  • Data: 2013-06-24 14:43:19
    Temat: Re: COMIESIECZNE ZUSY A KSIEGOWA
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

    On Sun, 23 Jun 2013, RD wrote:

    > Czysto teoretycznie, jeśli 30-ty dzień po terminie płatności wypada w
    > sobotę, a ja zapłaciłem w poniedziałek - to trzeba taką fakturę wyrzucać z
    > kosztów?
    > Czy w myśl zasady, że w niedzielę nikt nie pracuje, a i w soboty często nie
    > (w tym w większości banków przelewy nie są realizowane), to jestem "kryty"?
    > ;)

    IMVHO nie bardzo.
    Do rozliczenia faktury liczą się "terminy cywilnoprawne" i nie ma czegoś
    takiego, że soboty wydłużają termin.
    Tylko "dni ustawowow wolne", 115 KC:
    http://www.przepisy.gofin.pl/przepisy,4,9,9,204,,,us
    tawa-z-dnia-23041964-r-kodeks-cywilny1.html

    Soboty są w KPA i Ordynacji, ale tu nie chodzi o termin podatku, lecz
    termin zapłaty kontrahentowi

    pzdr, Gotfryd