  • Data: 2004-12-06 14:36:37
    Temat: Re: Brak faktury a KUP
    Od: "Plissken" <p...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

    > Kupiłam fax od prywatnej osoby za kilkaset złotych. Niestety nie mam za to
    > faktury, co najwyżej moge mieć jakąś umowę kupna sprzedaży za to.
    > Czy w takim przypadku mogę wliczyć wydatek na powyższy fax w KUP i jeśli
    tak to
    > w jaki sposób "wrzucić " ten wydatek do KPiR?

    Osoba fizyczna nie prowadzaca dzialalnosci generalnie nie wystawia faktur
    VAT ;) (jak sie uprze to wystawi, nawet VAT bedzie musiala zaplacic, ale ty
    go sobie nie odliczysz). Ale nie mieszajac - spisz ze sprzedajacym umowe
    sprzedazy na zakup fax`u, najlepiej na kwote < 1 000 zl i po klopocie. Do
    wyboru masz po takim zakupie co najmniej 3 opcje (przy zalozeniu kwoty
    ponizej 1 000): ujecie jako srodek trwaly i amortyzacja jednorazowa w
    miesiacu zakupu lub miesiacu nastepnym, amortyzacja okreslona na UOPDOOF -
    wg. stawek lub zaliczenie go do wyposazenia i rowniez jednorazowa
    amortyzacja. Pamietaj, ze dla wyposazenia o wartosci powyzej 1 500 zl nalezy
    zaprowadzic ewidencje wyposazenia.

    pozdrawiam,

    Plissken