  • 1. Data: 2002-05-24 21:15:47
    Temat: Bon premiowy jak zaksięgować
    Od: "Wojciech Suszycki (Brick B.)" <s...@i...pl>

    Dostałem od firmy Bon premiowy.
    Jako że musiałem odbiór jego potwierdzić muszę go uznać jako przychód. Jak
    go zaksięgować?
    Jako "przychody inne" ale co będzie podstawą księgowania? Xero bonów? Jaki
    numer dokumentu, nazwa, opis zdarzenia? A co z VATem? Poza rejestrem
    sprzedaży? No bo sprzedaż to nie była. Darowizna?
    Nie mam żadnego innego dokumentu ani dokładnej nazwy firmy, bo bony te
    funduje producent, a wręcza je hurtownia.
    A co z innymi prezentami, których mam już całą masę (miksery, czajniki,
    szklanki, filiżanki, expresy,latarki, zestawy naczyń...)-same przydatne
    rzecz :))
    (Osoba fizyczna, KPiR, VAT)

    dziękuję z góry
    WS
    --
    My ICQ # 131633151
    GG 3842497

  • 2. Data: 2002-05-25 07:01:01
    Temat: Re: Bon premiowy jak zaksięgowa
    Od: "jacek" <k...@p...onet.pl>

    rozumiem ze bony dostales ty a nie twoja firma
    moze tak ..

    na pocztaku 2003 roku powinienes dostac z tej firmy PIT 8C i na tej
    podstawie zalicztc do innych przychodow przychodow w PIT 36 za 2002

    jacek

  • 3. Data: 2002-05-25 17:10:42
    Od: "Orka" <o...@i...pl>

    Użytkownik jacek <k...@p...onet.pl> w wiadomości do grup
    dyskusyjnych napisał:acnddf$bdu$...@n...tpi.pl...
    > rozumiem ze bony dostales ty a nie twoja firma
    > moze tak ..
    >
    > na pocztaku 2003 roku powinienes dostac z tej firmy PIT 8C i na tej
    > podstawie zalicztc do innych przychodow przychodow w PIT 36 za 2002

    --------
    Jacku - wszystko zależy od tego z jakiego tytułu otrzymał bony.

    Jeżeli z tytułu zakupów dokonywanych w ramach DG - to niestety jest to
    przychód z DG.
    Należy wpisać go pkpir jako pozostałe przychody.
    Podstawą wpisu może być pokwitowanie odbioru lub DW.

    Orka

  • 4. Data: 2002-05-26 21:09:22
    Od: "Wojciech Suszycki (Brick B.)" <s...@i...pl>

    Użytkownik Orka <o...@i...pl> w wiadomości do grup dyskusyjnych
    napisał:3cefc57b$1...@n...vogel.pl...

> [...]
    > przychód z DG.
    > Należy wpisać go pkpir jako pozostałe przychody.
    > Podstawą wpisu może być pokwitowanie odbioru lub DW.

    Dzięki. Myślę, że bony otrzymałem w związku z DG.:( Za zakup większego
    zestawu towaru.
    Zrobię po prostu DW, wpiszę jako pozostałe przychody, a jako zdarzenie
    napiszę "bon premiowy"
    Za to co z prezentami? Wartość rynkowa w dniu otrzymania?
    Straszne. Szklanki za 60zł, które stoją gdzieś w piwnicy, a ja dopłacam
    jeszcze 10zł. Bez sensu kompletnie. Nie biorę więcej tych prezentów :((

    WS

  • 5. Data: 2002-05-27 13:44:20
    Od: "Orka" <o...@i...pl>

    Użytkownik Wojciech Suszycki (Brick B.) <s...@i...pl> w wiadomości
    do grup dyskusyjnych napisał:acrj1f$gg3$...@s...icm.edu.pl...

    > Za to co z prezentami? Wartość rynkowa w dniu otrzymania?

    Niestety tak

    Orka

  • 6. Data: 2002-05-27 21:52:15
    Od: "Wojciech Suszycki (Brick B.)" <s...@i...pl>