  • 21. Data: 2013-06-22 09:37:05
    Temat: Re: COMIESIECZNE ZUSY A KSIEGOWA
    Od: "cef" <c...@i...pl>

    elephanto wrote:

    > Wyskiegowanie niezaplaconych w odpowiednim terminie kosztow.
    >
    > http://www.przepisy.gofin.pl/przepisy,3,13,13,700,60
    081,20130101,szczegolne-zasady-ustalania-dochodu.htm

    > art. 24d

    No proszę, a ja sobie grzecznie żyłem w nieświadomosci, że te
    wymagania to tylko dla osób prawnych są. A tu taka niespodzianka.
    Dzięki elephanto. Ciekawo komu to pomoże, a kogo to zabije.

  • 22. Data: 2013-06-22 09:39:59
    Od: "cef" <c...@i...pl>

    cef wrote:

    > Nic się konkretnie nie zmieni.
    > Poprawiona ustawa jest tak samo głupia jak poprzednia
    > (nikt nadal nie będzie przecież żadał odsetek od klienta)

    Oups, myślałem, że chodzi o te durnoty o terminach zapłaty
    w transakcjach handlowych - a tu w pdof jest ciekawiej :-)

  • 23. Data: 2013-06-22 14:34:45
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Sat, 22 Jun 2013, cef wrote:

    > Nic się konkretnie nie zmieni.
    > Poprawiona ustawa jest tak samo głupia jak poprzednia
    > (nikt nadal nie będzie przecież żadał odsetek od klienta)

    Przecież w aktualnej treści żądaniu odsetek nic do tego.
    Obowiązek wywalenia z kosztów powstaje automatycznie, wyłącznie
    w wyniku opóźnienia zapłaty - i nie zależy od niczego innego.

    pzdr, Gotfryd

  • 24. Data: 2013-06-22 17:02:06
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Sat, 22 Jun 2013, cef wrote:

    > Oups, myślałem, że chodzi o te durnoty o terminach zapłaty
    > w transakcjach handlowych - a tu w pdof jest ciekawiej :-)

    Hm... a ja nie widziałem tego posta, wysyłając swój :)

    pzdr, Gotfryd

  • 25. Data: 2013-06-22 21:14:18
    Od: "Przemek" <olowek5-to niepotrzebne@to tez .wp.pl>

    > On Fri, 21 Jun 2013, Przemek wrote:
    >

    > W sprawie formalnej - bo tak stanowiła litera przepisu.
    > Jakieś archiwalne informacje możesz przeszukać zapodając hasła
    > "wdrożenie VAT" tudzież "profesor Modzelewski", on chyba był
    > szefem komisji "wdrażającej".
    > Zapisali że każdy błąd oznacza nieważność faktury (innymi słowy
    > zapisali, ale tak dało się zinterpretować tekst i skarbówki to robiły)
    > a później w mediach "wyrażali zdziwienie" (że ktoś stosuje
    > taki bzdurny przepis).

    Gotfrydzie masz racje- ja nie pamietalem dokladnie o co chodzi bo wtedy
    jeszcze zasuwalem na etacie.
    Ale poniewaz dla wlasnego dobra zawsze troche sie interesowalem przepisami z
    podatkami to gdzies to tam utkwilo w glowie.
    Co nie zmienia faktu ze ten przepis byl durnowaty (chodzi mi o to ze jesli
    nawet wskutek pomylki na fakturze i tak jednoznacznie mozna bylo ustalic
    konkretna firme to i tak ponosil ktos konsekwencje )
    Zreszta najgorsze jest to ze generalnie w naszym kraju niby obowiazuje
    zasada domniemania niewinnosci ale jakos dziwnie nigdy nie w sprawach
    zwiazanych z podatkami.

    > Może tak być.
    > Dlatego z ostrożnością trzeba podchodzić do wszelkich przepisów,
    > które "szukają dobra podatnika" ;) (ktoś miał stosowny tekst
    > w sygnaturce)

    Zgadzam sie z tym z calosci i moja ksiegowa tez tak do tego podchodzi- ze na
    przyklad za pare lat przy kontroli US zacznie zadac dowodow ze ja np
    rzeczywiscie zaplacilem za swoje otrzymane faktury kosztowe bo jak nie to
    mandat karny plus wylatywanie faktur z kosztow plus korekta kosztow plus
    odsetki karne a jak bedzie bardzo zle w tym kraju to kto wie do czego sie
    jeszcze posuna

  • 26. Data: 2013-06-23 11:09:43
    Od: RD <r...@g...com1>

    > Przecież w aktualnej treści żądaniu odsetek nic do tego.
    > Obowiązek wywalenia z kosztów powstaje automatycznie, wyłącznie
    > w wyniku opóźnienia zapłaty - i nie zależy od niczego innego.

    Czysto teoretycznie, jeśli 30-ty dzień po terminie płatności wypada w
    sobotę, a ja zapłaciłem w poniedziałek - to trzeba taką fakturę wyrzucać
    z kosztów?
    Czy w myśl zasady, że w niedzielę nikt nie pracuje, a i w soboty często
    nie (w tym w większości banków przelewy nie są realizowane), to jestem
    "kryty"? ;)

  • 27. Data: 2013-06-24 14:43:19
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Sun, 23 Jun 2013, RD wrote:

> [...]
    > (w tym w większości banków przelewy nie są realizowane), to jestem "kryty"?

    IMVHO nie bardzo.
    Do rozliczenia faktury liczą się "terminy cywilnoprawne" i nie ma czegoś
    takiego, że soboty wydłużają termin.
    Tylko "dni ustawowow wolne", 115 KC:
    http://www.przepisy.gofin.pl/przepisy,4,9,9,204,,,us
    tawa-z-dnia-23041964-r-kodeks-cywilny1.html

    Soboty są w KPA i Ordynacji, ale tu nie chodzi o termin podatku, lecz
    termin zapłaty kontrahentowi

    pzdr, Gotfryd

  • 28. Data: 2013-07-10 22:14:48
    Od: gonia <g...@p...wp.pl>

    W dniu 2013-06-22 21:14, Przemek pisze:

> [...]
    > odsetki karne a jak bedzie bardzo zle w tym kraju to kto wie do czego sie

    to się nie nazywa paranoja bądź delikatniej przesada
    nawet w świetle obowiązującej ustawy o komplikowaniu życia podatnikom
    znanej niektórym jako ustawa o redukcji obciążeń administracyjnych

    ewentualnie nadmiar wolnego czasu może wchodzić w grę u tej pani

    g.