wydane
    pieniądze ...

    Zgaduję, że taniej byłoby ustawowo zapewnić opieką każdemu bez
    odprawiania różnego rodzaju guseł.

    I zdaje się, że był nawet taki pomysł ażeby w UP rejestrować się niejako
    do ubezpieczenia zdrowotnego i składać oświadczenie, że nie jest się
    zainteresowanym podjęciem pracy.

    Czy ktoś wie co się stało z tym całkiem zdroworozsądkowym projektem?

    Piotrek