  • 1. Data: 2004-12-06 13:02:33
    Temat: Brak faktury a KUP
    Od: "Agnes" <a...@a...pl>

    Witam

    Jestem początkującą osobą w prowadzeniu dg i w związku z tym ciągle się w czymś
    gubię. Mam teraz taki problem:
    Kupiłam fax od prywatnej osoby za kilkaset złotych. Niestety nie mam za to
    faktury, co najwyżej moge mieć jakąś umowę kupna sprzedaży za to.
    Czy w takim przypadku mogę wliczyć wydatek na powyższy fax w KUP i jeśli tak to
    w jaki sposób "wrzucić " ten wydatek do KPiR?

    Pozdrawiam
    Agnes

  • 2. Data: 2004-12-06 14:36:37
    Temat: Re: Brak faktury a KUP
    Od: "Plissken" <p...@w...pl>

> [...]
    tak to
    > w jaki sposób "wrzucić " ten wydatek do KPiR?

    Osoba fizyczna nie prowadzaca dzialalnosci generalnie nie wystawia faktur
    VAT ;) (jak sie uprze to wystawi, nawet VAT bedzie musiala zaplacic, ale ty
    go sobie nie odliczysz). Ale nie mieszajac - spisz ze sprzedajacym umowe
    sprzedazy na zakup fax`u, najlepiej na kwote < 1 000 zl i po klopocie. Do
    wyboru masz po takim zakupie co najmniej 3 opcje (przy zalozeniu kwoty
    ponizej 1 000): ujecie jako srodek trwaly i amortyzacja jednorazowa w
    miesiacu zakupu lub miesiacu nastepnym, amortyzacja okreslona na UOPDOOF -
    wg. stawek lub zaliczenie go do wyposazenia i rowniez jednorazowa
    amortyzacja. Pamietaj, ze dla wyposazenia o wartosci powyzej 1 500 zl nalezy
    zaprowadzic ewidencje wyposazenia.

    pozdrawiam,

    Plissken

  • 3. Data: 2004-12-09 22:35:13
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Mon, 6 Dec 2004, Agnes wrote:
    [...]
    >+ Kupiłam fax od prywatnej osoby za kilkaset złotych. Niestety nie mam za to
    >+ faktury, co najwyżej moge mieć jakąś umowę kupna sprzedaży za to.

    IMHO dokumentem księgowym jest RACHUNEK.
    Wystawiony przez "osobę prywatną". Ponad 1000 zł wypada pamietać
    o PCC - i trzeba sprawdzić co z tą ewidencją PCC, namiary na stary
    wątek ze stawym artykułem podawałem, a czy trzeba mieć to nie wiem :[

    [...]
    >+ w jaki sposób "wrzucić " ten wydatek do KPiR?

    No toż jak z każdym rachunkiem... wedle par. 12 p. 3 rozporządzenia
    o prowadzeniu KPiR !! (polecam poczytać tak raz na rok :))

    --
    pozdrowienia, Gotfryd
    (KPiR, VAT, memoriał, ZUS)