  • 11. Data: 2010-02-21 22:12:15
    Temat: Re: Błędny wpis do EDG - odwołanie?
    Od: Tomek <t...@o...pl>

    Dnia 21-02-2010 o 23:06:00 Piotrek <p...@p...na.berdyczow.info>
    napisał(a):

    > A co Twoim zdaniem jest firmą osoby fizycznej? :-)

    A dopisek może fruwać ?

    --
    Tomek

  • 12. Data: 2010-02-21 22:13:07
    Od: Tomek <t...@o...pl>

    Dnia 21-02-2010 o 23:08:20 Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>
    napisał(a):

    > Polemizowałbym, czy inna, zwłaszcza że nazwa nie jest daną
    > rozstrzygającą, a liczy się konkretna osoba i jej NIP. W skrajnym
    > przypadku możesz wystawić fakturę z samym imieniem i nazwiskiem.

    Wiem że mogę pisać samo imię i nazwisko, ale wolałbym pisać całość
    i nie chciałbym żeby ktoś polemizował ze mną kiedyś na ten temat :-)

    --
    Tomek

  • 13. Data: 2010-02-21 22:18:09
    Od: Piotrek <p...@p...na.berdyczow.info>

    On 2010-02-21 23:12, Tomek wrote:

    > A dopisek może fruwać ?

    IMHO zakazu "fruwania" dopisku nie ma.

    Piotrek

  • 14. Data: 2010-02-21 23:46:50
    Od: Tomek <t...@o...pl>

    Dnia 21-02-2010 o 23:18:09 Piotrek <p...@p...na.berdyczow.info>
    napisał(a):

    > IMHO zakazu "fruwania" dopisku nie ma.

    Niby nie ma, ale wolę nie testować czy to faktycznie jest bez znaczenia.
    Pomysłu kto może się przyczepić nie mam, ale jak to było - jak będzie
    trzeba to kij się znajdzie :)

    --
    Tomek

  • 15. Data: 2010-02-22 03:55:55
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Sun, 21 Feb 2010, Liwiusz wrote:

    > Polemizowałbym, czy inna, zwłaszcza że nazwa nie jest daną rozstrzygającą,
    > a liczy się konkretna osoba i jej NIP. W skrajnym przypadku możesz wystawić
    > fakturę z samym imieniem i nazwiskiem.

    IMO prawidłowość faktury (z p. widzenia przepisów o VAT) nie przesądza
    o prawidłowości firmy oraz zgodności z innymi przepisami.

    pzdr, Gotfryd

  • 16. Data: 2010-02-22 03:58:44
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Sun, 21 Feb 2010, Piotrek wrote:

    > A co Twoim zdaniem jest firmą osoby fizycznej? :-)

    "Nie wyklucza to włšczenia do firmy [...] okreœleń dowolnie obranych".
    Podać link? ;)

    "włączenia".
    A więc "stania się cześcią". Nierozerwalną.

    Firmą *niekoniecznie* jest *samo* imię i nazwisko.
    Po "włączeniu" rzeczone określenie jest jej częścią,
    acz nie przestaje określać osoby fizycznej.
    Całkiem tak (nie przestaje określać), jak pseudonim
    (który zresztą również może być włączony do firmy)
    I to nie działa w drugą stronę: niepodanie kompletu
    danych nie narusza prawidłowości podania "podatnika"
    np. wg danych o VAT.
    Ale przepisy o DG (tym KC) IMO narusza.

    pzdr, Gotfryd

  • 17. Data: 2010-02-22 05:44:09
    Od: Piotrek <p...@p...na.berdyczow.info>

    On 2010-02-22 04:58, Gotfryd Smolik news wrote:

    > "Nie wyklucza to włączenia do firmy [...] określeń dowolnie obranych".
    > Podać link? ;)

    > [...]

    A kto by tam czytał *cały* artykuł KC ;-)

    Piotrek

  • 18. Data: 2010-02-22 09:37:52
    Od: "ania" <a...@t...kropka.pl>

    Użytkownik "Liwiusz"

    > Ale też ciekawi mnie co urzędnicy zrobili źle - czy się pomylili, czy
    > też lepiej wiedzą od przedsiębiorcy jak powinna wyglądać firma. Ponadto

    w krakowie wiedza lepiej i tlumaczenie nic nie daje, nawet jak sie przynosi
    wpis wspolnika zrobiony jakis czas temu
    wyszlam z zalozenia, ze szkoda czasu na uzeranie sie z nimi, niech sobie
    pisza co chca, byle w urzedzie skarbowym bylo poprawnie

    --
    ania

  • 19. Data: 2010-02-23 15:20:10
    Od: Tomek <t...@o...pl>

    Dnia 22-02-2010 o 04:55:55 Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>
    napisał(a):

    > IMO prawidłowość faktury (z p. widzenia przepisów o VAT) nie przesądza
    > o prawidłowości firmy oraz zgodności z innymi przepisami.

    A widzisz jakiś problem w tym, że na wniosku o zmianę wpisu i na fakturach
    jest Alfa Jan Kowalski,
    a na wpisie Jan Kowalski Alfa - i papiery z taką 'przestawioną' firmą idą
    do pozostałych urzędów?

    Niestety chyba tylko zawiadomienie do prokuratury o poświadczaniu nieprawdy
    by tutaj mogło coś dać, chociaż zapewne skończy się na niczym i poza
    stratą czasu
    i nerwów i tak nic nie wskóram.

    --
    Tomek

  • 20. Data: 2010-02-23 15:50:49
    Temat: Re: B?edny wpis do EDG - odwo?anie?
    Od: Tomek <t...@o...pl>

    Dnia 22-02-2010 o 10:37:52 ania <a...@t...kropka.pl> napisał(a):

> [...]
    > wyszlam z zalozenia, ze szkoda czasu na uzeranie sie z nimi, niech sobie
    > pisza co chca, byle w urzedzie skarbowym bylo poprawnie

    Czyli ręczna robota z RG-1, NIP-1 i ZFA?

    IMHO to chyba wcale nie jest lepiej niż zostawić odwróconą firmę
    - bo tylko potwierdzasz że zauważyłaś że urząd miasta poświadczył nieprawdę
    i zamiast zmienić to u źródła to zostawiasz.

    --
    Tomek