  • 11. Data: 2013-06-21 14:41:56
    Temat: Re: COMIESIECZNE ZUSY A KSIEGOWA
    Od: m <m...@g...com>

    On 21.06.2013 14:09, hiki o! wrote:

    > Pieczatki mają MOC URZEDOWĄ :)

    Przemyślawszy sprawę, bym bardzo uważał na tą księgową. Co prawda w tym
    co każe robić jest ziarno racjonalności, ale wygląda mi na kogoś
    osadzonego głęboko w poprzednim systemie, nie będącą na bieżąco, która
    coś słyszałą gdzieś i sobie dointerpretowuje po swojemu. Zaś braki w
    znajomości przepisów nadrabia nadmierną ostrożnością.

    Lepiej znaleźć taką która z przepisami jest za pan brat, a mimo to
    trzeba samemu choćby z grubsza je znać. Bo tak prawdę mówiąc księgowa to
    nie doradca podatkowy - ma teoretycznie robić to co jej każesz.

    p. m.

  • 12. Data: 2013-06-21 16:51:47
    Od: Przemysław Adam Śmiejek <n...@s...pl>

    W dniu 21.06.2013 12:26, m pisze:
    > Hmm? A czym się rózni pieczątka "zapłącono gotówką" od napisu "zapłacono
    > gotówką" wydrukowanego na fakturze?

    tym, że zapewne wielu wystawców tego napisu nie umieszcza. Więc Przemek
    chce przybijać sobie taką pieczątkę (dla ułatwienia zamiast wpisywania
    ręcznie) i prosić o podpisanie się pod tym faktem przez kasjera
    przyjmującego wpłatę, jeżeli ten nie wydaje stosownego KP.

    --
    Przemysław Adam Śmiejek

  • 13. Data: 2013-06-21 17:53:29
    Od: "Przemek" <olowek5-to niepotrzebne@to tez .wp.pl>

    Użytkownik "m" <m...@g...com> napisał w wiadomości

    > Hmm? A czym się rózni pieczątka "zapłącono gotówką" od napisu "zapłacono
    > gotówką" wydrukowanego na fakturze?

    Chodzi o to ze na niektorych fakturach jest napis wdyrukowany "gotowka"
    zamiast "zaplacono gotowka" stad mysl o tej pieczatce wg ksiegowej napis
    "gotowka" moze nie wystarczyc.
    Niestety skarbowi zlodzieje w polsce przeciez swego czasu sie czepiali jak
    byly delikatne pomylki w nazwach firm czy cos podobnego co wcale nie mialo
    znaczenia dla identyfikacji dla kogo byla wystawiana faktura.

    Niestety trzeba sie liczyc z tym ze nasze zlodziejskie panstwo w miare
    brakowania kasy bedzie szukac dziury w calym wszedzie gdzie moze.

  • 14. Data: 2013-06-21 18:21:59
    Od: Przemysław Adam Śmiejek <n...@s...pl>

    W dniu 21.06.2013 17:53, Przemek pisze:
    > Chodzi o to ze na niektorych fakturach jest napis wdyrukowany "gotowka"
    > zamiast "zaplacono gotowka" stad mysl o tej pieczatce wg ksiegowej napis
    > "gotowka" moze nie wystarczyc.

    Pytanie tylko, czy to ma znaczenie księgowe? Bo brak potwierdzenia
    zapłaty może cię uderzyć jak kontrahent będzie się tej zapłaty
    domagał... Ale księgowo chyba to nie ma znaczenia, chyba że rozliczasz
    się kasowo. Mylę się?

    --
    Przemysław Adam Śmiejek

  • 15. Data: 2013-06-21 19:07:44
    Od: elephanto <e...@c...it.gmail.com>

> [...]
    > zapłaty może cię uderzyć jak kontrahent będzie się tej zapłaty
    > domagał... Ale księgowo chyba to nie ma znaczenia, chyba że rozliczasz

    Moze i potwierdzenia jako takiego nie potrzebujesz, ale w kontekscie
    nowych przepisow jakos udodownic, ze zaplaciles przed uplywem tych 30dni
    o terminu platnosci (czy 90) moze byc trzeba. Ten swistek duzo nie wazy
    i duzo miejsca nie zajmuje, a przynajmniej masz spokoj.

    --
    Adam

  • 16. Data: 2013-06-21 21:22:08
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Fri, 21 Jun 2013, Przemek wrote:

    > Niestety skarbowi zlodzieje w polsce przeciez swego czasu sie czepiali jak
    > byly delikatne pomylki w nazwach firm czy cos podobnego co wcale nie mialo
    > znaczenia dla identyfikacji dla kogo byla wystawiana faktura.

    W sprawie formalnej - bo tak stanowiła litera przepisu.
    Jakieś archiwalne informacje możesz przeszukać zapodając hasła
    "wdrożenie VAT" tudzież "profesor Modzelewski", on chyba był
    szefem komisji "wdrażającej".
    Zapisali że każdy błąd oznacza nieważność faktury (innymi słowy
    zapisali, ale tak dało się zinterpretować tekst i skarbówki to robiły)
    a później w mediach "wyrażali zdziwienie" (że ktoś stosuje
    taki bzdurny przepis).

    > Niestety trzeba sie liczyc z tym ze nasze zlodziejskie panstwo w miare
    > brakowania kasy bedzie szukac dziury w calym wszedzie gdzie moze.

    Może tak być.
    Dlatego z ostrożnością trzeba podchodzić do wszelkich przepisów,
    które "szukają dobra podatnika" ;) (ktoś miał stosowny tekst
    w sygnaturce)

    pzdr, Gotfryd

  • 17. Data: 2013-06-21 21:28:36
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Fri, 21 Jun 2013, m wrote:

    > Przemyślawszy sprawę, bym bardzo uważał na tą księgową.

    Powiem tak.
    Jak przeczytałem tekst Yakhuba, to naszło mnie, żeby
    odesłać do pewnego wątku z udziałem Slayera.
    Niestety google.groups działa jak działa więc spasowałem.
    O ile pamiętam, z grubsza szło to tak, że pewnego pięknego
    dnia zainteresował się wpisami w ewidencjach.
    Zadał kilka pytań na grupach i zainteresował się głębiej.
    Potem coś pięć razy zmienił księgowe :P (listę rzeczy na
    które można zwracać uwagę już miał opanowaną) i... stwierdził,
    że teza o "powierzaniu fachowcowi" nie zawsze działa :>

    pzdr, Gotfryd

  • 18. Data: 2013-06-22 09:00:11
    Od: Przemysław Adam Śmiejek <n...@s...pl>

    W dniu 21.06.2013 19:07, elephanto pisze:

> [...]
    > o terminu platnosci (czy 90) moze byc trzeba. Ten swistek duzo nie wazy
    > i duzo miejsca nie zajmuje, a przynajmniej masz spokoj.

    A możesz rozwinąć o co chodzi z tym kontekstem nowych przepisów?

    --
    Przemysław Adam Śmiejek

  • 19. Data: 2013-06-22 09:20:51
    Od: "cef" <c...@i...pl>

    Przemysław Adam Śmiejek wrote:

    > A możesz rozwinąć o co chodzi z tym kontekstem nowych przepisów?

    Nic się konkretnie nie zmieni.
    Poprawiona ustawa jest tak samo głupia jak poprzednia
    (nikt nadal nie będzie przecież żadał odsetek od klienta)

  • 20. Data: 2013-06-22 09:27:09
    Od: elephanto <e...@c...it.gmail.com>

    > A możesz rozwinąć o co chodzi z tym kontekstem nowych przepisów?

    Wyskiegowanie niezaplaconych w odpowiednim terminie kosztow.

    http://www.przepisy.gofin.pl/przepisy,3,13,13,700,60
    081,20130101,szczegolne-zasady-ustalania-dochodu.htm

    art. 24d
    --
    Adam